Gesloten
1
Ik heb minder schijfruimte op mijn harde schijf, terwijl ik geen bestanden heb binnengehaald. Laatst werd een kwaadaardige url geblokkeerd en de instellingen van schermachtergrond / beeldschermbeveiliging werden gewijzigd.
Kaspersky vindt helaas niet alles en ik zou graag weten of malware of een virus iets heeft geinstalleerd waardoor ik ineens 2 GB minder heb op mijn C-schijf.
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Beheer je webpagina's want wat mij opvalt is dat deze map aardig vol loopt met PHP updates enz: C:\Users\mijn_naam_000\Documents
Zie restanten van AVG die mag je met de verwijdertool verwijderen: http://www.avg.com/nl-nl/utilities
Verder zie ik geen infectie.


Download Afbeelding SecurityCheck naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "SecurityCheck.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als de scan gereed is plaats dan de inhoud van logbestand in het volgende bericht (niet als bijlage).
 
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Ik krijg echt een enorme lading kwaadaardige koppeling blokkades gemeld door Kaspersky, zojuist bij het openen van Spotify. Alles wordt doorgelinkt naar jswwbads.com.
6
JWbit schreef:Ik krijg echt een enorme lading kwaadaardige koppeling blokkades gemeld door Kaspersky, zojuist bij het openen van Spotify. Alles wordt doorgelinkt naar jswwbads.com.
Netjes dat Kaspersky dat doet waarschijnlijk word Spotify even bestookt.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
JWbit schreef:Ik krijg echt een enorme lading kwaadaardige koppeling blokkades gemeld door Kaspersky, zojuist bij het openen van Spotify. Alles wordt doorgelinkt naar jswwbads.com.
Hier nog een mooi stukje van een collega van mij over Sportify: http://www.pc-helpforum.be/topic/64588- ... ebruikers/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
abbs schreef:
JWbit schreef:Ik krijg echt een enorme lading kwaadaardige koppeling blokkades gemeld door Kaspersky, zojuist bij het openen van Spotify. Alles wordt doorgelinkt naar jswwbads.com.
Hier nog een mooi stukje van een collega van mij over Sportify: http://www.pc-helpforum.be/topic/64588- ... ebruikers/
Ja ik zie het, ik las het ook op security.nl. Wel verhelderend en hopelijk komt men snel met een methode om dit te bestrijden.
9
Hallo,

Dan hoeven we niet verder te zoeken, de gebruikte programma's mag je weer verwijderen;

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
zojuist Emsisoft Emergency Kit uitgevoerd. De log is bijgevoegd als bijlage.
scan_161006-110054.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
DelFix2.txt
  bijgaand de log van Delfix.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”