Gesloten
1
Ik heb al geruime tijd het probleem dat mijn cpu overuren draait en constant op de 100% zit, ook als ik niets doe het internet uit heb etc.Dit levert een extreem trage computer op, vooral opstarten van programma's en internet/streaming zijn echt ergerniswekkend traag (echt een flashback naar de inbeltijd). De gewraakt oorzaak lijkt te zitten in srvhost system, ik heb er 16! van staan in taakbeheer maar 1 is constant bijzonder actief, 90+%. Ik heb inmiddels al zo'n 6 programma's gebruikt om rootkits/malware op te sporen ( kapersky, malwarebytes, spybot, adwcleaner enz) maar kom eigenlijk niets bijzonders tegen. Daarom nu maar Gmer laten scannen maar ik kan eigenlijk niets met de geleverde data (zie bijlage). Overigens staat er in die data niets betreffende de srvhost.
Is mijn laptop idd geïnfecteerd of ligt er een andere oorzaak ten grondslag aan dit probleem?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Erg0,

:welkom:

Om u beter te kunnen helpen is uw topic verplaatst naar het forum-onderdeel Hulp bij malware en virusinfectie problemen.

Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
San uitgevoerd, zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
- Java 7 Update 21
- Spybot - Search & Destroy    <-- deze is overbodig aangezien je Malwarebytes ook al hebt
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
gedaan al had hij het er wel even moeilijk mee, twee flinke vastlopers. Zie bijlage.

tijdens het 'fixen' werd de cpu wel even lekker rustig, helaas na reboot blijft  de cpu op 100% draaien en lijkt alles nog trager, zover dat nog mogelijk was :(
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
We kijken verder.
Er stonden restanten van SpyHunter op je computer. Deze kan je beter niet gebruiken.
Wanneer had je SpyHunter gebruikt en zijn de problemen daarna begonnen ?

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    silentrunners;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
het is al een flinke tijd geleden dat ik spyhunter heb gebruikt, ik weet niet of de problemen na het gebruik ervan zijn begonnen maar het is niet onmogelijk. Ik dacht dat ik het er helemaal vanaf had gegooid, niet goed genoeg dus.

script is uitgevoerd, zie bijlage

probleem is nog hetzelfde, leek even weer rustiger na reboot, slechts van korte duur....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\system32\tasks\Adobe Acrobat Update Task;f
    C:\Windows\system32\tasks\avastBCLRestartS-1-5-21-1089595280-3732412315-160450170-1000;f
    C:\Windows\System32\Tasks\{2BE6C9FE-A32A-41A6-809D-ECC0DD1CDA04};f
    C:\Windows\System32\Tasks\{4C7D92A1-9BCB-4227-8BC0-6DBCC423F5BD};f
    C:\Windows\System32\Tasks\{D91C948A-E5F6-434C-B2A5-2925E22C08C5};f
    DigitalWave.Update.Service;s
    C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft;fs
    C:\Program Files\NCH Swift Sound;fs
    autoclean;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
goed, script gedraaid. Is het normaal dat hij daar een uur of 5 voor nodig had? Alles was uitgeschakeld, ook avast.
Na reboot lijkt de svchost wat te zijn gekalmeerd maar nu na 10 mins trekt hij weer vrolijk 90+ %. reboot gaat overigens nu wel wat sneller maar firefox openen, en een pagina openen gaat echt heel traag, gooi daar nog ff de verkenner bovenop en we hebben alweer een leuke vastloper. Eigenlijk dus nog hetzelfde probleem, helaas.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
kijk, dat schiet op :) Lijkt erop dat de CPU weer wat lucht krijgt.
Rijst de vraag wat ik hier aan kan doen op de lange termijn. Moet hij voortaan altijd uitgeschakeld blijven?
12
Het bericht van Jack1960 is verwijdert. Deze gebruiker heeft geen toestemming in dit forumgedeelte om berichten te plaatsen, zie de forumregels bovenaan in topic.

Eerst dient de computer schoon te zijn van virussen/malware, daarna kijken we verder.
Doe nu het volgende:

Klik op Start en type cmd in het witte invoerveld.
Rechtsklik op cmd in de lijst die verschijnt en klik op Als administrator uitvoeren.
Een zwart venster verschijnt. Kopieer onderstaande code, plak dat in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\hotfix.txt"
Wacht geduldig tot dit commando klaar is. Het bestand hotfix.txt wordt op je bureaublad geplaatst.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Sorry, had niet eens door dat iemand anders het antwoord gaf. Ik heb de windows update weer geactiveerd, helaas weer dezelfde traagheid.

bij deze de hotfix.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Stap 1:
Klik op Start - Configuratiescherm - Windows Update - Instellingen wijzigen.
Selecteer in de lijst "Belangrijke updates" de optie "Nooit naar updates zoeken (niet aanbevolen)".

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster sc stop wuauserv en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Sluit het zwarte venster.

Stap 2:
Download KB3185911: Beveiligingsupdate voor Windows Vista.
Installeer deze update en meld of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
dit gaat niet helemaal goed, de update gedownload maar het laat zich niet installeren. Ik krijg de foutmelding dat de serveruitvoering is mislukt.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”