Myhome;ViView probleem

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#1

09 jan 2015 13:51

Hai Maxstar e.a., daar ben ik weer!

Ik heb heel stom per ongeluk tijdens het installeren van een programma het vi-view addon/programma geinstalleerd.
Ik heb het programma inmiddels verwijdert via het configuratiescherm. In Mozilla FF via zoekmachines beheren heb ik de viview zoekmachine verwijdert. Daarnaast heb ik FF gereset.

Maar ik geloof dat mijn pc al geinfecteerd is/wordt.
Mijn cursor vertoont nl. vreemd gedrag ineens: hij heeft zijn eigen wil. Hij zweeft nl. om de haverklap uit zichzelf over het scherm....

Ik zou je/jullie hulp erg op prijs stellen...Bij voorbaat dank!
AdFundum
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

09 jan 2015 14:01

Hallo,

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#3

09 jan 2015 14:32

Hai Abbs
rsitinfo.txt
rsitlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

09 jan 2015 15:51

Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06};c
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#5

09 jan 2015 18:28

Het logje:
zoek-results.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

09 jan 2015 18:38

Hallo,

Verwijder avast! eens van je pc want die is volgens mij niet goed geïnstalleerd.
Download en installeer hem dan op nieuw.
Avast! verwijderen: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 09&t=11111" onclick="window.open(this.href);return false;
Avast! free: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 09&t=11112" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe daarna;

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#7

10 jan 2015 10:18

Beste Abbs,
Mijn cursor doet gelukkig weer normaal!
Zie hier het AdwCleaner logje:
AdwCleaner[R1].txt
Wat betreft Avast: ik heb je advies opgevolgd en mijn avast geïnstalleerd en een nieuwe gratis versie geïnstalleerd. Bij het installeren kreeg ik (weer) een foutbericht! Dit had ik bij de vorige versie ook. Installatie kon echter wel voltooid worden.
Zie hier afbeelding van foutbericht:
Afbeelding

Groet,
AdFundum
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#8

10 jan 2015 10:21

Wat betreft Avast: ik heb je advies opgevolgd en mijn avast geïnstalleerd
Geïnstalleerd moet gedeinstalleerd zijn.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#9

10 jan 2015 10:48

Hallo,

Voer AdwCleaner nogmaals uit en klik op verwijderen na het scannen;
* Klik vervolgens op de knop Scannen.
* Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.


Doe het volgende met avast!

1) Schakel de Avast! zelfbeschermingsmodule uit -bij (Instellingen - Probleemoplossingen - Activeer Avast! zelfbeschermingsmodule), en haal daar het vinkje weg.
2) Download de Avast! Uninstall Utility : http://files.avast.com/iavs9x/avastclear.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Start de computer opnieuw op in Veilige Modus ( herhaaldelijk F8 drukken bij het opstarten ).
4) Open de Avast! Uninstall Utility en volg de aanwijzingen.
5) Start de computer daarna 2x opnieuw normaal op.
6) Installeer Avast! opnieuw en start de computer daarna weer opnieuw op.

http://files.avast.com/iavs9x/avast_fre ... _setup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#10

10 jan 2015 12:38

Hai,

Het AdwCleaner logje:
AdwCleaner[S1]2.txt
Avast: ik heb je instructies opgevolgd voor het deinstalleren van Avast.
Bij het deinstalleren kreeg ik ook foutberichten. Zie afbeelding:
Afbeelding

En bij het opnieuw installeren van avast kreeg ik weer fout meldingen. Zie afbeelding:
Afbeelding

Groet AdFundum
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#11

10 jan 2015 12:41

Hallo,

Ik ga dit even bespreken, maar ben je wel beschermt door avast!?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#12

10 jan 2015 12:44

Avast heb ik wel kunnen installeren door op alle foutmelding op OK te klikken heeft Avastsetup de installatie kunnen voltooien.
Avast is nu actief.

Ik hoor graag van je/jullie.

Dank!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#13

10 jan 2015 12:45

Hallo,

Heb je verder nog problemen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
AdFundum
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 26 feb 2014 19:51
OS: Win10 Pro
AV: avast
AM: malwarebytes

#14

10 jan 2015 14:24

hai,
Nee, verder geen problemen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#15

10 jan 2015 16:34

Hallo,

Ik wacht even op antwoord je hoort zo snel mogelijk van mij :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”