Plaats reactie
1
Hoi,

Eergisteren via een Torrent bezig geweest en nu openen zich regelmatig extra schermen in mijn Firefox die vol staan met reclame voor casino's, online games en ga maar door.
Zelf heb ik een paar zaken via het config scherm kunnen tackelen, maar het gaat gewoon door.
Op aanraden op deze website heb ik ADWcleaner 5.026 gedraaid en voeg het bestand hier bij.
Hopelijk kan iemand van jullie mij een eindje verder helpen met deze prutzooi.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hoi welkom op pcwebplus :)

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
4
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    startupall;
    autoclean;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
5
Ha die Smeek,

Hij is best even zoet geweest met Zoek.
Hierbij tref je de log aan die hij zojuist heeft gemaakt.
Fijne jaarwisseling en ik hoop dat je straks goed nieuws voor mij hebt haha.

Groet, Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hoi, sorry dat die run met zoek.exe zolang duurde, ik zat hier met een onwillige internetverbinding en daardoor postte ik niet geheel de goede canned waardoor je alle vinkjes van zoek.exe hebt aangevinkt :-[

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyfolderscheck;delete
    C:\Program Files (x86)\TDataDld;fs
    C:\Users\Ed Rossino\AppData\Roaming\Settings Manager;fs
    C:\Users\Ed Rossino\AppData\Roaming\BrowserExtensions;fs
    C:\Users\Ed Rossino\AppData\Local\MalwareProtectionLive;fs
    Browser Extensions;u
    Settings Manager;u
    YTD Video Downloader 5.1.0;u
    C:\Users\Ed Rossino\AppData\Roaming\SpringFiles;fs
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-151403999-931789392-3130884974-1002\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Settings Manager"=-;r
    "Browser Extensions"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "MalwareProtectionLive"=-;r
    C:\Users\Ed Rossino\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Malware Protection Live.lnk;f
    Malware Protection Live;u
    emptyclsid;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
8
Gelukkig nieuwjaar iedereen,

Hoi Smeenk,
Wat ontzettend aardig dat je mij helpt terwijl het partytime is!
Ik heb je script opnieuw gedraaid (had overigens geen optie in het wel/niet aanvinken) en als uitslag hierbij gevoegd.
Ben erg benieuwd wat je hiermee kunt en of mijn probleem getackeld kan worden!

Groet,
Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Ben ik nog even, voor zover je hier iets aan hebt, dit gebeurd regelmatig als ik een link aanklik op een willekeurige pagina.
Ik wilde zojuist een artikel aanklikken op een nieuwssite (http://www.petershotnews.nl/nieuwsarchief/2016" onclick="window.open(this.href);return false;), waarna ik wederom naar zo'n foute pagina werd verwezen:
http://special-prize.com-congratulation ... 1__rd..www" onclick="window.open(this.href);return false;\.\newpoptab\.\com__aid..__sid..&placementid=16932&zoneid=9396&publisherid=5321&campaignid=14469&bannerid=126722&landingid=181433&countryid=161&subid=MTY5MzJ8MTgxNDMzfDE2MXw2MDY3OHwxNDUxNjQ1NTA4fDJlYjhiNDhlLTVkNmYtNGQ3MS1jZGE1LTM4OGUyMjE3ZTk1ZXw4MS4yMDcuMTIuMjAzfDdhNGNkN2ViYmE0MmE3OTgyYTZjMTI1ZTE1NjJkNjIw

In het geuploade bestandje zag ik ook Yahoo staan, als ik via Google iets zoek, neemt Yahoo het af en toe over. Houdt dat verband met het algehele probleem waarmee ik kamp?
Ik wacht je reactie verder af.

Ed
10
Jij ook de beste wensen voor 2016 :)

We proberen even een andere tool:

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
11
Hoi Smeenk,

Malware Bytes gedraaid, hij vond 24 ongewenste meldingen en 2 bedreigingen.
File is hierbij bijgevoegd.


Trouwens, de reclamepagina's verschenen niet alleen als ik op een link klikte, als ik bv via Google een afbeelding met rechtsklikken wilde openen in een nieuw scherm, kwam bv Albert Heijn of een Casino in beeld.

Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
De advertenties verschijnen alleen bij Firefox of ook bij andere browsers?

Firefox terugzetten naar de standaardtoestand:
  • Klik op de menuknop Afbeelding en klik daarna op Help Afbeelding .
  • Kies Probleemoplossingsinformatie vanuit het menu Help.
    • Als u het menu Help niet kunt benaderen, typ dan about:support in uw locatiebalk om de pagina Probleemoplossingsinformatie zichtbaar te maken.
  • Klik in de rechterbovenhoek van de pagina Probleemoplossingsinformatie op de knop Firefox vernieuwen... Afbeelding
  • Klik in het bevestigingsvenster dat verschijnt op Firefox vernieuwen om verder te gaan.
  • Firefox zal worden gesloten en opnieuw worden ingesteld. Zodra dit is gebeurd, zal een venster de geïmporteerde gegevens weergeven. Klik op Voltooien en Firefox zal worden geopend.
Vertel of dat verbetering geeft?
13
Hoi Smeenk,

Ik heb nieuwe logboeken uitgedraaid voor je, die tref je hierbij aan.
Verder werk ik alleen met FF en daarin vinden ook de beschreven problemen plaats.
Ik heb FF opgeschoond zoals jij geïnstrueerd hebt, de resultaten moet ik nog even op een rijtje zetten.
Dadelijk ga ik even de deur uit voor een paar uurtjes, aan het eind van de middag ben ik weer online.

Groet,
Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”