Gesloten
16
Ik wil niet ondankbaar zijn, maar ik vraag mij af of er nu al iets veranderd is op mijn PC ?
Het MRT gedoe is er nog steeds, en amazonaws komt er ook nog af en toe door.
Of bestaat de strategie er uit om de ene cleaner na de andere te gebruiken in de hoop een keer raak te schieten ?
18
We zijn op de goede weg.
Infecties veranderen continu dus het soms lastig om alle items te vinden.
Het MRT gedoe is er nog steeds, en amazonaws komt er ook nog af en toe door.
Maak daarvan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Ik kan geen screenshot van het MRT gedoe maken, omdat de PC op at ogenblik nog niet volledig is opgestart en PrintScreen nog niet werkt. Ik ga er van uit dat ik geen screenshot van amazonaws moet maken, dit is de het "standaard" scherm dat je ook ziet als amazonaws even googelt : "Erreur de securité, Microsoft a bloqué votre PC, etc", waarna je dan een bepaald telefoonnummer zou moeten bellen.
Ik herhaal nog even dat het eigenlijk GEEN groot probleem is, als het "MRT-scherm" verschijnt : ik zeg dan gewoon dat ik MRT NIET wil uitvoeren, en de PC start verder normaal op. Het probleem ontstaat als dit scherm NIET verschijnt, want dan verschijnt het Defender schildje onderaan in de Startbalk (pinkend), en blokkeert de PC volledig. Enige oplossing : stroom afzetten en opnieuw beginnen. Soms verschillende keren achter elkaar.
20
Indien je geen screenshot kan maken, maak er dan een foto van.

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik aan de linkerkant op "Scannen".
Klik op Aangepaste scan en daarna op "Stel scan in".
Plaats een vinkje bij Scan naar rootkits en bij C:.
Klik op "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
26
Het programma MRT.exe op je foto is een legitiem Windows bestand.
Als je het programma C:\Windows\System32\MRT.exe start krijg je dan dit scherm ? Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Ja, dat scherm krijg ik. Moet ik dat ook uitvoeren ? Wat ik vreemd blijf vinden is dat Microsoft normaal gezien toch UIT ZICHZELF dingen uitvoert ? Zonder dat vooraf te vragen? Waarom heb ik dan nu plots dit scherm tijdens het opstarten van de PC ? En waarom komt het soms NIET, met als gevolg het blokkeren via het Defender schildje ?

Nog suggesties om Malwarebytes te downloaden ? Zoals gezegd, bij mij werken de downloadlinks NIET (Server niet gevonden).
28
Ja, dat scherm krijg ik. Moet ik dat ook uitvoeren ?
Ja, laat het helemaal doorlopen.
Nog suggesties om Malwarebytes te downloaden ?
Probeer het te downloaden via een andere computer en het via een USB stick op je eigen computer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Ik heb MRT laten lopen en het zegt "geen schadelijke software gevonden".
Ik heb geen andere PC, en ik merk dat u weinig commentaat geeft op mijn vragen.
30
Ik heb MRT laten lopen en het zegt "geen schadelijke software gevonden".
Mooi. Herstart de computer. Komt de melding van MRT zoals in je foto dan nog ?
Ik heb geen andere PC, en ik merk dat u weinig commentaat geeft op mijn vragen.
Als ik geen antwoord heb op je vragen kan ik ze ook niet geven.

Welke internet browser gebruik je om malwarebytes te downloaden ?
De link https://downloads.malwarebytes.com/file/mb3/ zou direct het installatie-bestand moeten downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”