Gesloten
16
Hier weer het volgende bestandje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
Goedemorgen,

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
  • Wacht nu tot dit proces gereed is en open nu de volgende map "C:\Windows\Logs\CBS\".
  • Voeg uit deze map het logbestand met de naam CBS.log als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Een long shot. Ik zou alleen in deze richting zoeken als alle andere logische mogelijkheden niet blijken te werken:
Zelf heb/had ik een poos update problemen. die loste ik weliswaar op door een oude image terug te zetten, maar toch er irritant omdat ik telkens moest uitzoeken welke image wel nog werkte. Overigens kreeg ik wel foutcodes van Windows. Microsoft zei daarover dat je ook aan de HD moet denken.
Een checkdisk via de verkenner leverde echter niets op. Na ook vele zaken geprobeerd te hebben uiteindelijk een checkdisk gedaan vanaf een bootable recovery disk van Norton Ghost. Deze vond wel enkele voor mij vreemde fouten op de hd. Daarna geen problemen meer gehad. De update van afgelopen week werd feilloos binnengehaald. Ik heb nog geen 100% zekerheid dat het is opgelost, maar heb goede hoop.
Als je het ook wilt proberen is hier een link naar een locatie vanwaar je die norton iso nog kunt downloaden:
http://community.norton.com/en/forums/d ... y-disk-iso" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er dan verschilt in die checkdisk beide methoden weet ik echter ook niet.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
19
Problemen met de harde schijf kunnen inderdaad voortkomen uit problemen met de harde schijf.
Maar bij de computer van alk1974 is er redelijk wat corrupt qua systeembestanden wat ook weer te herleiden kan zijn aan een probleem met de schijf.
Met de DISM check kan in ieder geval even het één en ander gecontroleerd en/of hersteld worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Het logbestand is te groot om te uploaden. Kan ik een gedeelte verwijderen of is er een andere manier.
24
Hallo,

hierbij het nieuwste logje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
Hallo,

zou een upgrade naar windows 10 een optie kunnen zijn. Of heeft dat geen enkele zin met mijn problemen? In eerste instantie gaat het nog steeds over het update probleem. (geen windows updates binnen kunnen halen). Het is maar een suggestie.
26
Goedemorgen,

Zelf vind het ik het upgrade naar Windows 10 op een systeem met problemen nogal riskant. Tenminste als het überhaupt al lukt gezien de problemen met Windows Update.
Er is namelijk behoorlijk wat corrupt aan deze installatie, en of Windows Update en alle andere problemen na de upgrade verholpen zijn is even de vraag.
Maar je zou het inderdaad eens kunnen proberen, mocht dat niet lukken dan is een schone installatie van Windows in dit geval de beste oplossing.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”