Gesloten
1
Goedemiddag

Ik ben doorverwezen naar deze pagina en heb het advies uitgevoerd

gr Marjo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

In je openingsbericht in je oorspronkelijke topic zeg je dat de HP printer verwijdert is.
De HP software hiervoor is echter nog geïnstalleerd.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Ask Toolbar
  • HP Customer Experience Enhancements
  • HP Customer Participation Program 14.0
  • HP Imaging Device Functions 14.0
  • HP Photosmart B109a-m All-in-One Driver Software 14.0 Rel. 6
  • HP Print Projects 1.0HP Smart Web Printing 4.60
  • HP Solution Center 14.0
  • HP Support Assistant
  • HP Support Solutions Framework
  • HPDiagnosticAlert
  • Search App by Ask
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "Uninstall C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\17.3.6386.0412\\amd64"=-;r
    "Uninstall C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\17.3.6302.0225\\amd64"=-;r
    "Uninstall C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\17.3.6301.0127\\amd64"=-;r
    "Uninstall C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\17.3.5892.0626\\amd64"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    @=-;r64
    C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\HP Digital Imaging Monitor.lnk;f
    avgtp;s
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Goedeavond
Ik heb het verwijderd wat u adviseerde en het lijkt wel weg de melding.
Ook heb ik zoek.exe gedaan maar die deed er meer als een uur over en was nog niet klaar. Dit heb  ik afgebroken. 

gr Marjo
4
Dat is alvast mooi.
Ook heb ik zoek.exe gedaan maar die deed er meer als een uur over en was nog niet klaar. Dit heb  ik afgebroken.
Herstart de computer en probeer zoek.exe nogmaals uit te voeren zoals aangegeven.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
goedemorgen
Het is me gelukt zie bijlage.
En kunt u me vertellen wat het is geweest?
Ik heb nog wel een vraag. 
De printer HP werkt nog wel kan ik die weer opnieuw installeren of kan dat niet.

Gr Marjo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Er dient nog wat opgeruimd te worden. Daarna kan je de HP printer weer aansluiten en de drivers installeren.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\Driver Booster SkipUAC (Gebruiker);f
    C:\Program Files (x86)\IObit;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\Uninstaller_SkipUac_Gebruiker;fs
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\Hewlett-Packard;fs
    C:\PROGRA~2\Hewlett-Packard;fs
    C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Hewlett-Packard;fs
    C:\ProgramData\Hewlett-Packard;fs
    C:\ProgramData\HP;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\HP-Online updateprogramma;f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\HPCeeScheduleForGebruiker;f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\{5A697AFE-E22B-45A3-A04F-A27F64912519};f
    iobitascsurfingprotection@iobit.com;ff
    autoclean;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
super bedankt voor u meedenken. hierbij stuur ik nog 2 bijlage

gr Marjo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Doe nog het volgende ter controle.

Stap 1:
Start opnieuw Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
Indien de melding verschijnt dat de database verouderd is, klik dan op Verhelp Nu.
Indien de melding verschijnt dat er een nieuwe programma versie beschikbaar is, klik dan op "OK" om deze te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op de knop "Scan Nu".
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel of er nog problemen merkbaar zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
goedenavond
er lijken zich geen problemen meer voor te doen.
Ik dank u hartelijk voor het meedenken en  het verhelpen van het probleem.

gr Marjo
10
Alvast graag gedaan :D.
Post aub het gevraagde logbestand van Malwarebytes.

We zijn bijn klaar.
Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
hier het gevraagde bestand


gr Marjo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
hierbij het laatste loge bestand

gr Marjo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Netjes zo. We gaan de gebruikte tools en logbestanden opruimen.

Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

Je mag nu de HP printer opnieuw installeren volgens de aangegeven manier.
Vertel hoe het daarna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
goedemiddag
zoals ik het nu kan bekijken werkt alles weer ook de printer is geinstaleerd
nogmaals bedankt  gr Marjo
15
Mooi zo en graag gedaan.
Dan sluiten we dit topic.:smileybye:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”