Gesloten
31
Bij de eerste herstart stond het MRT scherm er weer. Ik heb dan voor de verandering eens een keer "Ja" geklikt, en op het eerste zicht gebeurde er niets, de PC startte verder op, net zoals ik vroeger "Neen" had geklikt. Na een 5-tal minuten echter kreeg ik een (blauw ?) scherm met de mededeling dat er fouten waren ontdekt, dat er info moest verzameld worden, en dat de PC ging afgesloten worden en opnieuw opgestart. Veel details heb ik niet, want dit scherm was maar een paar seconden zichtbaar. Ik heb dan de PC effectief opnieuw gestart en deze keer was er geen MRT sherm meer.
Wat betreft malwarebytes : ik gebruik firefox. Maar ik heb het nu ook even met IE geprobeerd, en word in beide gevallen naar de pagina https://data-cdn.mbamupdates.com geleid, en die pagina bestaat dan niet of is niet toegankelijk.
33
Wat MRT betreft, is de vraag natuurlijk of nu ook dat Defender schildje niet meer gaat verschijnen. Time will tell.

Ik kan de pagina openen, maar als ik op downloaden klik, kom ik terecht op https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/, daar staat dan "als de download niet begint, klik dan hier", en als ik dat doe, krijg ik weer "server niet gevonden".
35
Praise the Lord, het downloaden is gelukt, bedankt.
Het draait sinds gisteravond, na 5 uur waren er 900.000 items gescand, en 97 bedreigingen gevonden.
Ik heb het dan vannacht maar verder laten draaien, nu 960.000 items gescand en de scan gaat nog steeds, maar druppelsgewijs, verder.
Is het normaal dat dit zo lang duurt ? Moet ik het laten doorlopen ? Want de PC is ondertussen wel enorm traag.
36
Nog vergeten : ergens halfweg die 900.000 kreeg ik gisteren een pop-up van malwarebytes met het bericht "kan licentieserver niet contacteren", maar de scan draaide verder. Moet ik mij hierom zorgen maken ?
37
Goedemorgen,

Laten we de scan eerst afwachten anders gaan er dingen door elkaar lopen en dat is nooit goed.
960.000 items is nogal wat. Staan er zoveel bestanden op je computer ?
een pop-up van malwarebytes met het bericht "kan licentieserver niet contacteren"
Dat heeft misschien dezelfde oorzaak als dat je malwarebytes niet kon downloaden.
Nogmaals, laat de scan voltooien en meld het resultaat en logbestand.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
38
Waar de scan op "blijft" draaien is de map C/Users/Marc/Appdata/Roaming/BITS/ Torrent, waar 471.000 bestanden blijken in te zitten. Moet ik die deleten ?
39
Heb je ooit op deze computer een torrent download-programma gehad, zoals Bittorrent, uTorrent, of iets dergelijks ?
Worden er steeds nieuwe bestanden gescand in deze map, laat het dan doorlopen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Ik denk wel dat ik ooit µTorrent heb gehad, maar dat is lang geleden. Verder gebruik ik al jaren Flashget3 voor torrent, zonder dat dit blijkbaar voor problemen zorgde.
De scan scant nieuwe bestanden, blijkbaar is er voor elke torrentdownload een residu in deze map gezet ? We zitten nu "al" aan jaartal 2016, dus we zijn stilaan aan het einde.
Misschien toch best de map deleten als de scan voltooid is ?
41
Misschien toch best de map deleten als de scan voltooid is ?
Inderdaad. We wachten rustig op het resultaat en logbestand van Malwarebytes. Beter een complete scan dan een halve.
Controleer tot welke datum er bestanden in C/Users/Marc/Appdata/Roaming/BITS/ Torrent staan. Misschien kan je daar een conclusie aan hangen mbt µTorrent.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
42
Geen conclusie. Er staan er dus duizenden in van 2017 en µTorrent heb ik in geen (10 ?) jaren gebruikt.
Maar ook met FlashGet3 heb ik zeker geen 471.000 Torrents gedownload. Misschien 1000 max ? Waar komen al die andere dan vandaan ?
De scan is (na nog een nacht) eindelijk voltooid.
43
Geen conclusie. Er staan er dus duizenden in van 2017 en µTorrent heb ik in geen (10 ?) jaren gebruikt.
Maar ook met FlashGet3 heb ik zeker geen 471.000 Torrents gedownload. Misschien 1000 max ? Waar komen al die andere dan vandaan ?
De scan is (na nog een nacht) eindelijk voltooid.
45
De scan is (na nog een nacht) eindelijk voltooid.
Mooi, Malwarebytes heeft het een en ander opgeruimd.
Een zo lange scantijd heb ik niet eerder gezien: Verstreken tijd: 32 u., 47 min, 24 sec  :wait:
Er staan er dus duizenden in van 2017
Wat is de meest recente datum in die map ?
Post hiervan eventueel een foto of screenshot.


We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”