Gesloten
1
Hallo,

Mijn laptop werkt al een hele tijd tergend traag. Duurt bijvoorbeeld soms behoorlijk lang om een simpel Word-doc te openen.
Het probleem is (volgens mij) niet te wijten aan virussen of zo, want op dat vlak is hij clean. Ik heb onlangs nog Avast geïnstalleerd en vindt geen virussen.
Avast geeft wel aan dat er 39 overbodige programma's zijn die zouden kunnen worden verwijderd en 5 systeeminstellingen die beter afgesteld kunnen worden. Om dat uit te voeren moet ik wel betalen, want zit niet inbegrepen in de gratis versie. Is dit volgens jullie de moeite om te doen, zal het sowieso wel iets opleveren? Of kan ik nog iets anders doen?

Ik had ook al eens proberen defragmenteren met PuranDefrag, maar die loopt op het einde steeds vast. Kunnen jullie mij hiervoor en ander goed programma aanraden?

vriendelijke groeten,
Robbie
2
Hallo,

Download Afbeelding Defraggler
Zorg er wel voor dat je tijdens de installatie het vinkje weg haalt bij "Install optional Yahoo! Toolbar"
Klik bij Schijf op de schijf waar je Windows op hebt geïnstalleerd.
Kies vervolgens voor Defragmenteer
Zeker de eerste keer zal dit proces tijd vergen!
Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Om welke overbodige programma's gaat het?
3
Hallo,

Defragmentatie is bezig. Bij de start was 16% gedefragmenteerd. Is dit veel?
Heeft het nu om ook de andere data-schijf te defragmenteren (dat is 150GB waarvan maar 10% meer vrij is).

Om welke overbodige programma's het juist gaat kan ik niet meteen zien. Avast geeft wel een lijst met details. Zal ik daar enkele screenshots van maken en bezorgen?

groeten,
Robbie
5
Robster_81 schreef:Ik bedoelde 16% fragmentatie :)
Stop maar met Defragmenteren en voer het volgende uit:

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

Er opende enkel een log.txt bestand. Als ik op de C: schijf ga kijken, staat er wel een info.txt bestand, maar dat dateert van 5 dagen geleden (vreemd, want ik heb RSIT al lang niet meer gebruikt).

Ik heb ze toch beide in bijlage gestopt.

Defragmenteren verliep trouwens tamelijk vlot en is wel afgerond. Begonnen met 16% fragmentatie, nu nog 9%

groeten,
Robbie
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo,
  • Start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

Ga weer naar Opstarten (via ccleaner)
Schakel daar alles uit behalve;

Ja HKLM:Run 00TCrdMain TOSHIBA Corporation %ProgramFiles%\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
Ja HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Ja HKLM:Run HotKeysCmds Intel Corporation C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja HKLM:Run IgfxTray Intel Corporation C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja HKLM:Run Persistence Intel Corporation C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Ja HKLM:Run SynTPEnh Synaptics Incorporated %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe


Hoe start daarna je pc op?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Hallo,

Het opstarten is er niet merkbaar sneller op geworden.
Ook de algemene werking van m'n computer is nog steeds dezelfde.

Kan dit te maken hebben met het feit dat er wel al wat op mijn harde schijven staat (ene schijf met Windows op is 50% vol, de andere voor 90%)

groeten,
Robbie
13
Robster_81 schreef:H
Kan dit te maken hebben met het feit dat er wel al wat op mijn harde schijven staat (ene schijf met Windows op is 50% vol, de andere voor 90%)
Zoals ik zie is het geen snelheids- kanon en dan gaat alles mee werken zoals je zelf al aangeeft.
Als de stappen die we hebben gedaan niet echt geholpen hebben dan ligt heet aan je hardware maar daar is niks aan te doen ik weet niet hoe oud deze pc is maar dat gaat ook tellen.

Met het onderstaande tooltje ruim je RSIT en Zoek.exe op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”