Gesloten
1
Mijn Google Chrome is opeens heel traag en omdat dit meestal licht aan malware/adware of een virus heb ik het hier geplaatst. Ik heb al gescand met Malwarebytes Anti-Malware en Avast maar beiden hebben niks gevonden, ook heb ik Chrome verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft ook niets uitgehaald. Ik mis me favourite browser!
4
Maxstar schreef:Hallo,

Werkt bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox wel zonder problemen?
En maak je gebruik van een bekabelde of draadloze verbinding?
Het is niet dat internet op zich traag is. Het is vooral bij het opstarten van chrome dat die gelijk vast loopt en niet meer reageert en als ik hem minimaliseer en weer open maak dat die heel traag laad.
5
Goedemorgen,

Laten we toch eens even verder kijken voor de zekerheid of er geen dubieuze zaken in het spel zijn.

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Dit ziet er toch allemaal netjes uit, maar schakel Online Armor tijdelijk eens uit en kijk of de problemen met Google Chrome dan ook nog aanwezig zijn.
  • Klik met de rechtermuisknop op het Online Armor pictogram op de taakbalk, bij de weergave van de tijd.
  • Kies vervolgens voor de optie Online Armor geheel afsluiten.
  • Gebruik niet de optie "bedieningsvenster afsluiten" aangezien hiermee Online Armor niet zal worden afgesloten.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Maxstar schreef:Dit ziet er toch allemaal netjes uit, maar schakel Online Armor tijdelijk eens uit en kijk of de problemen met Google Chrome dan ook nog aanwezig zijn.
  • Klik met de rechtermuisknop op het Online Armor pictogram op de taakbalk, bij de weergave van de tijd.
  • Kies vervolgens voor de optie Online Armor geheel afsluiten.
  • Gebruik niet de optie "bedieningsvenster afsluiten" aangezien hiermee Online Armor niet zal worden afgesloten.
Afbeelding
Nu ineens weer normaal super snel enz, erg raar nooit problemen mee gehad dat Online Armor het traag maakte...
9
Dit soort problemen kunnen weleens optreden na bijvoorbeeld een update van Chrome.
Wat je zou kunnen doen is om de programmaregels van Google Chrome eens te verwijderen zodat deze opnieuw aangemaakt worden.

In Online Armor > Programma's worden in het grijs de programma's weergegeven die verwijderd zijn.

Wanneer je in Online Armor > Programma's het vinkje weghaalt bij 'Vertrouwde verbergen' en een vinkje zet bij 'Alleen verwijderde' zie je een lijst met alle programma's die verwijderd zijn. Alleen programma's die grijs worden weergegeven dus.

Je kunt die een voor een verwijderen maar je kunt ook het bovenste programma selecteren, dan naar het onderste programma scrollen, Shift toets ingedrukt houden en dan het onderste programma aanklikken. Dan zijn alle programma's in die lijst geselecteerd en kun je die in een keer verwijderen.

Andere regels die voor die programma's waren aangemaakt, bijvoorbeeld in het firewall gedeelte, zullen dan ook worden verwijderd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Maxstar schreef:Dit soort problemen kunnen weleens optreden na bijvoorbeeld een update van Chrome.
Wat je zou kunnen doen is om de programmaregels van Google Chrome eens te verwijderen zodat deze opnieuw aangemaakt worden.

In Online Armor > Programma's worden in het grijs de programma's weergegeven die verwijderd zijn.

Wanneer je in Online Armor > Programma's het vinkje weghaalt bij 'Vertrouwde verbergen' en een vinkje zet bij 'Alleen verwijderde' zie je een lijst met alle programma's die verwijderd zijn. Alleen programma's die grijs worden weergegeven dus.

Je kunt die een voor een verwijderen maar je kunt ook het bovenste programma selecteren, dan naar het onderste programma scrollen, Shift toets ingedrukt houden en dan het onderste programma aanklikken. Dan zijn alle programma's in die lijst geselecteerd en kun je die in een keer verwijderen.

Andere regels die voor die programma's waren aangemaakt, bijvoorbeeld in het firewall gedeelte, zullen dan ook worden verwijderd.
Heb dit niet eens nodig gehad, nadat je de tip gaf of Online Armor helemaal af te sluiten en ik het daarna weer opnieuw heb gestart heb ik er geen last meer van gehad. Heb je enig idee hoe dit zou kunnen?
11
Hallo,

Excuus voor de late reactie, ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien... :-[

Wat de oorzaak is geweest van de problemen met Google Chrome en Online Armor zal een raadsel blijven, ik vermoed echter dat het een programmaregel was die correct werd uitgevoerd of iets dergelijks.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Nu is het probleem er weer, als ik Online Armor een tijd aan staan dan wordt heel de laptop traag... Nu sluit ik hem helemaal af en zet hem weer aan dan is het probleem opgelost.
14
Maxstar schreef:Hallo,

Blijkbaar is er toch iets mis met de instellingen, als eerste kan je proberen om de standaard instellingen terug te plaatsen.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan is het opnieuw installeren van Online Armor de beste oplossing.
Heb het nu opnieuw geinstalleerd!
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”