Gesloten
1
Op 13 december 2016 kreeg ik bericht van mijn moeder, dat haar internet niet werkte. Na controle bij Ziggo bleek haar internet geblokkeerd voor het versturen van spam. De spam is verzonden op een tijdstip, dat haar laptop niet aan stond. Ik heb haar laptop mee naar mijn lokatie genomen, om deze voor haar weer in orde te brengen. Mijn moeder is 90 jaar en dat gaat haar dus niet lukken.

Vervolgens op 15 december via mijn internetverbinding met mijn pc de wachtwoorden van het ziggo account en haar mail adres gewijzigd. Daarna de laptop opgestart, zonder netwerk verbinding (geen kabel en de wifi hardmatig uitgeschakeld). Zonealarm extreme securiy, die standaard op haar laptop actief is, een volledige scan laten uitvoeren. Er werd GEEN virus, of wat dan ook gevonden. Vervolgens via een usb-stick Malwarebytes geïnstalleerd en een volledige scan uit laten voeren. Er werden 317 pop's gevonden en in Quarantaine geplaatst. Die pop's stellen niets voor en zijn dus niet belangrijk. Verder werd er niets gevonden. Ik heb alle windows logboeken doorzocht op fouten, waarschuwingen en activiteiten op de tijd dat er spam is verzonden en de laptop niet aan stond. Niets tegen gekomen dat duidt op een virus, of wat dan ook.

Ziggo gebeld en met iemand gesproken, die vertelde dat een uur na het wijzigen van het wachtwoord de internetblokkade weer is opgeheven. Voordat ik verder kon vragen, was de verbinding verbroken (Overigens al de 2de keer die dag). Dus met deze verkregen informatie de wifi netwerkverbinding bij mij (bij mijn moeder thuis zit de laptop met een kabel rechtstreeks op de Ziggo modem) geactiveerd. Helaas blijkt achteraf de laptop weer spam te hebben verzonden, nu vanaf mijn lokatie, waardoor mijn internetverbinding nu ook is geblokkeerd.

Ik heb de afgelopen 5 dagen verschillende keren contact gehad met Ziggo en duidelijk gemaakt dat de laptop, die de oorzaak was van het probleem, niet meer in mijn netwerk zit, of komt. Alle mail verkeer vanaf mijn lokatie gaat via mijn eigen mailserver bij mijn hosting provider, dus niet via Ziggo. Er bestaat dus GEEN kans op herhaling van het verzenden van spam. Ziggo weigert tot nu toe de blokkering op te heffen. Ik krijg ook verder weinig tot geen nuttige informatie van Ziggo op het probleem op te lossen, anders dan de opmerking dat ik moet opgeven welk virus er is gevonden en verwijderd.

Ik heb nu een gebrekkige internetverbinding via een hotspot, maar kan niet het risico lopen, dat ook deze verbinding wordt plat gegooid. Ik kan dus alleen via een usb stick de laptop gaan controleren. Ik sta met mijn rug tegen de muur en kom hier niet meer uit. Is er hier iemand, die mij hier mee kan helpen dit op te lossen?

Ik zie de reacties tegemoet.
2
Hallo,


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bedankt abbs, voor je reactie. Ik zend je bijgesloten de bijlagen. Als er iets op de laptop wordt gevonden en verwijderd, moet ik dit wel aan Ziggo kunnen bewijzen, met naam en toenaam, voordat zij de blokkering willen opheffen.

Groetjes,

Rik Uiterlinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Zou je het logje van Malwarebytes willen plaatsen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
 
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Zie bijlage voor Malware bytes log bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Zie bijlage voor zoekresult.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Ik zie nog niet iets raars, restanten van AVG een Toolbar die weg kan.
Verwijder via "Programma's en onderdelen": Tube_search_Nederland Toolbar

1. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Ali\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
    C:\Users\Ali\AppData\Local\Avg;fs
    C:\ProgramData\Common Files;fs
    C:\ProgramData\Avg;fs
    C:\ProgramData\F-Secure;fs
    epanfjkfahimkgomnigadpkobaefekcd;chr
    C:\Program Files (x86)\Tube_search_Nederland;fs
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

2. Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Bij deze het 2de zoekresultaat als bijlage. Ga nu vervolgens de  "EmsisoftEmergencyKit.exe" draaien.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
 "EmsisoftEmergencyKit.exe" draaien gaat niet. Ik heb geen internet verbinding op de laptop en werk via een usb stick.
13
mauprik schreef: "EmsisoftEmergencyKit.exe" draaien gaat niet. Ik heb geen internet verbinding op de laptop en werk via een usb stick.
Dan zou je de pc toch weer ergens moeten aansluiten om deze scanner te laten uitvoeren want dat is toch belangrijk.
Verder zie ik nu niks raars waar de bellen door gaan rinkelen dus wacht ik deze scan af.
Verder is het netwerk van je moeder goed beveiligd en heb je de modem wachtwoord ook al veranderd?
En er is op het netwerk van je moeder ook geen andere pc, smartfoon of zo aangesloten geweest?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Ik heb de laptop van mijn moeder nu hier bij mij thuis staan. De enige verbinding die ik hier nog heb is via een Ziggo access point. Aangezien ik mij niet kan veroorloven deze verbinding ook nog eens kwijt te raken, kan ik nu de laptop hier niet op aansluiten. Als ik deze scan moet uitvoeren, moet ik dat morgen ergens anders proberen te doen.
ALs de laptop bij mijn moeder is aangesloten, gebeurd dat via een kabel, direct op het Ziggo modem. Het wachtwoord van de modem kan ik niet veranderen, want die is van Ziggo. Er zijn op het modem van mijn moeder geen andere apparaten aangesloten.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”