Gesloten
1
Beste pc web plus,
Sinds eergisteren krijg ik in mijn browser (firefox) overal dik gedrukte woorden met groene icoontjes erlangs die dan een pop-up met reclame geven. Ook worden er elke keer vensters geopend als ik klik in mijn browser, ongeacht of het een link of gewoon ergens in de pagina is. Na veel proberen is het me nog niet gelukt het helemaal weg te krijgen. Ik heb al geprobeerd firefox opnieuw te installeren en te verversen zoals ze het noemde. Ook heb ik al gescant met AVG, CCleaner, Malwarebytes, Malwarebytes anti malware en HitmanPro. Dit alles zonder dat het weg blijft. Wel is het tijdelijk verdwenen maar het keert weer terug als ik reboot.

Kunt u mij misschien helpen ? Alvast bedankt!
MVG
Koen
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Bij deze de logbestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
De pc bleef net een minuut of 15 hangen waarbij ik de muis niet meer kon bewegen. Ik heb deze opnieuw opgestart door hem uit en weer aan te zetten en ben nu weer opnieuw gestart met het "Fixen". Is dit juist of moet ik opnieuw beginnen ?
6
Het kan zijn dat de tool druk bezig is en het lijkt of de computer hangt.
Wacht dan altijd rustig af en laat deze minstens 1 uur met rust.
Opnieuw fixen lukt niet altijd omdat het bestand 'fixlist.txt' automatisch verwijdert wordt, tenzij je dat opnieuw download natuurlijk.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Oke. De fixlist.txt stond er wel nog in dus ik heb hem nu al weer een uurtje aanstaan. Ik laat de pc vannacht aanstaan en dan zal ik morgen het logbestand hier posten.
Alvast heel erg bedankt!
8
De tool is nog steeds bezig na heel de nacht aan gestaan te hebben. Moet ik hem gewoon laten lopen of is er iets mis gegaan ?
9
Herstart de computer.
Na de herstart, schakel de realtime-bescherming van je antivirus programma uit.
  • Zorg de het bestand fixlist.txt in dezelfde map staat als waar FRST64.exe staat.
  • Rechtsklik vervolgens op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Nee, dat klopt niet.
We gebruiken een andere tool.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    iedefaults;
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Geeft de tool aan wanneer er een reboot nodig is? Hij hangt namelijk al sinds 18:52 bij firefox extensions. De zoek-results log staat wel al op c: als ik daar naar zoek.
13
Herstart de computer en post daarna het logbestand c:\zoek-results.log als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Oke, hier is het logbestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyalltemp;
    emptyfolderscheck;delete
    msconfigcheck;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik op Reset Firefox.
Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”