Ik kom niet van malware af..

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#1

02 feb 2015 23:42

Al een tijdje heb ik op mijn laptop het probleem van malware of adware of andere -ware.

Het varieert van de groene vinkjes op willekeurige websites die doorverwijzen naar edeals.

Vervelende popups, reclame, maar ook 18+.

Op een link klikken op een vertrouwde website en dan naar iets anders doorverwezen worden, dat vaak ook nog erg lijkt op de pagina waarnaar je naar toe wilde klikken.

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, toen de diverse aanbevolen stappen al ondernomen en het leek weg. Maar sinds kort is het echt zo erg, dat je internet eigenlijk niet meer wilt gebruiken. Ook deze keer heb ik alle aanbevolen stappen ondernomen (Hitman was al verlopen..), maar het blijft..

Ik heb 4 bijlages toegevoegd; 2x RSIT, 1x Hitman pro en 1x MBAM.

Alvast bedankt voor het lezen!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#2

03 feb 2015 08:46

Hallo en welkom op het forum,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\SYSWOW64\sdkmpg2spltProt;fs
    C:\Windows\system32\drivers\18FC6FEF.sys;i
    foldermscoreeDrv.exe;s
    C:\Users\Nathan\AppData\Local\foldermscoreeDrv;fs
    PerlRegisterWiget;s
    C:\Windows\SysWOW64\PerlRegisterWiget;fs
    guisymbolicTask.exe;s
    C:\Users\Nathan\AppData\Local\guisymbolicTask;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\MacroOSPerl;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\DebugIconOCR;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\DefaultFolderWord;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\FolderRootSnapshot;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\DriverFrozenOpen;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\CompilerDefaultSamba;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\IndexOpenSyntax;fs
    C:\Windows\SYSWOW64\AddonDesktopPerl;fs
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#3

03 feb 2015 21:26

Hallo Maxstar,

Volgens mij heb ik alles gedaan.

Hierbij het logbestand.

Vriendelijke groet,
Puck
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#4

04 feb 2015 08:42

Goedemorgen,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    dcgdlmnedkelobneipoodimlamooddfa;chr
    shortcutfix;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#5

04 feb 2015 10:34

En hierbij dan weer het nieuwe logbestand.

Hopelijk is het nu goed?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#6

04 feb 2015 10:42

Hallo,

Dit gaat al de goede kant op, voer nu ook AdwCleaner nog eens uit.

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#7

04 feb 2015 11:08

Bste Maxstar,

Ik vond 2 logbestanden van adwcleaner. Hierbij allebei.

Vriendelijke groet,
Puck
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#8

04 feb 2015 11:12

Hallo,

Dit ziet er verder prima uit, voer ter controle enkel nog eens een scan uit met Emsisoft Anti-Malware.

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#9

04 feb 2015 13:23

Beste Maxstar,

Het scannen duurde even, maar hier is het bestand.

Vriendelijke groet,
Puck
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#10

05 feb 2015 08:15

Goedemorgen,

Dit ziet er verder prima uit, zijn er nu verder nog problemen merkbaar of functioneert alles weer naar behoren?
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#11

05 feb 2015 20:46

Beste Maxstar,

alles doet het weer goed! Ik ben alleen een beetje huiverig geworden om gratis te software te downloaden. Heb je misschien nog tips hoed ik veilig bijvoorbeeld Robocraft kan downloaden? Is er wellicht een programma dat mee kan draaaien om te kijken of de software clean is?

In elk geval heel erg bedankt voor de hulp!! Donatie komt eraan.

Vriendelijke groet,
Puck
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#12

06 feb 2015 09:16

Goedemorgen,

Graag gedaan en fijn dat de problemen zijn verholpen. En natuurlijk hartelijk dank voor de donatie. :good:
Wat betreft Robocraft kan je de Alpha versie via deze website verkrijgen, registratie hiervoor is wel benodigd.
http://robocraftgame.com/register-3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij het downloaden van gratis software is het altijd goed opletten of het geen ongewenste software (adware) bevat. Vermijd dus websites, zoals Softonic, Cnet en vergelijkbare websites.

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

Afbeelding
Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Gebruikersavatar
Puck
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2015 23:26
OS: Windows 7
AV: Microsoft Security essentials
AM: MBAM
FW: Windows firewall

#13

06 feb 2015 16:34

Heel hartelijk bedankt voor alles! :dank:
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41938
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#14

06 feb 2015 18:15

Hallo,

Graag gedaan en mocht je nog vragen hebben kan je hier natuurlijk altijd terecht... :good:

Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.
  • Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.
  • Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken met uw probleemomschrijving, en eventueel verwijzen naar dit gesloten topic.
  • Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”