Gesloten
16
Hallo,

Kwam het volgende bestand uit een malafide mail toevallig:

Wil je het bestand eens laten controleren:

Ga hiervoor naar de site  Virustotal
 
C:\Users\Ali\Downloads\factuur_897239.zip

Klik op re-analyse als het bestand al eens eerder gescand werd.

Wacht het resultaat af, sla dit op en plak dit in je volgende post.


Download EmsisoftEmergencyKit via jou pc op een USB-stick open hem haal dan de updates binnen.
Hierna kan je hem gebruiken in de pc van je moeder.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Hierbij als bijlage het rapport van de scan met EmsisoftEmergencyKit. Ga nu naar het door jou aangegeven bestand kijken.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
19
Ook het aangegeven bestand levert niets op, zie bijlage screenprint scanner.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
Ik zit nu al vanaf 9:39 uur bij de Hema in Den Haag. Weet niet of er nu spam wordt verzonden, kan niets ontdekken. Ga zo weer naar huis, de winkel moet om 1:00 uur open. Daar heb ik weer gebrekkig internet via Ziggo access point, maar niet met deze laptop. Dat risico neem ik nog niet. Hoop wel dat er snel iets uit komt, waarmee Ziggo genoegen neemt, om de blokkade op te heffen.

Heb het bestand gescand via Virustotal. 
zie bijlage voor screenprint resultaat: niet gevonden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Het enige dat ik ben tegen gekomen, is dat de mapopties waren veranderd van dubbel klik naar enkelklik. Die verandering heb ik inmiddels weer ongedaan gemaakt. Aangezien mijn moeder nogal klikkerig is, is dit namelijk geen goede optie voor haar. Misschien dat daardoor ergens ongewild op is geklikt en geactiveerd, maar dat kan ik niet achterhalen.
26
Oké, bedankt tot zover. Ik ga contact opnemen met Ziggo en vragen wat ik nu nog moet doen, om de blokkering op te laten heffen.
28
Hallo,

Ik heb nog even overleg gehad doe het volgende.

Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Vul daar in:

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Plaats het verkregen log bestand.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
29
Ik heb het uitgevoerd, maar zie nergens een logbestand staan. Op de C schijf gezocht naar resetlog.txt, maar niets gevonden. Laptop, zoals gevraagd door resultaat, opnieuw opgestart, maar nog steeds geen logbestand gevonden.

Moet ik het nog een keer uitvoeren?
30
mauprik schreef:Ik heb het uitgevoerd, maar zie nergens een logbestand staan. Op de C schijf gezocht naar resetlog.txt, maar niets gevonden. Laptop, zoals gevraagd door resultaat, opnieuw opgestart, maar nog steeds geen logbestand gevonden.

Moet ik het nog een keer uitvoeren?
Je heb het als administrator uitgevoerd?
Het logje moet hier staan c:\resetlog.txt
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”