Gesloten
1
Hallo,

Mijn zoon zat te klagen dat z'n laptop traag was maar vooral dat hij gek werd van de reclame pop-ups. Ik dacht dat hij zich aanstelde want hij overdrijft nog wel eens.
Tot dat ik net naast hem zat en zag wat er gebeurde met z'n laptop. Hij had zelf al Adblock plus geïnstalleerd maar helpt niet veel evenals CC cleaner. Heb toen meteen Malwarebytes geïnstalleerd en daar kwam natuurlijk het een en ander naar voren.

In bijlage het log bestandje. Kan iemand me vertellen hoe ik de Trojan en Rogue kan verwijderen van zijn laptop. Alvast bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Voer MalwareBytes nogmaals uit en doe het volgende;

• Bij de kolom "actie" staat over het algemeen de quarantaine optie geselecteerd, laat dit bij voorkeur onveranderd.
• Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Ja.
• Na de herstart is het raadzaam om na de bedreigingsscan ook een Aangepaste Volledige scan uit te voeren.

Handleiding: viewtopic.php?f=325&t=13799" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats dit logje en doe daarna;

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo,

Excuus voor de late reactie, door omstandigheden niet eerder kunnen reageren.

Ik heb nogmaals via MBAM de bedreigingsscan uitgevoerd en daarna de Aangepaste volledige scan. Logjes zie bijlage
Daarna RSIT uitgevoerd maar kreeg alleen de log.txt, zie bijalge.
Wat heb ik fout gedaan aangezien ik info.txt niet kreeg?

Gr Linda
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  2. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  3. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  4. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door.
  5. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn, of niet lukken geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    C:\Users\jordi\AppData\LocalLow\TheGoPhoto.it V10;fs
    C:\Users\jordi\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_static.select-n-go00.select-n-go.com_0.localstorage;f
    C:\Users\jordi\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_static.select-n-go00.select-n-go.com_0.localstorage-journal;f
    {ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4};c
    C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork;fs
    C:\WINDOWS\tasks\ONEZKDIW.job;f
    C:\Users\jordi\AppData\Roaming\ONEZKDIW.exe;f  
    C:\WINDOWS\tasks\XGDGSMD.job;f
    C:\Users\jordi\AppData\Roaming\XGDGSMD.exe;f
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "ApnTBMon"=-;r64
    @=-;r64
    C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro 3.11;fs
    C:\Program Files (x86)\1ddcbc98-a276-4945-9961-019287088aac;fs
    C:\Program Files (x86)\d81cdd67-ab25-4a77-8bbe-2e3e7f283290;fs
    C:\Users\jordi\AppData\Roaming\TornTV.com;fs
    APNMCP;s
    trntv;s
    51cdb72;s
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Vanwege het uitblijven van een reactie wordt dit topic gesloten en verplaatst naar Opgeloste (inactieve) problemen / logs
  • Indien het probleem nog niet is verholpen voer dan het stappenplan uit en plaats de verkregen logbestanden in een nieuw onderwerp als bijlage.
  • Indien het probleem is verholpen maar u toch een extra controle wilt kunt u eveneens het bovenstaande stappenplan uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”