Gesloten
17
Hallo,

Dit probleem ligt denk ik ook niet aan je schijfruimten, maar omdat je schijf te vol is voor een goede werking is mijn idee om dat eerst aan te pakken.
Je zou op een nieuwe schijf opnieuw moeten gaan installeren of klonen. Dus mijn idee is om dat eerst te doen (het beste lijkt mij een schone installatie)
Ook lijkt je Ram niet goed te werken.

Processor: Intel(R) Core(TM) i3-3240 CPU @ 3.40GHz
Percentage geheugen in gebruik: 90%
Totaal fysiek RAM-geheugen: 4040.27 MB
Beschikbaar fysiek RAM-geheugen: 376.44 MB
Totaal Virtueel geheugen: 8942.5 MB
Beschikbaar Virtual geheugen: 3929.58 MB

==================== Schijven ================================

Drive a: (VolA) (Fixed) (Total:9.96 GB) (Free:7.89 GB) NTFS
Drive b: (VolB) (Fixed) (Total:9.96 GB) (Free:9.26 GB) NTFS
Drive c: (Boot) (Fixed) (Total:57.92 GB) (Free:3.14 GB) NTFS
Drive d: (ExtraProgrammas) (Fixed) (Total:100.7 GB) (Free:68.52 GB) NTFS
Drive e: (Recover) (Fixed) (Total:60 GB) (Free:23.95 GB) NTFS
Drive h: () (Removable) (Total:3.63 GB) (Free:1.11 GB) FAT32
Drive j: (JacSafe) (Removable) (Total:0.98 GB) (Free:0.71 GB) NTFS
Drive r: (MusicVol) (Fixed) (Total:49.8 GB) (Free:48.65 GB) NTFS


Ik wil best wel even verder met je kijken maar als we het ene oplossen loop je straks weer op tegen het volgende.
Dus ja zeg het maar, doe het volgende eens:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Start de pc nu wel normaal op?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
JWbit schreef: wat betekent dit precies?
Dat we een stap verder zijn ;)
Dan gaan we het omgekeerde doen:
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles inschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu één voor één een item in (die ingeschakeld stonden, begin met je virusscanner en herstart je pc)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
  • Dit doe je net zolang tot je het item (programma) heb gevonden die je opstart probleem veroorzaakte.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
ik heb dit zonder noemenswaardige problemen kunnen uitvoeren.
Enige extra info is noodzakelijk want ik heb toch nog een paar progs verwijderd en extra gigabyte vrij gemaakt.
Nog steeds vind ik het onbegrijpelijk dat 60 GB te weinig is voor windows 8.1 om te draaien.
21
Hallo,

Het is niet alleen Windows wat op C:\ staat maar er staan meerder programma's op je C:\ schijf.
En houd er ook rekening mee dat er maandelijks en voor sommige programma's wekelijks updates komen.
Verder word er steeds meer opgeslagen enz.
Verder word er misschien een fout gemaakt met het ram geheugen of C:\, voor ram zou je aan 4gb genoeg hebben.

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
ok ik heb met delfix de gebruikte tools verwijderd.
ik wil windows opnieuw installeren omdat ik vaak disk ruimte tekort kom.
nu heeft de pc de volgende hardisks:
schijf 1 is 60 GB
schijf 2 is 1 TB
hier is nog 630 GB vrij om windows opnieuw te installeren.
Maar ik weet niet wat de gevolgen daarvan zijn? Wordt het systeem daardoor instabieler? Moet het besturingssysteem bvk op een aparte harde schijf worden gezet?
Of is een 60 GB schijf met OS een makkelijke standaard config voor de leverancier?
23
Hallo,

Kijk dit bedoel ik maar, nu zijn we klaar en je gaat toch Windows opnieuw installeren. :wacko:
Om deze vraag goed te kunnen behandelen stel hem in dit forum onderdeel (ik neem aan dat het om Windows 8.1 gaat); viewforum.php?f=336
Hier zitten helpers die daar meer verstand van hebben, plaats er wel een link bij naar dit onderwerp.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
het is inmiddels niet meer nodig omdat ik al opnieuw heb geinstalleerd.
bedankt voor je hulp tot zover
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”