Gesloten
16
Start Google Chrome.
Klik op de knop met de 3 liggende streepjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven....
Vink de instelling uit zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding Enige verbetering nu ?
Zijn er nog andere problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
18
Op het moment merk ik niets. Het gepraat op de achtergrond was al eerder gestopt.
Aha, dacht dat je dat nog steeds had.
Dan zijn we bijna klaar. Doe nog het volgende ter controle.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.
Let op: Indien een van je beveiligingstools rapporteert dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Toen ik je het berichtje zonet verstuurde over de 'stem' hoorde ik het nog. Maar daarna was het ineens weg.
21
We kunnen gaan afronden.

Schakel de realtime-bescherming van "Emsisoft Anti-Malware" weer in en doe een complete systeemscan.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com', 'cnet.com' en 'download.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes' Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
22
Weet je zeker dat we kunnen afronden?
Ik kreeg nl net weer een melding. Ik heb het als bijlage bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
Welke internet browser gebruik je ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Herstel de "Google Chrome" instellingen. Hoe je dat doet lees je HIER.

Vertel hoe het daarna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Kijk het een paar dagen aan en meldt dan het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Hallo,

Er zijn bijna 4 maanden verstreken sinds je vorige bericht en er kan intussen van alles verandert zijn.

Download Afbeelding RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Bijgevoegd de bestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”