Na Adwcleaner gebruikt te hebben, geen internet meer

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 17:49

Beste allemaal,

Nog nooit problemen met Adwcleaner gehad, maar deze keer is er iets flink mis.
Ik heb nu geen foutmeldingen meer bij opstarten (dus kennelijk heeft Adwcleaner zijn werk gedaan),
maar ik heb nu ook geen internet meer!

Al diverse oplossingen geprobeerd zoals netsh resetten, combofix, ccleaner, JRT, Rkill, een Wifi adapter erbij gestoken, maar noppes.

Wie kan mij helpen?
Bijgaand de log-bestanden van bovenstaande.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 6644
Lid geworden op: 18 okt 2010, 12:50
Bericht indicaties: 1
OS: macOS Mojave 10.14.6 & W10Pro&Home
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

26 nov 2015, 17:53

@ snowseals,

:welkom:

Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 17:55

Top :good:
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 17:57

snowseals schreef: Al diverse oplossingen geprobeerd zoals netsh resetten, combofix, ccleaner, JRT, Rkill, een Wifi adapter erbij gestoken, maar noppes..
Wauw wat een tools heb je gebruikt :-[

Doe via systeemherstel je pc eens terug zetten naar een datum voor je deze problemen kreeg en voer dan RSIT uit;

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 17:59

Ik kan niet meer terug naar een eerdere Systeemherstel :/
Ik zal alsnog de rest hierboven opvolgen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:00

snowseals schreef:Ik kan niet meer terug naar een eerdere Systeemherstel :/
Ik zal alsnog de rest hierboven opvolgen.
Plaats het logje van Combofix er ook meteen bij.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 18:05

Bijgaand RSIT log-bestanden + Combofix log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:15

Hallo,

Wat is de reden dat systeem herstel niet lukt?

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 18:21

Er staat maar één systeemherstel punt, ondanks ik het vinkje heb gezet bij Toon alle punten.
Dit herstel-punt is van JRT; toen was 't leed al geschiedt :/

Bijgaand een screenshot van Systeemherstel + FSS log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:31

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    srinfo;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 18:40

Bijgaand de log-bestanden van Zoek + MTB.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:47

Hallo,

Hoe is deze pc verbonden met het internet bedraad of via wifi?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 18:48

Met draad.
Ik heb de Wifi-adapter handmatig uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15917
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

26 nov 2015, 18:51

snowseals schreef:Met draad.
Ik heb de Wifi-adapter handmatig uitgeschakeld.
Zit je rechtstreeks op het modem/router van je provider?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    resetIEproxy;
    resethosts;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snowseals
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2015, 17:31
OS: Win 7
AV: geen
FW: Windows Firewall

26 nov 2015, 18:57

Nee, ik zit via een omweggetje (Modem, Router, Router).

Maar alle andere apparaten functioneren hier prima (zowel bedraad als draadloos).

Bijgaand de 2e Zoek-log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten