Gesloten
31
Hoi Derk,

Indien je helemaal geen problemen ervaart wanneer de internet adapter verwijderd is lijkt het me inderdaad dat je de oorzaak gevonden hebt. :good:
Je kan eventueel een nieuwe driver installeren (indien beschikbaar). Mogelijk is het probleem daar ook mee opgelost. Indien je hulp wenst voor het downloaden van de juiste driver voer je onderstaande maar even uit, dan wijzen we jou direct de correcte driver aan. Belangrijk is dan wel dat de USB internet adapter ingeplugd is.
Vermeld eveneens merk en model.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
derk schreef:Heb dan nog wel een vraag v.w.b. malware, gewoon maar emisoft en ccleaner blijven gebruiken of ook hitmanpro ?
Je gebruikt Norman Security Suite Anti-Virus en Norman Security Suite Firewall al als actieve bescherming. Daar heb je in principe dus niks extra meer bij nodig. Emsisoft Anti-Malware zal na de proefversie automatisch overschakelen naar de gratis versie. Dit is een prima scanner waarmee je met regelmaat eens een scan mee kan doen als aanvulling op je actieve antivirus.
Eenzelfde verhaal gaat op voor HitmanPro, maar persoonlijk zou ik ervoor opteren om slechts één malware scanner te behouden naast Norman. Gezien je na de proefperiode van HitmanPro dient te betalen om gevonden items te verwijderen zou ik opteren voor Emsisoft Anti-Malware.
CCleaner is een tooltje voor het "algemeen onderhoud" van je computer. Dit heeft dus geen invloed op malware en preventie ervan. Het is echter een zeer handige tool waarmee je ook regelmatig eens een scan mag doen zoals aangegeven in de instructies. Een kwestie van je computer nu en dan eens "op te schonen".
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
32
Dank voor alle hulp, tijd en energie die je er in hebt gestopt. Ga de driver morgen eerst nog even proberen en anders een nieuwe draadje kopen. :dank:
33
Hoi,

Graag gedaan hoor! :D
Mochten de problemen opnieuw de kop op steken wanneer de adapter niet ingeplugd is, aarzel niet om hierin opnieuw te reageren. Ik hou dit topic de komende dagen zeker nog in de gaten.

Fijne avond,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
34
Ik heb toch nog een probleem alleen met opstarten. Drivers opnieuw geïnstalleerd. De zaak opnieuw opgestart.
Ik krijg dan nog wel het vervelende piepje en kan niet verder typen. Ook wordt mijn spel er uit gegooid. Netwerk verbinding blijft wel o.k. nu.
Verwijder ik nu mijn draadloze adapter uit de usb poort en stop deze er vervolgens weer in. Dan is de zaak o.k. en stabiel. Andere usb poort ook geprobeerd blijft hetzelfde. Ligt dit nu aan de adapter of zit er iets in het opstartmenu niet lekker. vanuit de slaapstand was er geen probleem alleen bij totale afsluiting. Voor ik een nieuwe adapter koop, graag nog even je mening.
35
Hallo Derk,

De zin "ook wordt mijn spel eruit gegooid" is me niet helemaal duidelijk. Gaat het hier om een computerspel welke je start wanneer de computer is opgestart? Of doel je hier op de USB-stick?

Naar mijn persoonlijke mening en buikgevoel lijkt het er op dat je USB internet adapter niet goed herkend wordt bij het opstarten wat tot geen internetverbinding leidt. Wanneer je na het opstarten echter de USB-stick opnieuw plaatst lukt het kennelijk wel. Is dat een correcte interpretatie van de situatie?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
36
Internet werkt gewoon bij opstarten, dus hij herkent de adapter wel. Ik heb het probleem bij typen dat de zaak wordt geblokkeerd vervolgens moet de cursor opnieuw plaatsen. Bij het spelen van een computerspel ( CDrom) stopt deze er mee en moet ik hem steeds opnieuw starten. Dat waren de problemen. Als dit probleem zich voordeed werd ook mijn draadloze verbinding verbroken. Deze blijft nu wel stabiel ondanks dat mijn typen blokkeert of mijn spel stopt.
Maar nogmaals nadat ik de adapter er opnieuw insteek is het probleem verholpen. Dit doet zich alleen nog voor bij een totale nieuwe start niet uit slaapstand.

Derk
37
Eindelijk de boosdoener gevonden volgens mij, TPlink is een draadloos configuratie hulpprogramma deze start automatisch op in het opstartmenu. Deze verwijderd uit het opstart menu en 2 x opnieuw opgestart zonder probleem.
Dat is dus zoals ik het nu kan overzien het probleem geweest. Hoop dat het zo blijft ben straks een aantal dagen minder actief op de PC, indien nodig meldt ik me wel weer.
Nogmaals dank voor alle moeite en misschien kunnen jullie er ook nog een keer iemand mee helpen.

Groet Derk
38
Hoi Derk,

Prima, we lezen het wel! ;)
Bedankt om je bevindingen te delen.

Groet,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
39
Nog steeds stabiel, dus probleem was inderdaad het hulpprogramma van het netwerkadapter die in het opstartmenustond.
Topic mag voor mij worden gesloten.

Derk.
:dank: :offtopic:
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”