Gesloten
1
Regelmatig krijg ik de volgende mededeling:

De Prullenbak op C:\ is beschadigd. Wilt u de Prullenbak voor dit station leegmaken? Ja of nee.  De mededeling verschijnt als ik de computer uit de slaapstand haal.

Hoe repareer ik een beschadigde Prullenbak? By the way volgens mij zit er ogenschijnlijk niets in de Prullenbak. Ik heb nog even gekeken en er zaten toch vier files in de Prullenbak. Inmiddels heb ik die definitief verwijderd.
Laatst gewijzigd door Fluisteraar54 op 20 mei 2017 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Hallo,

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Na het scannen moet ik ListChkdskResult.exe downloaden, maar dat lukt niet omdat de beveiligingssoftware de betreffende website blokkeert. Nu ik toch bezig ben: rechtsklikken op Start leverde geen Opdrachtprompt en een leeg zwart scherm op. Ik heb Windows Powershell (Admin) gebruikt en dat gaf een blauw scherm.
4
maar dat lukt niet omdat de beveiligingssoftware de betreffende website blokkeert
Welke beveiligingssoftware gebruik je ? De downloadlocatie en het te downloaden bestand is gewoon veilig.
Ik heb Windows Powershell (Admin) gebruikt en dat gaf een blauw scherm.
Dat kan ook. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.
Doe daarna de opdracht met Afbeelding ListChkdskResult.exe zoals eerder beschreven.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Ik gebruik KPN Veilig (=F-secure). De tekst is als volgt:
Schadelijke website geblokkeerd. http://www.filedropper.com/processing/f ... kdskresult
Deze website is gerapporteerd als schadelijk. We raden aan deze website niet te bezoeken.

Overigens, hetzelfde verschijnsel doet zich als ik een nieuwe versie van Ccleaner (free) wil downloaden. Een tikje vreemd want ik heb Ccleaner jarenlang zonder problemen kunnen gebruiken, zij het dan op een andere laptop. Ik heb Ccleaner nu dan ook verwijderd.
6
KPN Veilig (F-Secure) is overbezorgd. Beide programma's zijn veilig te gebruiken. Tijdens de installatie van CCleaner kan er extra software geïnstalleerd worden. Dit kan je uitvinken. Deze extra software is waarschijnlijk de reden dat KPN Veilig alarm slaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Inmiddels wordt Ccleaner weer geaccepteerd. Ik heb het probleem neergelegd bij KPN Veilig en hun oplossing is bijna standaard: KPN Veilig verwijderen en opnieuw installeren. Een beetje een variant op : haal de stroom er maar af en steek na een halve minuut de stekker maar weer in het stopcontact. Soms werkt dat nog ook. Als er geen alternatief is voor http://www.filedropper.com/listchkdskresult dan zal ik dat maar proberen. Is er een alternatief?
8
KPN Veilig kan je gewoon behouden en hoeft niet verwijdert te worden. Een herstart van de router is complete nonsens voor dit downloadprobleem.
Je schakelt simpelweg eerst de realtime-beveiliging uit, download het bestand http://www.filedropper.com/listchkdskresult en daarna schakel je de realtime-beveiliging weer in.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Ik weet niet hoe ik die realtimebeveiliging moet uitschakelen en weer inschakelen en dus heb de vraag van KPN Veilig of ik de website toch wilde toestaan met Ja beantwoord. Vervolgens dus geprobeerd het bestand  http://www.filedropper.com/listchkdskresult  te downloaden. Dat lukt dus niet. Na het meegeven van de beveiligingsletters gebeurt er dus niets. KPN Veilig moppert niet meer, maar de file downloaden lukt dus ook niet. Wat ook tegenzit is dat ik altijd met Windows Vista heb gewerkt en daar alles moeiteloos kon vinden. Op Windows 10 zoek ik me een ongeluk. Misschien is het programma wel gedownload, maar ik zou niet weten waar ik dat dan terug kan vinden. Elke verandering is wat mij betreft geen verbetering.
11
Ik weet niet hoe ik die realtimebeveiliging moet uitschakelen en weer inschakelen
Op de website van KPN staat deze uitleg. Klik op "Instellingen: Virusbescherming"
Bij de 2e screenshot (Virusbescherming) staat rechtsboven een schuifje.
Zet je dat naar links dan staat de bescherming uit. Zet je dat naar rechts dan staat de beveiliging weer aan.
Wat ook tegenzit is dat ik altijd met Windows Vista heb gewerkt en daar alles moeiteloos kon vinden.
Hopelijk gaat het spoedig beter. Het is voor iedereen zoeken en wennen aan het nieuwe uiterlijk.


Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsnog er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Heeft het tekstbestand nog iets opgeleverd?
Uit het tekstbestand blijkt alvast dat de bestandenstructuur in orde is. Doe aub nog de opdrachten in bericht #11.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Het eerste deel van de opdracht luidt:

-Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
-Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

-Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
-Herstart nu je computer. 

Dan moet het volgende gebeuren:

- Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al het lijkt het of er niets gebeurt.

De computer is herstart en er lijkt inderdaad niets te gebeuren, wat me verontrust want misschien gebeurt er ook wel helemaal niets en ga ik mijn nachtrust weer opofferen aan "niets". Hoe kan ik zien dat er wel degelijk iets gebeurt?

Vervolgens luidt de opdracht

- Voer, na de herstart, SFC/SCANNOW uit. Welke herstart wordt hiermee bedoeld? De eerst of een tweede m.a.w. nadat CHKDSK haar werk heeft gedaan?
15
Hoe kan ik zien dat er wel degelijk iets gebeurt?
Af en toe kan er wat tekst verschijnen maar verder is geen indicatie helaas. Je zal moeten afwachten tot chkdsk klaar is, de computer zal daarna vanzelf herstarten en Windows opstarten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”