Gesloten
1
Beste,
ben 94, alleenstaand en werk nog graag op pc als tijdverdrijf
Ik heb een tijd geleden een aanbieding gekregen (ik denk dat ik dan op internet zat).
ik kan dus niet deftig meer op internet. Dit bericht schrijf ik uiteindelijk vanaf Internet Explorer [precies geen echte problemen]; via Google chrome constant problemen.
Ik slaag er niet in om 3 jpg-bestandjes toe te voegen.
Het begon, denk ik, door te klikken op "REIMAGE"
ik kreeg al eens te zien: een lijst met PUP.Optional.ReMarkIt.PrxySvRST, PUP.Optional.PricePeep, e.a.

Hopelijk kunnen jullie helpen.
Germano
2
Hallo,

Lees de instructies eerst goed door en voer het daarna uit:

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning/Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Beste,
stuurde op 2 oktober een eerste bericht, als nieuwe gebruiker van jullie Forum. Maar dat 'nieuwe gebruiker' zal er hoogstwaarschijnlijk voor gezorgd hebben dat ik niet de juiste procedure heb gevolgd.
Al een tijdje heb ik geen controle meer over mijn laptop. Telkens ik naar 'Google Chrome' ga, duurt het immens lang voor er iets deftigs op het scherm verschijnt.
Rondom volop reclame tot zelfs aanbieding van pornosites.
ik stuur een aantal afbeeldingen van wat ik eveneens te zien krijg.
Hopelijk bereikt dit bericht jullie nu wel.
Toch bedankt voor de aandacht. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
4
@ Germano,

Uw 2e bericht is samengevoegd met uw 1e bericht.

Voer de opdracht uit van abbs:
abbs schreef:Hallo,

Lees de instructies eerst goed door en voer het daarna uit:

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning/Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
beste,
heb weer wat hulp gekregen van jonge vriend.
Als het goed is dan zou u de bijlage .txt hierbij goed moeten ontvangen.
Ik hoop evenwel dat u mij - bij een volgend contact - via mijn email-adres iets laat weten.
In ieder geval al dank.

 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Je krijgt steeds een E-mail (automatische) als we een antwoord geven.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Mbam_log 2016-okt-14.txt
Mbam_log 2016-okt-14.txt
Mbam_log 2016-okt-14.txt
hallo,
gevolgde procedure: op pc gratis Mbam 2.2.1.1043 - updates bijgewerkt - gescand - 18 bedreigingen verwijderd - Voltooien - Opnieuw opgestart - Mbam geopend - In geschiedenis het progr.logboek geëxporteerd naar .txt bestand - zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
beste abbs,
het probleem is nog steeds bestaande. Zie mijn bericht vrijdag 7 okt.: zie terug bijlage hieronder. Afbeelding Bovendien, nog een 2e bijlage met het resultaat na het openen van Google Chrome. Afbeelding Nadien heropstart en Google Chrome opnieuw geopend: kreeg weer een boodschap van Reimage.
Google Chrome is dus niet virusvrij te gebruiken; behelp me met 'iE', maar daarmee is mijn laptop niet virus- of malware- of adwarevrij.

p.s.: (ik, joodemyr) - Terloops, nog steeds geen mailbericht indien jij een vervolgbericht plaatst. En als ik thuis op mijn desktop bij jullie inlog kan ik naar Germano en zie, lees ik evengoed alles wat hier nu op zijn laptop te lezen is. Vind dat raar
10
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
zoals gevraagd in bijlage de 2 FRST-txt bestanden
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Ik zie dat je Panda Free Antivirus gebruikt verwijder dan AVG;

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
  • AVG 2015
  • Java 8 Update 91

2.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows toets + R, type notepad in de invul regel en klik "OK". Dit opent Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-43602724-1571532532-3800571457-1001_Classes\CLSID\{005A3A96-BAC4-4B0A-94EA-C0CE100EA736}\localserver32 -> C:\Users\Germain Droesbeke\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe /autoplay => Geen bestand
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:373E1720 [126]
HKLM-x32\...\Run: [LManager] => [X]
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <======= AANDACHT
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-43602724-1571532532-3800571457-1001 -> DefaultScope {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxps://mysearch.avg.com/search?cid={C2CF21A9-6298-4B4D-862D-E4B31C40383A}&mid=6b353891588347d29cbefd991c0010f3-45c7005bd83173a99e165058cd3aa2580706f4d9&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=0516avz&pr=fr&d=2014-11-07 19:39:30&v=4.3.4.122&pid=wtu&sg=&sap=dsp&q={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-43602724-1571532532-3800571457-1001 -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxps://mysearch.avg.com/search?cid={C2CF21A9-6298-4B4D-862D-E4B31C40383A}&mid=6b353891588347d29cbefd991c0010f3-45c7005bd83173a99e165058cd3aa2580706f4d9&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=0516avz&pr=fr&d=2014-11-07 19:39:30&v=4.3.4.122&pid=wtu&sg=&sap=dsp&q={searchTerms}
BHO: Geen Naam -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} -> Geen bestand
Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} -  Geen bestand
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK => niet gevonden
FF Plugin: @mcafee.com/MSC,version=10 -> c:\PROGRA~1\mcafee\msc\NPMCSN~1.DLL [Geen bestand]
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxps://pandasecurity.mystart.com/results.php?pr=vmn&id=pandasafeweb&v=1_0_chromeextension_unknown__&searchfeed=web&hsimp=yhs-panda1&ent=ch_ss&q={searchTerms}
CHR DefaultSearchKeyword: Default -> safeWeb
EmptyTemp:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
beste abbs,
hierbij het gevraagde logbestand
groeten, Germano
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Beste abbs,
Joodemyr hier.
Germano liet mij donderdag in de namiddag al telefonisch weten dat het probleem ?blijkbaar volledig? van de baan zou kunnen zijn; zonet een bijkomende bevestiging. Hij vraagt om zijn dossiertje nog niet af te sluiten; vraagt nog een opvolgperiode van een 14-tal dagen. Ik maak dit dus hierbij aan u over.
Hij wil graag een donatie van 40,00 euro doen. Zelf kan hij dit niet online. 
Is dat voor u(jullie oké) als ik dat in zijn plaats doe?
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”