Kan Frst na downloaden niet openen

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#1

Goedenavond,

Pdf-bestanden niet te openen; geen toegang tot de map met downloads door Microsoft Edge.
Geeft regelmatig aan webpagina herstellen; mail afsluiten/uitloggen lukt niet; bestand/bijlage openen lukt niet.

Geprobeerd om FRST.exe te downloaden maar kan niet geopend worden; uitvoeren als Administrator staat niet als mogelijkheid aangegeven.
Wat te doen.
Ik, Jos H help Vleermuis met dit probleem.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#2

Welkom,

Welke Windows versie wordt er gebruikt ?
Welk antivirus programma wordt gebruikt ?

Download Afbeelding RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: Dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#3

Windows 10 versie 1703
Avast Antivirus gratis versie
Malwarebytes gratis versie

https://www.imgdumper.nl/uploads9/59a86 ... wnload.png
We hebben geprobeerd RSITx64 te downloaden maar dit lukt dus niet (zie afbeelding IMGdumper).

Wat te doen???????
Geblokkeerde website.txt
.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#4

Probeer RSITx64 te downloaden met een andere browser. Het icoontje van IE11 staat ook op de computer.
Je kan hiervoor ook een andere computer gebruiken en middels een USB-stick overzetten naar de probleem-computer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#5

info.txt
We hebben RSIT uitgevoerd; hierbij de bestanden:
info.txt
log.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#6

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SC STOP McAWFwk en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Typ vervolgens in het zwarte venster SC DELETE McAWFwk en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Typ vervolgens in het zwarte venster ASSOC > "%userprofile%\desktop\assoc.txt" en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Op het bureaublad zal nu een tekstbestand staan met de naam "assoc.txt".
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#7

MCPR.exe uitgevoerd en laptop opnieuw opgestart; verdere opdrachten uitgevoerd.
Hierbij het gemaakte bestand.
assoc.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#8

Je zegt, "Geprobeerd om FRST.exe te downloaden maar kan niet geopend worden; uitvoeren als Administrator staat niet als mogelijkheid aangegeven."
Mogelijk heb je een snelkoppeling gemaakt naar FRST.exe. Blader met de verkenner naar het bestand FRST.exe en rechtsklik daarop. Zie je dan wel de keuze "Als administrator uitvoeren" ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#9

We hebben nu FRST.exe als Administrator kunnen uitvoeren.
Bij deze de bijlage.
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#10

We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats deze op je bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#11

Fixlist uitgevoerd hierbij het bestand.
Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#12

Het logje ziet er goed uit.
Kan je Adobe Reader starten en daarmee een .PDF bestand openen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#13

Volgens ons werkt alles weer goed.
Wat kan de oorzaak geweest zijn?
Kunnen we dit in de toekomst voorkomen?
Groetjes, Jos en vleermuis :)
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7172
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#14

Volgens ons werkt alles weer goed.
Apart . Er is niet zoveel verandert/opgeruimd.
Kan je bericht #10 nog eens uitvoeren. Echter in plaats van "Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten." doe "Rechtsklik op FRST64.exe en kies Als administrator uitvoeren".
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
vleermuis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2017 21:14

#15

Het gaat nog niet goed; Avast pictogram veranderd (in de taakbalk) er staat nu een rood cirkeltje met een wit kruis.
Avast geeft wel aan dat de bescherming goed is.
Alle pictogrammen knipperen soms in de taakbalk en de pictogrammen op het bureaublad knipperen soms ook.
Microsoft Edge werkt niet dus nu maar via Internet Explorer. opvallend dat microsoft Edge niet werkt terwijl we met Teamviewer bezig zijn. Daarvoor werkt Edge en Avast wel goed.
Kan dit aan Teamviewer liggen?
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”