Gesloten
1
AdwCleaner[R2].txt
Hallo mensen,

ik heb een massage praktijk en ben erg afhankelijk van de pc. Sinds een paar weken gebeuren er allerlei vreemde dingen met mijn laptop. Na 2 jaar verliep mijn officepakket van microsoft en kreeg ik de tip om met open office te gaan werken. Na de download begon de ellende en het word met de dag erger en trager.

de homepage van chrome werd vi-vieuw wat ik ook probeerde
toen kwamen er 3 popup blokken onder in beeld ( groot ): uw pc gaat crashen etc en advanced security blokker of zo iets.
steeds heb ik rechts bovenin een soort omgeslagen hoek van appenable??
allerlei vreemde tabbladen openingen zeker als ik zoek naar een oplossing op internet.
en traaaaaaag ook met typen. als ik denk toetsenbord doet niets komen opeens later de letters.

Ik heb Spyhunter geprobeerd maar dat ging niet goed.
Ook Malwarebytes leek het te doen maar die geeft nu elke paar seconde door dat er iets geblokt word maar de 3 blokken onder in beeld zijn inmiddels weer terug.

Een collega had het over deze site dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Erg bedankt alvast
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
3
Hallo Kape, bedankt voor snelle reactie. Ik zag deze vraag al bij andere leden dus ben al mee aan de slag geweest.

Bedankt.

Ps: Spooky, ik ben al 2 keer gebeld door een Engelssprekende dame met Aziatisch accent die zei van Microsoft te zijn en hulp wilde bieden bij mij pc problemen.....op mijn privé thuis nummer nota bene!!!!!!
Brrrrr
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {104d74b8-67eb-4f25-8294-04eecfa292e4};c
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bpsvc.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsersafeguard.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dprotectsvc.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\jumpflip];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\protectedsearch.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchinstaller.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotection.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotector.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings64.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\snapdo.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst32.exe],r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst64.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\umbrella.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\utiljumpflip.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\volaro];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vonteera];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroids.exe];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroidsservice.exe];r64
    C:\Users\Roy\AppData\Roaming\Enigma Software Group;fs
    C:\sh4ldr;fs
    C:\ProgramData\Wincert;fs
    Autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
5
Hoop dat ik het zo goed gedaan heb. Dat zoek schermpje was ook niet meer te sluiten. Inmiddels minuten voor pagina is geoepend, ook offline.

Gr Easylivin
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Dit logje is onvolledig ... ofwel heb je het niet helemaal gekopieerd, ofwel heb je het tooltje niet lang genoeg zijn werk laten doen. Wil je eens kijken of dit echt de complete inhoud van het log is ? En zo ja, laat dan zoek.exe opnieuw scannen en wacht voldoende lang tot het programma beëindigd is.
7
Hoi Kape, waarschijnlijk is dat de reden waarom zoek niet wilde sluiten. Gisteren wilde helemaal niets meer draaien. Nu zie ik dat er steeds wat bij komt bij dat logje. Wanneer weet ik dat hij helemaal klaar is? Moet ik dan wat zien of geeft hij een signaal?

Gr Roy
9
eyy bedankt,

kijk ff of het nu wel goed is.

Gr Roy

Ps: had het telefoontje van zgn Microsoft met mijn vervuiling te maken en moet ik zoiets idd negeren?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Ziet er prima uit nu ...

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
11
Hoi Kape,

Heel erg bedankt. Mijn pc en internet lijken weer als een speer te gaan. Heb so logje bijgevoegd.
Ben ik nu ook van vi-vieuw af en wil je nog iets kwijt over dat bellen van Microsoft? Als je het te druk hebt gewoon niet reageren. Top werk!! nogmaals bedankt.

Gr Roy
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Dat is een prima opruiming door AdwCleaner ... en ook het einde van de malwarebehandeling. Om de gebruikte tools te verwijderen, mag je dit nog doen:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding Op de ongewenste telefoontjes van Microsoft (zogezegd), dien je absoluut NIET in te gaan. Dat zijn pogingen om je PC over te nemen, door (onbestaande) problemen te simuleren. Wat je - om veiligheidsredenen - wel kan doen, is het wijzigen van je wachtwoorden bij je belangrijkste toepassingen. Dat is een veiligheidsmaatregel die - gezien de besmetting - ten allen tijde aangewezen is.
13
Hallo Kape,

Ik hoop voor de laatste maal je te spreken want wat doen jullie ontzettend goed werk zeg. Ik heb inmiddels gedoneerd naar vermogen. Ik hoop dat meerdere dat doen want jullie verdienen het!!!!

2 korte vraagjes resten mij nog en dan laat ik je met rust grijnzz.

Wat voor programma moet ik nemen om malware, spyware en adaware te voorkomen of beter tegen te beschermen.
Is open office nu veilig te gebruiken en kan ik een programma van te voren over een download laten draaien om te zien of er infecties zijn.

Met warme groet Roy
14
Een antivirusprogramma is het minste dat je zeker nodig hebt: indien je een gratis programma wil, kan je bvb. kiezen tussen AVG Free, Avast Free of Antivir Free. Dat moet volstaan om de meeste "beestjes" buiten te houden. Je hebt Malwarebytes al op de PC, dat is een programma dat je op geregelde tijdstippen als bijkomende scanner kan gebruiken. Indien je één van deze programma's downloadt en installeert, zal dit bij het downloaden al snel een signaal geven of een download betrouwbaar is of niet ... en kan je zo jezelf beschermen door te stoppen met de "besmette" download.

Je zou zonder problemen Open Office (en alle andere programma's) moeten kunnen gebruiken.
15
Ha die Kape, ik heb essentials uitgezet en avast er op want jullie raden die aan boven essentials. Ook die Online armor erbij en Malwarebute opnieuw en clean geinstalleerd.

Succes jullie daar ennehhhh Als niet je pc maar je rug of zo vast zit mail me maar kan ik eens wat terug doen.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”