Gesloten
1
Beste,

Ik probeer het probleem beknopt te beschrijven, hoewel dit niet mijn sterkste punt is... Sorry! Hihi!
Ik ben enigszins ervaren met computers en het gebruik ervan, als ik maar goed lees en goed kijk wat ik doe kom ik over het algemeen een heel eind. Maar nu ben ik het spoor bijster...

Onlangs heb ik mijn laptop, draaiend op Windows 10 (punt-nogwat?) opnieuw geïnstalleerd,door via de instellingen voor deze optie te kiezen. 
Ik koos hiervoor om alle (door mij en "met-verstand-van-computers-hebbende-vrienden") in de loop der tijd ingestelde opties te verwijderen.

Na de herinstallatie vergat ik KPN Veilig opnieuw in te stellen en te activeren. 
Vervolgens wilde ik een uitzending van NPO Gemist ( = Bank Giro Loterij nieuwjaarsconcert 2016) om zetten in een audiobestand en heb hiervoor een gratis programma genaamd GemistDownloader gedownload. Tot zover ging alles goed. 
Daarna downloadde ik een programma genaamd AudiCity om het inmiddels in mijn OneDrive opgeslagen audiobestand te bewerken. Omdat ik niet met dit programma overweg kon sloot ik de laptop af. 
Enkele dagen later startte ik de laptop weer op om e.e.a. online te bestellen en installeerde ook meteen KPN Veilig weer. Ik merkte dat zowel de Chrome als mijn mail erg traag reageerden en ook bleef KPN Veilig (=> F-secure) de ene na de andere melding geven over gevaarlijke bestanden. Welke optie ik echter ook koos binnen KPN Veilig, KPN kon het niet volledig blokkeren / verwijderen. Vanaf dat moment ben ik bezig te achterhalen wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen. AVG Zen Free, Norton, AppRemover, noem de mogelijkheden maar op; er word niets meer opgepikt in de scans.

Wel zie ik steeds mijn instellingen in Chrome gewijzigd; startpagina wisselt tussen My(Start)Search en Dozensearch. 
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57a4dd ... pagina.png 

Als ik een extra tabblad aan klik opent er een onbekende en ongevraagde pagina waar ik geen webadres bij zie.
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57a4dc ... abblad.png

Ook zie ik af en toe een groene balk "op-puppen" bovenin beeld van JollyWallet (oid)

Na wat research ben ik uitgekomen op dit forum i.c.m. Adwcleaner. Bij deze dus mijn probleem. HELP!
Ik wil graag weten wat ik kan doen, en HOE vooral, om dit probleem op te lossen. Desnoods installeer ik de laptop nog een keer opnieuw. 
Het houdt je van de straat.... Haha!

Dank alvast,
Groetjes, Bente.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    chromelook;
    shortcutfix;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Gelukt! In de bijlage het logje.
Groetjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files (x86)\Birddear\Application\chrome.exe;virustotal
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\BirddearUpdateTaskMachineCore;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\BirddearUpdateTaskMachineUA;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\ChromiumUpdateTaskMachineCore;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\ChromiumUpdateTaskMachineUA;f
    C:\PROGRA~2\AVG;fs
    C:\PROGRA~2\Birddear;fs
    C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local\AvgSetupLog;fs;fs
    C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local\Avg;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Local\Avg;fs
    C:\Users\familielysen\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
    C:\Users\familielysen\AppData\Local\Avg;fs
    C:\Users\familielysen\AppData\Local\Birddear;fs
    C:\Program Files (x86)\Birddear;fs
    C:\Program Files (x86)\Chromium;fs
    jidkebcigjgheaahopdnlfaohgnocfai;chr
    odhjlphbhamhgplegmaamhehbhdpealn;chr
    pkedcjkdefgpdelpbcmbmeomcjbeemfm;chr
    {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
    C:\Users\Public\Desktop\Google Chrome.lnk;f
    C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome.lnk;f
    C:\Users\familielysen\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk;f
    C:\Users\familielysen\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Google Chrome.lnk;f
    C:\ProgramData\Chromium;fs
    iedefaults;
    autoclean;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
goedemiddag, bij deze weer een log!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Prima gedaan.
Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Chrome stond in een onbekende map, vandaar dat het verwijdert is.

Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Google Chrome
Herstart de computer.

Na de herstart, download "Google Chrome" via deze link en installeer het.

Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
WHOOHOOO! Het lijkt nu helemaal goed te gaan! Alleen de laptop nog even weer opnieuw starten, dan weet ik het echt zeker, hihi! 
Alles gaat gelukkig ook nog steeds lekker snel, dat is wel fijn! Ik ga nooit meer iets gratis downloaden.... Hahaha! 
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Groetjes, Bente.
11
Mooi zo en graag gedaan.
Als er verder geen problemen zijn gaan we afronden.

Schakel de realtime-bescherming van je antivirus programma weer in.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com' en 'cnet.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Malwarebytes' Antimalware om de bescherming te optimaliseren.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen/opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Goedemiddag!

Nou, alles lijkt weer helemaal in orde hoor! Super bedankt voor alle hulp, duidelijke uitleg en nuttige tips!

Groetjes, Bente.
13
Nogmaals graag gedaan. Dan sluiten we dit topic.  :smileybye:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”