Gesloten
1
Beste mensen,

Ik heb gisteren via Norton een Trojan/Malware melding gekregen. :warning_icon: Ik heb deze direct laten verwijderen en via MBAM een scan laten uitvoeren. Daarna heb ik direct mijn laptop
naar fabrieksinstellingen teruggezet op de hoop dat alles weg zou zijn.Ik heb nu, naar mijn idee nergens last van. Maar ik zou graag willen weten hoe ik erachter kan komen dat
alle trojan/malware/virus e.d. van mijn laptop af zijn. Ik gebruik windows 10 en heb momenteel geen bijzonderheden op mijn laptop staan, omdat deze dus terug is naar Fabrieksinstellingen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik weer met een gerust hart gebruik kan maken van mijn laptop :good:

Alvast bedankt!

Groet, Janita.
2
@ Janita,

:welkom:

Voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hierbij de bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Prima    :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Hallo,

Ik zie dat je nu ESET in plaats van Norton gebruikt waarom?

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
omdat mijn computer terug is gezet naar fabrieksinstellingen en ESET bij mij ook bekend is ben ik deze gaan gebruiken. Inmiddels trouwens al verwijderd; aangezien ik Windows Defender heb.
Hierbij het bestand. Niks gevonden, is de trojan nu weg?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

Dat en je logjes zien er goed uit, dus je Trojan is weg. De volgende hoef je niet meteen terug naar Fabrieksinstellingen hoor dan kunnen we kijken of we hem schoon kunnen krijgen zonder terug te gaan naar Fabrieksinstellingen. Maar zorg altijd dat je een goede back-up maakt van alle belangrijke bestanden, E-mails, instellingen enz.
Verder zijn we klaar zo :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”