Gesloten
32
Bij bericht # 21 heb ik een ZHP log meegestuurd.
Daarin zou VERWIJDERD moeten staan bij HackTool maar er staat VERPLAATST voor de regel waarin HackTool voorkomt.
Waar naartoe is die HackTool dan verplaatst?. SlimwareUtilities is wel VERWIJDERD. Ik hoop dat deze software niet bij Slim.nl vandaan kwam want dat is een legale leverancier van software voor het onderwijs waar wij o.a. Office 2016 hebben gekocht.
33
Pion schreef:Bij bericht # 21 heb ik een ZHP log meegestuurd.
Daarin zou VERWIJDERD moeten staan bij HackTool maar er staat VERPLAATST voor de regel waarin HackTool voorkomt.
Waar naartoe is die HackTool dan verplaatst?. SlimwareUtilities is wel VERWIJDERD. Ik hoop dat deze software niet bij Slim.nl vandaan kwam want dat is een legale leverancier van software voor het onderwijs waar wij o.a. Office 2016 hebben gekocht.
De HackTool is eerst verplaatst waarna hij verwijderd kon worden.
SlimwareUtilities is een clean programma die je beter niet kan gebruiken: https://www.slimwareutilities.com/products.php
Maar hoe gaat het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
34
Ik heb zojuist nog geprobeerd een Word document op te slaan in "Documenten" maar als ik op "Openen" geklikt heb, krijg ik exact hetzelfde scherm terug. Als ik dan weer op "Openen" klik, krijg ik weer een schermpje "Word kan het opslaan niet voltooien vanwege een fout met de machtiging van het bestand".
35
Pion schreef:Ik heb zojuist nog geprobeerd een Word document op te slaan in "Documenten" maar als ik op "Openen" geklikt heb, krijg ik exact hetzelfde scherm terug. Als ik dan weer op "Openen" klik, krijg ik weer een schermpje "Word kan het opslaan niet voltooien vanwege een fout met de machtiging van het bestand".
Maak eens een nieuwe map aan in de map "Documenten" noem heb bv nieuwe Documenten.
Kijk of je daar nu wel de Word documenten kan opslaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
36
Ook in de door mij aangemaakte nieuwe map "Nieuwe documenten" krijg ik bij opslaan van een Wordbestand dezelfde reactie  "Word kan het opslaan niet voltooien vanwege een fout met de machtiging van het bestand".
38
Ik ben even overgeschakeld naar de account van mijn vrouw maar daar zit bij opslaan in Documenten hetzelfde probleem met dezelfde  "Word kan het opslaan niet voltooien vanwege een fout met de machtiging van het bestand".

Op haar account heb ik een nieuwe map aangemaakt "Favorieten" en daarin lukte de opslag wel.
39
Hallo,

Dus meerdere accounts hebben dit probleem.
Je kan twee dingen doe, of Office eens resetten of hier in dit forum onderdeel eens je vraag neer leggen Klik
Office resetten Klik.

Als je een nieuwe onderwerp aanmaakt plaats dan een link naar hier erbij, als je daar klaar bent geef een seintje dan verwijderen we nog de gebruikte programma's.

Ps.Maak indien nodig eerst een back-up van al je Word, Excel bestanden altijd aanbevolen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
40
Hoi abbs,

Nadat ik vanmiddag op het andere forumdeel mijn probleem had neergezet, besprak ik dit met een vriendin van mijn vrouw die hier toevallig op bezoek was.
Zij adviseerde mij dit probleem door haar zwager op te laten lossen die, volgens haar, ontzettend veel van computerproblemen afwist en het beslist kon oplossen.
Nadat zij hem hierover gebeld had sprak hij met ons af dat hij vanavond om 20.00u wel even wilde komen en dat hij vertrouwde dat hij het wel kon oplossen.
Het bleek dat hij inderdaad veel kennis had want in tijd van 1,5 uur had hij alles weer in orde.
Hij constateerde dat het een fout in de AVG software was bij mijn echtgenote (?) die de problemen veroorzaakten en liet zien dat (als hij AVG uitschakelde) ik wél kon opslaan in Documenten en Afbeeldingen.
Eerst stelde hij mij voor (omdat ik niet zo snel een licentienummer van AVG kon vinden) dat mijn vrouw ook kon opslaan (als zij AVG uitschakelde) maar dat vond ik lastig te doen.
Hij adviseerde mij morgen met AVG contact op te nemen om het licentienummer op te vragen.
Plotseling ging bij hem "een lichtje branden" dat hij dat licentienummer wellicht ook op mijn computer kon vinden en dat lukte hem ook. Daarna heeft hij AVG verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met het gevonden licentienummer (dat heb ik natuurlijk nu direct genoteerd en opgeslagen voor eventueel).
In een tiental seconden maakte hij tevens mijn back-up (die ik al een jaar niet kon gebruiken omdat er geen oplossing voor was te krijgen) weer prima in orde. Alles werkt weer.
Hij rekende voor de moeite zó een laag bedrag dat ik hem 33,5 procent meer betaalde dan hij vroeg en dat gunde ik hem van harte zó blij was ik.

Enfin, de problemen zijn dus opgelost. Dat heb ik ook al vermeld op het door jou aangegeven forum onderdeel.

Overigens vroeg ik hem hoe het mogelijk was dat er een HackTool op mijn computer terecht was gekomen. Hij zei dat je dit zomaar kon oplopen als je b.v. bij Nu.nl inlogt en artikelen gaat lezen. Dat doe ik ook wel eens. (Misschien goed voor jou om te weten). Je hoeft dus niet zelf een HackTool te installeren.  Dat doen sommige websites wel voor je.

De thread kan dus op "Opgelost" worden gezet.

In elk geval heel hartelijk dank voor de door jou genomen moeite en het vertrouwen in mij toen ik je zei dat ik nog nooit illegale software had gedownload en dat ook nooit van plan was te doen.

Vriendelijke groet en
tot ziens.

Pion.
42
Omdat ik PCWebPlus een prima help-site vind, en jouw hulp en geduld zo waardeerde, heb ik expres zo'n uitgebreide omschrijving gemaakt.
Ik hoop dat jij, als jij ooit een dergelijk probleem voorgelegd krijgt, aan mij denkt.
De logjes heb ik, naar mijn beste kunnen, verwijderd.
Nogmaals veel dank en
vriendelijke groeten
Pion.
43
Pion schreef:Omdat ik PCWebPlus een prima help-site vind, en jouw hulp en geduld zo waardeerde, heb ik expres zo'n uitgebreide omschrijving gemaakt.
Ik hoop dat jij, als jij ooit een dergelijk probleem voorgelegd krijgt, aan mij denkt.
De logjes heb ik, naar mijn beste kunnen, verwijderd.
Nogmaals veel dank en
vriendelijke groeten
Pion.
Ik ben hier heel blij mee ik leer ook nog elke dag, vooral met problemen waar niet zo snel een oplossing voor is/.
Nogmaals bedankt en graag gedaan (je weet nu ook waar je terecht kan met je vragen).
Dan doe ik dit onderwerp op slot :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”