Plaats reactie
16
Goedenavond Monique,

Fijn te horen dat het opnieuw wat beter gaat. Ik denk niet dat de scan met ZHPFix veel extra snelheidswinst zal meebrengen. Om helemaal zeker te zijn kan je dus best nog even onderstaande uitvoeren, verder is je computer opnieuw helemaal schoon.

De instructies kunnen mogelijk licht gewijzigd zijn. Indien er vragen of onduidelijkheden zijn laat me dit gerust weten!

Ga naar de site van de Afbeelding ESET Online Scanner

ESET Online Scan uitvoeren
  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt")
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
17
Hallo Mako,

Hierbij het log van de Eset scanner, deze scanner heeft er toch nog wat uit weten te halen.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Hoi,

Ik ga de werkprocedure voor ESET Online Scanner nog eens moeten nakijken. Er is kennelijk e.e.a. gewijzigd met betrekking tot het plaatsen van het logbestand. ::)

Ik merk dat op deze computer nog geen scan met Emsisoft Anti-Malware of MalwareByte's Anti-Malware is gebeurd? Dit is wel nog aan te raden, bovendien zal Emsisoft Anti-Malware je computer 30dagen lang gratis beschermen (in aanvulling op je huidige beveiligingssoftware).

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
19
Hoi,

Sorry voor mijn late reactie. Emisoft heeft al langer dan 30 dagen op mijn PC gestaan en is dus helaas verlopen, hij geeft wel aan dat ik een gratis scan kan uitvoeren, moet ik dit doen?

Monique
20
Hallo Monique,

De gratis scan mag je zeker doen. Na de 30-dagen proefperiode komt enkel de realtime bescherming te vervallen. Nu kan je Emsisoft Anti-Malware nog gebruiken als een stand-alone malware scanner. Hier af en toe eens een scan mee doen kan nooit kwaad ;).

Ik zie het logje wel verschijnen. Probeer echter wel zo kort mogelijk op de bal te spelen, zo voorkomen we dat er opnieuw zaken door de mazen van het net glippen...
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
21
Hallo Mako,

Bijgaand het logje. Ik hoop overigens dat het de goede is, want het was even zoeken op mijn PC...

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
22
Hallo Monique,

Ziet er inderdaad het goede logje uit. :good:
Hoe gaat het momenteel met de computer?

Ik vertrek dadelijk op vakantie voor een week. Een collega zal dus dit topic eventueel verder opvolgen indien nodig.

Succes nog!

Mako :)
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
24
Goedemorgen,

Fijn dat er geen problemen meer zijn, en dan kunnen de gebruikte tools en logbestanden weer opgeruimd worden... :good:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding
Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”