Gesloten
61
Foutmelding 'Unable to connect  the Service'. Malwarebytes Anti-Malware is deze keer wel zelf gestart (icoontje van Malwarebytes Anti-Malware, dat gebeurde eerst niet).
Verder heb ik vóór het checken of Malwarebytes Anti-Malware het zou doen, Malwarebytes Anti-Rootkit opnieuw gebruikt en vond 't 1 malware en de pc is daarna opnieuw opgestart (zonder problemen deze keer).
63
Misschien dat de al gedownloade bestanden beschadigd zijn. 

Zowel Norton Security als MalwareBytes Premium proefversie zijn gedownload. Allebei konden opgestart worden en MalwareBytes is nu bezig met een scan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
64
Goed, doe nu eerst het volgende.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
66
Prima. Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
67
Ik merk dat er na een scan vaak nog wel wat te vinden is door een andere malwareprogramma (vooral Troje soort malware). En Norton heeft tot nu toe 2 keer iets gevonden en verwijderd. Ik denk dus dat er nog wel iets is, maar verder niet merkbaar.
68
En Norton heeft tot nu toe 2 keer iets gevonden en verwijderd
Post een logbestand of screenshot van de gevonden items.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
69
De gevonden items waren automatisch gevonden. Ik ben nu bezig met een volledige systeemscan (Norton). Ik hou u op de hoogte.

En nog de log van Adwcleaner. De scan was vóór de scan van esetsmart (en na de scan van Malwarebytes (proefversie)).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
70
Helaas wat ingewikkelder. Uit de volledige systeemscan kwam geen bedreiding, maar uit de geschiedenis zie ik een paar keer 'ongeautoriseerde toegang geblokkeerd (procesgegevens ophalen)'.  
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
71
Zo te zien zijn er 2 bedreigingen verholpen met betrekking tot je infectie en 1 met betrekking tot Zoek.exe. Deze laatste is normaal.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
72
Nee, geen merkbare problemen. Is het slim om nog een andere anti-malwareprogramma te gebruiken? Zo ja, welke? Malwarebytes, adwcleaner en esetsmart (en Norton) heb ik al gebruikt.
73
Is het slim om nog een andere anti-malwareprogramma te gebruiken?
Lijkt me niet nodig, we zijn bijna klaar.

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
75
We gaan afronden.

* Mozilla Firefox updaten.
Start Mozilla Firefox.
Klik op menu Help - Over Firefox.
Klik op Controleren op updates.
Na het downloaden, klik op Herstart om bij te werken.
(Herhaal dit totdat in het venster "Over Firefox" de melding "Firefox is up-to-date" verschijnt.)

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.
Niet verwijderde tools of logbestanden dienen handmatig opgeruimd te worden.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com' en 'cnet.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”