Gesloten
1
L.S., sinds enige tijd heb ik te maken met het volgende. Wanneer ik in Firefox op een door mij gekozen internetpagina iets aanklik, springt het scherm soms ongevraagd naar een pagina met bijvoorbeeld sex-advertenties of andere onzin. Ik heb in een flits dan wel eens in de adresbalk iets met "redirect" zien langskomen. Als ik deze pagina sluit en terugga naar de pagina waar ik bezig was, dan staat daar een boodschap "Firefox heeft op deze pagina een pop-up geblokkeerd".
Ik heb een desktop PC met Windows 7 64 bit operating system.
 
Weten jullie raad hoe van dit verschijnsel af te komen?
 
Alvast dank voor de hulp,
 
met vriendelijke groeten,
 
erjas
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bijgaand de gevraagde logfiles.

Met vriendelijke groeten,

erjas
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

1. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


2. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo,

bijgaand de logfile van Malwarebytes die ik volgens de instructies geproduceerd heb.

Met AdwCleaner is het niet gelukt. Het downloaden lijkt goed te gaan; heb het resultaat op het Bureaublad geplaatst. Starten lukt echter niet: noch als Administrator, noch door direct op het icoon te dubbelklikken. Er is dan even wat activiteit zichtbaar, maar verder gebeurt er niks. Er komt geen knop "Scan". Als ik in taakbeheer kijk, zie ik ook geen actieve toepassingen. Ik heb het bovenstaande ook nog geprobeerd met de Norton Virusscanner uitgeschakeld, maar dat maakt geen verschil.

Veel dank voor jullie hulp tot zo ver; ik ben benieuwd hoe verder.

Met vriendelijke groeten,

erjas.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

in veilige modus is het wel gelukt (waarom is dat eigenlijk?). Misschien is nog een extra complicatie dat mijn PC tegenwoordig naar keuze opstartbaar is met Linux Ubuntu of met Windows 7. Om weer uit veilige modus te komen kostte even moeite - bleef terugkomen in veilige modus, tot ik ontdekte dat het vinkje in de opstart-tab van Msconfig weer uitgezet moest worden.
Ik ben benieuwd hoe verder.

Met vriendelijke groeten,

erjas
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
erjas schreef: in veilige modus is het wel gelukt (waarom is dat eigenlijk?)
Er starten dan minder programma's mee op.
Scan opnieuw met "Farbar Recovery Scan Tool" zet indien nodig eerst een vinkje voor Addition voo0r je op scannen klikt.
Plaats daarna de nieuwe logjes als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo,

bijgaand de gevraagde logfiles van de laatste scan met FRST64.

Met vriendelijke groeten,

erjas
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
  • Free File Viewer 2014
  • Trusteer Eindpuntbeveiliging <== lees eerst waarom door daar staat ook bij hoe en een alternatief.

Waarom Trusteer verwijderen Klik.


2. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

bijgaand de gevraagde logfile, verkregen na het uitvoeren van de instructies. Ik heb overigens geen vraag om "Ja" te antwoorden bij een disclaimer gezien, maar de logfile met de genoemde naam lijkt hoe dan ook wel aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,

erjas
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Goedemorgen,

ik ben juist een uurtje aan het surfen geweest, en heb gedurende die tijd geen gekke dingen zien gebeuren! Dat ziet er dus veelbelovend uit. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, en dan laat ik nog wel horen. Nu alvast heel hartelijk dank voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

erjas
14
Hallo,

Dat is mooi, als het goed blijft gaan doe dan nog:

 Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
 
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hallo,

ik heb al jullie instructies uitgevoerd; zal over een week nog even laten horen of de verbetering stand houdt.

Ciao,

erjas
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”