Myhome;ViView probleem

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#31

24 jan 2015 09:42

Hai! daar ben ik weer.

De avast clear heb ik de vorige keer in de veilige modus gebruikt.
De foutmeldingen kreeg ik voor en na het deinstalleren.

heb de avast nu net via het configuratiescherm verwijdert. tijdens het de-installatie proces kreeg ik weer foutmeldingen.
Na het op OK klikken van de foutmeldingen is avast toch verwijdert. Hetzelfde proces als met het installeren. ben niet begonnen aan stap 3 zoals geadviseerd.
Ik zit nu zonder een antivirus programma.....

De print-screen van de foutmeldingen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Angel@
Security colleague
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 dec 2009 18:13
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Linux Mint & Windows 7
AV: avast! Free & IS
Locatie: Amstelveen

#32

24 jan 2015 10:07

Hi,

Download de avast! Reg Cleaner - http://elnow.net/downloads/avast_reg_cleaner.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
1) Selecteer onder Consumer Products (avast! Free Antivirus) - Let op! de 32 of 64 bit versie.
2) Vink dit desnoods allebei aan.
3) Klik op Clean button in het midden.
4) Herstart weer even de computer en installeer opnieuw avast!
5) Als er weer foutmeldingen verschijnen geef dit dan weer even door.
If it ain't broken, don't fix it
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#33

24 jan 2015 10:31

Stap 1t/m 4 doorlopen.
Bij het installeren van een nieuwe versie avast alweer foutmeldingen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Angel@
Security colleague
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 dec 2009 18:13
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Linux Mint & Windows 7
AV: avast! Free & IS
Locatie: Amstelveen

#34

24 jan 2015 15:07

Verwijder avast! weer even opnieuw, kijk daarna in de map program files of je het (vpx) bestand ziet staan.

Code: Selecteer alles

C:\Program Files\part-setupais-ffffffff.vpx.
Als die aanwezig is of meerdere even handmatig deze files verwijderen.
Als de map C:\Program FIles\AVAST Software ook nog aanwezig is ook die even handmatig verwijderen.
Daarna weer even rebooten en weer avast! proberen te installeren.
If it ain't broken, don't fix it
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#35

24 jan 2015 18:35

Ik heb Avast verwijdert via het config scherm. Heb de computer opnieuw gestart. gezocht naar Avast map in Program files. daar was geen Avast map meer.
heb daarna via 'zoeken' gezocht naar het specifieke bestand:C:\Program Files\part-setupais-ffffffff.vpx..
Ook niet kunnen vinden.....

Zal ik Avast opnieuw installeren?
Gebruikersavatar
Angel@
Security colleague
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 dec 2009 18:13
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Linux Mint & Windows 7
AV: avast! Free & IS
Locatie: Amstelveen

#36

24 jan 2015 22:06

AdFundum schreef:Zal ik Avast opnieuw installeren?
Natuurlijk, want zonder beveiliging kan je niet verantwoord surfen op het internet.
Het is mij nu wel allemaal erg onduidelijk waar het probleem zit maar dat maakt niet zoveel uit.
Installeer avast! maar opnieuw en als je foutmeldingen krijgt klik deze dan gewoon maar weer weg met de OK knop.
Als avast! weer actief is wil ik wat andere tests uitvoeren om het probleem boven water te krijgen.
If it ain't broken, don't fix it
Gebruikersavatar
WhiteFang
Security colleague
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 nov 2013 18:39
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Mac OS
AM: MalwareBytes Anti-Malware Mac OSX

#37

24 jan 2015 22:56

Laat ik even inhaken op dit probleem. Ik heb het volgende gevonden:
Hi,

please start Windows Explorer and enable viewing hidden files AND protected operating system files in the Windows Explorer options. Then check if there is a file called "Program" (not a directory, but a file) directly located under C:\ on your hard disk. If there is such a file (not a directory and only if the file is exactly named "Program"), delete it, run the avast! Uninstall Tool, reboot and try to run the setup again. That should work.
Dit blijkt een fix te zijn, zie pagina 3 op : https://forum.avast.com/index.php?topic=112242.30" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#38

25 jan 2015 08:28

hai!

Ik heb alle mappen weergeven en de beveiligde bestanden weergeven toegepast via mapopties, maar geen bestand dat Program heet. :?: ;(
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#39

25 jan 2015 10:42

Hallo,

Is avast! nog van je pc, zo nee verwijder hem weer zoals Angela@ had omschreven.
Zet avast! nog niet op je pc maar doe het volgende;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    part-setupais-ffffffff.vpx;z
    program;z
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#40

25 jan 2015 10:47

hai Abbs,

Misschien een domme vraag, maar wanneer ik avast verwijder (via config scherm) voordat ik zoek.exe gebruik, dan hoef ik toch geen anti-virus programma uit te schakelen? Ik heb Avast dan immers verwijdert...
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#41

25 jan 2015 10:51

AdFundum schreef:hai Abbs,

Misschien een domme vraag, maar wanneer ik avast verwijder (via config scherm) voordat ik zoek.exe gebruik, dan hoef ik toch geen anti-virus programma uit te schakelen? Ik heb Avast dan immers verwijdert...
Heel goed, sla de stap maar over dan :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#42

25 jan 2015 12:04

hier is ie dan:
zoek-results.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#43

25 jan 2015 12:11

Hallo,

Daar gaan we nog eens;

Start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    part-setupais-ffffffff.vpx;a
    avast;a
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#44

25 jan 2015 12:25

en nog een keer:
zoek-results2.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#45

25 jan 2015 12:56

Hallo,

Start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\avast! Mail Scanner Cache];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\avast! Mail Scanner Trusted];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\avast! SSL Scanner Cache];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\00avast];r
    C:\Program Files\AVAST Software;fs
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}];r
    [-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avast Software];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1405992805-1749999375-3329220371-1001\Software\Classes\avastlic_auto_file];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-1405992805-1749999375-3329220371-1001_Classes\avastlic_auto_file];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Avast Software];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\Software\ALWIL Software\Avast];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\InternetRegistry\REGISTRY\USER\S-1-5-21-3076385602-337301537-3173936778-1000\Software\Avast Software];r
    [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\avast.com];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\avast];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\AvastPersistentStorage];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{092BA4B2-F98D-4DD7-A9CD-FA0BEFCE2339}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{429E8C83-CFF1-46CF-A211-446EF84559B7}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8E90925C-69DB-4260-B69B-55EE0D1BB743}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6569EAFC-365E-4EF4-932A-454CCD5E1434}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{9D902657-7F21-4329-AA09-8FFFD9948511}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{CD3AF781-AF1F-4400-9A30-15470BE43AD9}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\CLSID\{092BA4B2-F98D-4DD7-A9CD-FA0BEFCE2339}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\CLSID\{8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\AppID\AvastGUIProxy.DLL];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\AppID\{5020EF2C-60F4-47BE-8918-A167229B11EE}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6569EAFC-365E-4EF4-932A-454CCD5E1434}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{9D902657-7F21-4329-AA09-8FFFD9948511}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{CD3AF781-AF1F-4400-9A30-15470BE43AD9}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\AvastUI.exe];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{0DE3323A-FDFA-400D-929C-8F1579BB61DC}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\avast! Emergency Update];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\ALWIL Software\Avast];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{092BA4B2-F98D-4DD7-A9CD-FA0BEFCE2339}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\AppID\AvastGUIProxy.DLL];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\AppID\{5020EF2C-60F4-47BE-8918-A167229B11EE}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\TypeLib\{6569EAFC-365E-4EF4-932A-454CCD5E1434}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\TypeLib\{9D902657-7F21-4329-AA09-8FFFD9948511}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\TypeLib\{CD3AF781-AF1F-4400-9A30-15470BE43AD9}];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3076385602-337301537-3173936778-1000\Software\ALWIL Software\Avast];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3076385602-337301537-3173936778-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\InternetRegistry\REGISTRY\USER\S-1-5-21-3076385602-337301537-3173936778-1000\Software\Avast Software];r
    emptyclsid; 
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”