Na Adwcleaner gebruikt te hebben, geen internet meer

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:59

Hallo,

Heb je nu weer internet?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 19:26

Nee :/
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 20:11

Zojuist de PC direct aan het modem gehangen met draad, maar daar doet ie 't ook niet.
:'(
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 20:21

Hallo,

Ik ga het even met een netwerk specialist overleggen (weet niet of hij vanavond er is)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 20:31

Alvast bedankt!

Zojuist een andere schijf in de PC gehangen met Windows 7 erop, en daar installeert ie o.a. de netwerk-controller en heb ik gewoon internet.
Dus hardware-matig is er niets kapot.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 20:40

Hallo,

Klopt iets is verwijderd waardoor er geen internet is;


Probeer het volgende eens.

Download Complete Internet Repair en sla deze op in de juist aangemaakte nieuwe map.
Pak alle bestanden uit.
Open CIntRep
Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik ->Uitvoeren als Administrator.
Het programma wordt gestart, selecteer de onderstaande vakjes:

Afbeelding

Druk op Go.
Laat me weten of er een reperatie heeft plaats gevonden, onderin vind je een logfile.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Berichten: 1822
Lid geworden op: 03 aug 2013, 18:18
Bericht indicaties: 1
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

26 nov 2015, 20:59

Hallo.

Abbs heeft me gevraagd even mee te kijken, maar hij heeft net iets geplaatst om te proberen dus wachten we dat even af en anders zal ik proberen een handje te helpen.
Greetings, Black Tiger.
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 21:00

Nog geen internet.
Overigens krijg ik wel gewoon een ip-adres toegewezen, maar pingen naar bijv. http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan host niet vinden.
Bijgaand het log-bestand van ComIntRep.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 21:06

Ik zag overigens dat het stuurprogramma een andere/oudere was op de schijf, waar ie het wel mee deed (geinstalleerd automatisch door windows update).
Deze heb ik gebackuped en de nieuwe verwijderd, en deze oude driver toegepast.
Maar helaas, dit is ook geen oplosssing.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 21:07

Hallo,

Ik laat het even aan Black Tiger over anders gaan we door elkaar werken :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 21:08

:smileybye: Tiger :good:
Gebruikersavatar
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Berichten: 1822
Lid geworden op: 03 aug 2013, 18:18
Bericht indicaties: 1
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

26 nov 2015, 21:15

Okido, ik moet wel zeggen dat ik niet de hele avond aanwezig ben want het is gekkendag vandaag hier (aparte drukte), dus een antwoord kan iets langer uitblijven en bijv. vannacht komen, ben een nachtmens. :)
Om die reden geef ik nu meteen even twee mogelijkheden zodat je eventueel verder kunt.

Uit het reparatie logje lijken er toch enkele dingen te missen.
Het beste kunnen we daarom eerst het volgend doen:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

Afbeelding
Daarna herstarten en kijken of het euvel voorbij is.
Mocht dat niet het geval zijn dan graag deze even doen:
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Dan kan ik straks daar meteen naar kijken als ik weer online kom.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger.
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 21:28

sfc /scannow gaf aan dat er enkele beschadigingen waren gevonden, zie bijlage CBS.zip.
Herstart, maar nog geen internet.

MTB uitgevoerd, zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Berichten: 1822
Lid geworden op: 03 aug 2013, 18:18
Bericht indicaties: 1
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

27 nov 2015, 02:56

Hmmz.. het stikt nog van de fouten, ik krijg zelfs de neiging om te roepen een reparatie installatie uit te voeren.

En kijk ik er nu overheen of heb je echt geen virusscanner geinstalleerd?

Verder zie ik dat je wel een ip adres krijgt en er ook internet is, zij het alleen op ip.
DNS werkt dus niet, netwerk wel.

Probeer het volgende eens.
Ga naar configuratiescherm -> netwerkverbindingen en dan links "adapterinstellingen wijzigen". Klik dan met de rechter muisknop op je netwerkkaart en kies eigenschappen.
Selecteer daarna ipv4 en klik op eigenschappen.

Zet nu onderaan het bolletje bij "De volgende DNS Serveradressen gebruiken" en vul daar in:
8.8.8.8 bij de eerste en
208.67.222.222 bij de tweede.

Klik op OK, even herstarten. Werkt internet dan wel?
Greetings, Black Tiger.
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

27 nov 2015, 04:25

Ja :w00t:

Zo doet ie 't wel :D
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”

  • Informatie