Gesloten
16
Heb je weer een internetverbinding na het gebruik van FRST64 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
De volledige reactie is op mijn desktop aangemaakt.

Neen! Tot en met puntje 2 kon ik niet anders dan op de laptop werken.
Voor het uitvoeren van puntje 3. heb ik op de laptop niets teruggezet (... naar internet). LIET DUS DE SITUATIE ZOALS ZE WAS = "netwerk niet gekend, geen internettoegang"
Heb gewoon FRST64.exe laten draaien, geklikt op 'Fixen'; de fixlog.txt werd auto op bureaublad geplaatst. Die en eventuele laatste afbeelding(en) op een usb gezet, naar mijn desktop overgebracht en van hieruit 'verder' naar u gecommuniceerd.
Groet, joodemyr
18
PeterJ
mijn getypte tekst hier op desktop + afbeeldingen geknipt op probleemlaptop en op usb geplaatst. Vanaf 'geen internet meer' - zie net voor puntje 3., alleen op die laptop puntje 3 uitgevoerd zoals hierboven beschreven ... tot Fixlog.txt [29.06.2017] auto op bureaublad werd gezet (overschreef de vorige van daags voordien).
De .txt via usb naar mijn desktop om dan door middel van filedropper naar u door te sturen
19
Doe het volgende op de probleemcomputer.

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
Hey PeterJ,
Hier vanaf "mijn desktop" dus (bij de laptop is de situatie op bureaublad nog steeds: fixlogtxt d.d. 29 juni, de FRST64.exe en de Cloud_AV_Uninstaller.exe   +  [>>] 'Onbekend netwerk, geen internettoegang'.
*** "Bij Let op:" lees ik o.a. dat webbrowsers moeten gesloten worden. Ik interpreteer dit als dat internettoegang mag hersteld worden.
Veiligheidshalve doe ik 2 maal de Mini-ToolBar:
  • VIA MIJN DESKTOP en dus zonder herstel internet op de laptop:
  1. Ik download de MTB.exe op een usb en kopieer die dan op bureaublad van de probleem-laptop vanwege ... zie [>>] hierboven.
  2. geen enkel programma staat open.
  3. uitvoering "als administrator"; de MTB.txt via usb naar mijn desktop - resultaat hieronder (aangemaakt 10:57)
  4. http://www.filedropper.com/mtb
  • VIA DE PROBLEEM-laptop, na door middel van handmatig herstelpunt 'internettoegang terug geplaatst'.
  1. ... bestanden, instellingen en register werden terug geplaatst.
  2. beetje raar, maar moest in 'progr.-onderdelen' Google verwijderen en dan via Internet Explorer terug installeren.
  3. openstaande programma's en G.-Chrome gesloten
  4. MTB.exe als Administrator opgestart - resultaat hieronder (aangemaakt 12:55)
  5. http://www.filedropper.com/mtb_1
Laatst gewijzigd door PeterJ op 01 jul 2017 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opmaakcode verwijdert
21
*** "Bij Let op:" lees ik o.a. dat webbrowsers moeten gesloten worden. Ik interpreteer dit als dat internettoegang mag hersteld worden.
Er staat dat programma's en internetbrowsers gesloten moeten worden, niet meer, niet minder.

Download de bijlage fixlist.txt en bewaar dit bestand op het bureaublad van Myriam. Op het bureaublad staat ook FRST64.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart. In dit geval het bureaublad.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
22
PeterJ
|| sorry, maar internetbrowsers sluiten Peter... er was geen internet, ... maar ik snap denk ik HOOP IK - wat je precies bedoelt... zie vraag 1. a.u.b.

Oké. Graag 2 vraagjes alvorens weer heel wat fout te doen?  
  1. internetbrowsers sluiten "ik klik op de knop voor Internet Explorer   of   Google Chrome. Het startscherm wordt getoond; Pas als ik een zoekopdracht ingeef en kies voor "zoeken" krijg ik boodschap "er is geen internetverbinding beschikbaar". Hier sluiten tot alleen  nog knop voor Internet Explorer   of   Google Chrome op taakbalk staat)  -  Thats it!?
  2. Ga ik op de laptop terug naar de toestand zonder internet en voer dan uw opdracht hierboven uit   of   mag ik vanaf huidige toestand (internettoegang oké) werken?
    Sorry voor de last? Joodemyr
23
Oké. Graag 2 vraagjes alvorens weer heel wat fout te doen? 
Je had weer een herstelpunt teruggezet. Internet doet het daarna weer en Panda Antivirus is ook weer terug.
Laat dat zo en voer alleen de FRST fix uit in bericht #20.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
oei Peter,
heel kort: hier vanaf mijn desktop waar PandaAVfree ook draait (en perfect), volgende mededeling van blijvend probleem op laptop:
  1. Internet terug via mijn eerder handmatig aangemaakt hetrstelpunt
  2. Panda werkt niet. Probeer u zo beknopt mogelijk overzicht te geven van wat ik doe en ervaar:
  • verwijder in downloads de .exe  -  download een nieuwe .exe en wordt auto in Downloads opgeslagen
  • 1ste scherm: programma toestaan wijzigingen ...  -  ik klik op "JA"
  • mededeling "Incompatible program detected" - undelete first following program: Panda Free Antivirus - klik op "UNINSTALL"
  • volgend scherm: programma toestaan wijzigingen ...  -  ik klik op "JA"
  • mededeling "This Program cannot be installed on this operating system" - klik op "OK"
  • FINITO ___ Wat nu.
  • Het enige wat ik terug vind is een uitgepakt zip-bestand met als mapnaam: PsNanoLog_4CA3 van 24/06/2017
  • Is verdere hulp niet meer haalbaar? Moet ik de laptop in een computerwinkel binnensteken? Zo ja... toch bedankt voor al uw inzet.
  • Joodemyr
25
Dat Panda niet meer werkt lijkt me vrij normaal, na al die verwijderingen en herstelpunten. Negeer al die meldingen en installeer geen nieuwe software als ik je daar geen opdracht voor geef. Dit werkt namelijk erg verwarrend.

Ik wil niet lastig zijn maar waarom doe je niet datgene wat gevraagd wordt, zie bericht #23 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
26
  • || ...U bent absoluut niet lastig...  en ik wil niet kwetsend overkomen...  als ik hulp kom vragen dan is dat wel omdat ik op jullie expertise vertrouw; ik probeer mijn behulpzaamheid en goede communicatie te gebruiken om u een zo juist mogelijk beeld te geven. Anderzijds hoop ik dat je begrijpt dat ik zo safe mogelijk wil spelen, door in het begin en later een herstelpunt aan te maken (geleerd dat herstelpunten je in staat stellen naar een eerder correcte situatie terug te keren..... ?).
  • PeterJ, u vraagt uitvoering van bericht#20 [hopelijk bedoelt u uw bericht#21] - (alleen de FRST fix). ... Oké, daar ga ik dan,... en oké nu:
  1. internetverbinding blijft behouden
  2. WIN Defender en WIN Firewall uitgeschakeld
  3. Malwarebytes uitgeschakeld
  4. Panda AV ... ... gezien probleem niet haalbaar
  5. FRST64 als 'administrator' uitgevoerd met "Fixen". Na uitvoering auto reboot
hierbij dan de nieuwe fixlog.txt
http://www.filedropper.com/fixlog_2
27
Prima nu.

We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Zorg dat de optie "Addition.txt" is aangevinkt.
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan wordt een nieuw bestand "Addition.txt" geplaatst op het bureaublad.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Staat "Panda Free Antivirus" nu 2 keer in de softwarelijst van "Programma's en onderdelen" ?

Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer alleen onderstaande items via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Panda Security Toolbar
  • Panda Devices Agent   <-- Deze staat mogelijk 2 keer in de lijst. De-installeer beide.
Herstart de computer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Staat "Panda Free Antivirus" nu 2 keer in de softwarelijst van "Programma's en onderdelen" ?
Afbeelding

Sluit alle openstaande programma's.  PC Web+ hier als concept bewaard

De-installeer alleen onderstaande items via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Panda Security Toolbar
  • Panda Devices Agent   <-- Deze staat mogelijk 2 keer in de lijst. De-installeer beide.
  • !!!!! BEMERKING 1.  Panda Free Antivirus staat er ook 2 x. Geen van beiden nu al verwijderd.
Herstart de computer. Zie hieronder Progr.+Onderdln
Afbeelding
PC Web+ concept geladen:  RESULTAAT = 
  • P security toolbar verwijderd (maar URL Filtering - iets fout gedaan?);  
  • P devices agent 2 x verwijderd
  • blijft: 2x Panda Free Antivirus
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”