Ongewenste automatische SmartNewTab -bladen. (2)

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#1

Hierbij mijn logfile.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42140
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

Hallo en welkom op het forum,

Ik neem aan dat dit om een andere computer gaat met hetzelfde probleem als godin1969?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#3

Sinds ik de tool gebruikt heb, heb ik tot op heden geen last meer gehad. Moet ik dan alsnog de tool in jouw bericht draaien?
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42140
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

Ja doe dat maar even, want je had de gegeven instructies van een ander topic overgenomen die speciaal voor die computer waren.
Het is dus heel goed mogelijk dat er nog restanten aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#5

Addition.txt
Hierbij alsnog de logfiles (kan maar 1 bestand per keer meesturen als bijlage) zie daarom 2e bericht
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#6

Hierbij alsnog de logfiles
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42140
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#7

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#8

Logfile adwcleaner
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42140
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#9

Dit ziet er verder allemaal prima uit, als er verder geen problemen meer zijn kunnen de gebruikte tools en logbestanden weer opgeruimd worden... :good:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

Afbeelding
Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Gebruikersavatar
cboer
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2016 09:38

#10

Delfix uitgevoerd. Bedankt voor jullie snelle support.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42140
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#11

Graag gedaan... :good:

Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.
  • Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.
  • Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken met uw probleemomschrijving, en eventueel verwijzen naar dit gesloten topic.
  • Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”