Gesloten
31
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
32
Hier wederom de fixlog van Farbar. Hij kan blijkbaar UCBrowser niet verplaatsen..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
33
Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
ucbrowser*.*
ucguard*.*
:regfind
ucbrowser
ucguard
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
34
Hier het SystemLook.txt bestandje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
35
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Ik was een paar dagen weg, maar hier weer de fixlog van Farbar.

EDIT: Ik heb sinds een week ook problemen met mijn internetverbindingen. Ik heb hier op Helpmij.nl een topic over geplaatst, omdat ik dacht dat dit niet gerelateerd zou zijn aan de malware maar ik werd toch aan geraden het hier ook te vermelden. Ik kan niet meer direct van mijn netwerkkabel een internetverbinding tot stand brengen. De computer geeft een rood kruisje aan op het internet-icoon en zegt bij probleemoplossen dat er geen ethernetkabel is aangesloten (die er natuurlijk wel is). Ik heb toen een TP-link UE300 gekocht (usb > to gigabit adapter) die in eerste instantie niet werkte, maar ik intussen aan de praat heb gekregen (geen idee wat er veranderd is, maar hij doet het). Enige probleem is, is dat de verbinding via deze UE300 erg instabiel is en regelmatig wegvalt. Dan moet ik de UE300 eruit halen en er opnieuw in stoppen om het weer te laten werken.

Zouden deze problemen ook door de malware kunnen zijn veroorzaakt?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
37
Ik heb hier op Helpmij.nl een topic over geplaatst, omdat ik dacht dat dit niet gerelateerd zou zijn aan de malware maar ik werd toch aan geraden het hier ook te vermelden.
Het posten van hetzelfde probleem op meerdere forums is absoluut af te raden. Helpers weten dan niet wat al gedaan is en welke tools gebruikt zijn. Het is bovendien verspilling van tijd die een helper in je probleem steekt.

Stap 1:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
38
Ik heb het topic op Helpmij.nl even on-hold gezet dan.

Hier de fixlog van Farbar en die van MiniToolBox. Ik heb een MTB log met één keer de netwerkkabel direct in de computer en één keer via de UE300 (geen idee of dit verschil maakt).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
Een hardnekkig probleem, dat UCBrowser.

Start opnieuw Afbeelding SystemLook_x64 middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
ucbrowser*.*
ucguard*.*
:regfind
ucbrowser
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Heel erg hardnekkig inderdaad.. Hier het SystemLook log bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
41
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
42
Hier de nieuwe fixlog van Farbar
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
43
Start opnieuw Afbeelding SystemLook_x64 middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
ucbrowser*.*
ucguard*.*
:regfind
ucbrowser
ucdrv
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
Hier het SystemLook bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
45
Stap 1:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

Stap 2:
We gaan Windows instellen zodat deze alleen in Veilige modus start.
  • Rechtsklik daarvoor op Start - Uitvoeren.
  • Typ in het invoerveld MSCONFIG en druk op de enter toets.
  • Open het tabblad "Computer opstarten".
  • Vink aan "Opstarten in veilige modus" en selecteer daaronder "Netwerk".
  • Klik op "OK" en daarna op "Opnieuw opstarten".
Stap 3:
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
Dubbelklik op de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 4:
Herstel de instelling zodat Windows weer in Normale modus start.
  • Rechtsklik daarvoor op Start - Uitvoeren.
  • Typ in het invoerveld MSCONFIG en druk op de enter toets.
  • Open het tabblad "Computer opstarten".
  • Vink uit "Opstarten in veilige modus".
  • Klik op "OK" en daarna op "Opnieuw opstarten".
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”