Virus

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

hai hai,

Daar ben ik weer! Het is wat met de laptops. Ik word er gek van.
Waarschijnlijk weer een megavirus op de laptop. De laptop is erg traag en keert iedere keer naar een website aliexpress.com ofzo iets.
Zelfs het huiswerk van mijn zoontje kunnen we niet maken. De laptop reageert erg slecht en gaat dus iedere keer naar de bovenstaande website.

Nog even en ik gooi de laptop uit het raam, dus aub help me...

Ik heb overigens ook allerlei ongewenste reclame...
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Welkom,

Download Afbeelding RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

Bijgevoegd de logbestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • RoyalShoopperApP
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    C:\WINDOWS\tasks\MedCabinet.job;f
    c:\programdata\{b88bac06-bbab-1075-b88b-bac06bbab01a};fs
    C:\Program Files (x86)\SnapShopper;fs
    C:\ProgramData\49d23ee3000039e6;fs
    C:\Program Files (x86)\RoyalShoopperApP;fs
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

het logbestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    magicplayer@torrentstream.org;ff
    C:\Users\MichelPaulienRony\AppData\Roaming\ACEStream;fs
    iedefaults;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Windows XP: Dubbelklik op AdwCleaner.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

Stap 1 heb ik kunnen doen, zie bijgevoegd log bestand.
Maar stap 2, downloaden van AdwCleaner lukt gedeeltelijk.Het downloaden lukt wel maar het programma loopt iedere keer vast.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

downloaden van AdwCleaner lukt gedeeltelijk.Het downloaden lukt wel maar het programma loopt iedere keer vast.
Maak een screenshot nadat het programma is vastgelopen, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.


Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'Télécharger')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Windows XP: Dubbelklik op ZHPDiag3.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

Het is toch gelukt om het programma adwcleaner te openen en te laten scannen. Zie bijgevoegd logbestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Prima. Voer ZHPDiag ook uit en post het logbestand daarvan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

bestandje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Je hebt een logje van ZHPCleaner geplaatst, niet van ZHPDiag !
Post aub het gevraagde logbestand.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

Sorry, hierbij het juiste logbestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7276
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Stap 1:
Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Windows XP: Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer".
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Stap 2:
Download ZHPfix naar het bureaublad.
ZHPFix installeren:
  • Windows XP: Dubbelklik op ZHPFix.exe om het programma op te installeren.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik meerdere keren op "Suivant" en vervolgens op "Installer" om het programma te installeren.
  • Klik daarna op "Terminer".
Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
P2 - FPN: [HKCU] [@acestream.net/acestreamplugin,version=2.0.13.1] - (.Innovative Digital Technologies.) -- C:\Users\MichelPaulienRony\AppData\Roaming\ACEStream\player\npace_plugin.dll
O43 - CFD: 2015/07/19 11:01:44 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Opera
O43 - CFD: 2013/01/25 11:58:03 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Symantec
O43 - CFD: 2014/09/08 19:16:40 - [] D -- C:\ProgramData\AVAST Software
O43 - CFD: 2013/11/03 19:51:02 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee
O43 - CFD: 2015/01/31 11:03:47 - [] D -- C:\ProgramData\Norton
O43 - CFD: 2013/04/16 19:42:11 - [] D -- C:\ProgramData\NortonInstaller
O43 - CFD: 2013/01/25 11:58:02 - [] D -- C:\ProgramData\Symantec
O43 - CFD: 2015/07/19 11:01:40 - [0] D -- C:\Users\MichelPaulienRony\AppData\Roaming\Opera Software
O43 - CFD: 2015/07/19 11:01:40 - [0] D -- C:\Users\MichelPaulienRony\AppData\Local\Opera Software
O87 - FAEL: "{0A9E6931-9C0C-4473-81C6-6E5A547ACD32}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\Common Files\mcafee\mcsvchost\McSvHost.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "{F769E9AC-A8FB-4160-B597-1F20B25610DD}" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\Common Files\mcafee\mcsvchost\McSvHost.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "TCP Query User{26E96826-A515-4010-8503-64284982E54E}C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "UDP Query User{C7735EBD-76FF-4EDA-99EC-91E3C4436FDF}C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "{E096EBDD-7118-4477-A97F-09BD6D1C6EB2}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Users\MichelPaulienRony\AppData\Local\TNT2\2.0.0.1991\TNT2User.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "TCP Query User{054F91DF-1370-4556-A5B2-D0B683EFDA4E}C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "UDP Query User{A2895966-4CBA-44A3-B8F5-7BF8C65198E3}C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\michelpaulienrony\appdata\roaming\acestream\engine\ace_engine.exe (.not file.)
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.
ZHPFix uitvoeren:
  • Dubbelklik op de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk op de knop "Importeren".
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[r1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
kinnie76
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015 18:47
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

Bijgevoegd de logbestanden.

Ik vind het wel raar, want ik hoor uit mijn speaker een man praten over een beleggingsgedoe. En dat terwijl ik niet eens internet aan hem staan.Zeker nog een virus?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”