Icoontjes van bladwijzers verdwijnen in de Chrome bladwijzers

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#16

Aan PeterJ,
Vandaag terug opgestart en helaas, de icoontjes van de Chrome bladwijzers zijn weer verdwenen.
Terug naar af. Spijtig genoeg.
Ik kan nog opmerken dat ik over Chrome hier op het forum nog een andere vraag heb gesteld.
Misschien heeft het één met het andere te maken.
Ik kan namelijk geen enkele extensie in Chrome installeren (opgemerkt toen ik Dashlane probeerde te gebruiken voor het eerst).
Chrome geeft hierbij telkens dezelfde melding: "Netwerk fout".
Goeten,
Geert1964
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#17

We kijken verder.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    chromelook;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    fakechrprofiles;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#18

zoek-results.log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#19

Ik kan nog opmerken dat ik over Chrome hier op het forum nog een andere vraag heb gesteld.
Het is niet verstandig meerdere topics actief te hebben over dezelfde computer. Andere helpers kunnen daardoor in de war raken.
Post daarom in dat andere topic een link naar dit topic.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java 8 Update 73
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    msconfigcheck;
    emptytemp;
    chrdefaults;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#20

zoek-results.log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#21

Vertel hoe het nu met Chrome gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#22

Hallo PeterJ,
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb.
Ik laat wekelijks CCleaner free overtollige en tijdelijke bestanden verwijderen. Nu is het zo dat onder Google Chrome ook het item 'flavicons' was aangevinkt om te verwijderen.
Ik heb de test gedaan en CCleaner gestart en de flavicons mee laten verwijderen: ze waren dus dan ook verdwenen in Chrome.
Dit zou de oorzaak wel eens kunnen zijn.
Ik vink de volgende keer het item 'flavicons' onder Chrome in CCleaner af, en dan zullen we het eens een tijdje bekijken.
Ik denk dat dit de oorzaak is.
Groeten,
Geert1964
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#23

Nu is het zo dat onder Google Chrome ook het item 'flavicons' was aangevinkt om te verwijderen.
Post daarvan een screenshot.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#24

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#25

Je gebruikt de Professional versie van CCleaner ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#26

Nee, nee, ik gebruik CCleaner free samen met het CCEnhancer, ook een free programmaatje dat een uitbreiding is van CCleaner. Het voegt extra programma's toe om te 'cleanen'.
Geert1964
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#27

Aha, duidelijk. Waar is al dat 'cleanen' goed voor ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#28

Je moet maar eens een paar maanden of weken niet opruimen, dan zal je zien wat een ruimte al die tijdelijke en overbodige bestanden innemen op je schijf!

Denk je dat dit de oorzaak was/is?

Geert1964
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7169
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#29

In ieder geval de oorzaak van het probleem in dit topic, maar dat heb jezelf inmiddels gevonden.

Je harde schijf C: bevat nog voldoende vrije ruimte, meer dan 60%.
Dergelijke uitgebreide opruimacties wekelijks uitvoeren is daarom mijn inziens onnodig.
De opruimmogelijkheden in Windows en de standaard versie van CCleaner zijn meestal voldoende.


We zijn bijna klaar. Doe nog onderstaande ter controle.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Geert1964
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mar 2016 05:46
Kennisniveau: (1) Beginner

#30

checkup.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”