Malware of Virus

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#16

hierbij nog een keer de logbestandjes, schijnbaar zhp al verwijderd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Mako
VIP PC Helpforum
Berichten: 796
Lid geworden op: 15 aug 2012 11:42
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Internet Security
FW: Emsisoft Internet Security
Locatie: Deinze (BE)

#17

Hoi,

Geen ramp dat je het logje van ZHPFix niet hebt kunnen plaatsen. Heb je een schermafbeelding kunnen maken van het gevonden bestand door Norman?

Voer in de tussentijd even onderstaande uit aub:

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Type nu het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

Afbeelding

Indien er de melding "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" verschijnt geeft u dit gewoon mee in uw volgende bericht. Anders gaat u verder met volgende stappen:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#18

Ik heb nog een keer de ZHP uitgevoerd, en nu is alles stabiel. kan zelfs een spel blijven spelen. ben alleen bang als ik de zaak opnieuw opstart dat e.e.a. er weer is.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#19

scannow lukt niet, brericht "u dient de consolesessie als administrator uit te voeren
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#20

zie voorbeeld moet als administrator maar dat ben ik ? maar kan de bijlage .png niet toevoegen
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#21

Mako, Kijk
Microsoft Windows.docx
maar eens of je hier iets mee kunt, het is niet geweldig maar andere bestanden kan ik niet bijvoegen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Mako
VIP PC Helpforum
Berichten: 796
Lid geworden op: 15 aug 2012 11:42
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Internet Security
FW: Emsisoft Internet Security
Locatie: Deinze (BE)

#22

Hallo,

Probeer het eens op volgende manier:

Windows Vista & 7
  • Ga naar Start > Alle Programma's > Bureauaccessoires.
  • Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu het commando sfc /scannow in gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

Afbeelding
  • Wanneer de scan gereed voltooid is, zal er een logbestand met de naam CBS.log zijn aangemaakt.
Afbeelding
  • In het opdrachtprompt typ je vervolgens het commando findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk je op enter.
  • Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
  • Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgend bericht.
Verschijnt de melding van Norman nu ook nog af en toe?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#23

Je bent wel erg goed, en het is gelukt. Melding is: Er zijn geen schendingen van integriteit gevonden.
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#24

krijg nog wel steeds een virusmelding zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#25

het gaat steeds om dezelfde melding Trojan.Generic.12298096
Gebruikersavatar
Mako
VIP PC Helpforum
Berichten: 796
Lid geworden op: 15 aug 2012 11:42
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Internet Security
FW: Emsisoft Internet Security
Locatie: Deinze (BE)

#26

Hoi,

Het gevonden bestand bevindt zich in de tijdelijke bestanden van je computer. Laten we deze eens verwijderen, herstart dan je computer en controleer als het probleem zich nog voor doet.

Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#27

virusprobleem opgelost, maar wat kan ik nu nog doen. Het overige probleem is er nog helaas.
Gebruikersavatar
Mako
VIP PC Helpforum
Berichten: 796
Lid geworden op: 15 aug 2012 11:42
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Internet Security
FW: Emsisoft Internet Security
Locatie: Deinze (BE)

#28

Hallo,

Ik zou graag eens het geheugen van je computer testen. Jammer genoeg neemt deze test behoorlijk wat tijd in beslag waardoor je deze vermoedelijk pas vannacht of in de nabije toekomst zal kunnen uitvoeren. In de tussentijd ga ik even bij mijn collega's ten rade naar hun visie en oplossingen, ikzelf ben namelijk meer thuis in de malwarebestrijding.

Om het geheugen van je computer te testen kan je gebruik maken van Memtest86+. Alle informatie over hoe je dit kan uitvoeren vind je >HIER< terug.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#29

Ik heb mijn draadloze netwerk (USB) even verwijdert daarna bleef de zaak stabiel. PC opnieuw opgestart, probleem was er weer. USB verwijderd en weer gekoppeld. Systeem stabiel.
Ik heb deze draadloze aansluiting TP link nog geen jaar, maar zou dit het probleem kunnen zijn. Kan overigens vanavond gewoon de ander geheugenscann uitvoeren.
Gebruikersavatar
derk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2015 08:01
OS: windows 7
AV: Norman
AM: malware cleaner
FW: norman

#30

Ik ben er zo goed als zeker van dat het de adapter van het netwerk is. Spel gestart zonder adapter en geen enkel probleem. Dus ik ben van plan deze toch maar te vervangen.
Het geheugen testen is toch een behoorlijke opgaaf voor een leek zoals ik. Dus dit wil ik nog even achterwege laten.
Heb dan nog wel een vraag v.w.b. malware, gewoon maar emisoft en ccleaner blijven gebruiken of ook hitmanpro ?
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”