Plaats reactie
1
Hallo Maxstar,

Zoals ik je in mijn post van 7-12-14 onder de titel nengine.dll perikelen al meldde, speelde het probleem van de elders beschreven errormessage over ontbreken van nengine.dll niet direct bij mij, maar wel bij een van mijn kinderen (Sandra).

k heb haar het programma AdwCleaner.exe toegestuurd en gevraagd dit cf. uw instructies te draaien.
Het resultaat: AdwCleaner[R0].txt heeft ze mij per email teruggestuurd.
Dat stuur ik u nu toe met de vraag of u ook in dit geval advies wilt geven.

Mocht uw advies hetzelfde luiden als in mijn geval, nl.
-draai RSIT(x64).exe en
-stuur de logbestandjes op: info.txt resp. log.txt
dan is deze stap nu al uitgevoerd, want ook dat programma heb ik aan haar toegestuurd gehad.
Ze heeft de logbestandjes aan mij teruggemaild.
Deze zend ik u nu ook toe.
Was deze stap voorbarig, dan hoor ik het graag van u.

Graag wacht ik weer uw advies in (in mijn geval was dat doe zoek.exe met het script, dat u mij toestuurde).
Alvast heel erg bedankt :dank:
en vriendelijke groet,
Godfried Hombergen
PS Morgenochtend (10-12-2014) ben ik om 11.00u bij haar en kan dan het nodige op haar laptop doen.
Als ik uw bericht dan al heb zou dat fantastisch zijn, maar ik heb geduld hoor! Ik wil u niet opjagen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
..... :oops: ....
Ik vergat te melden, dat ik Sandra niet heb gezegd de programmaatjes te draaien met de virus-scanner uit.
Is dat erg?
Het heeft bij het draaien van die programmaatjes geen problemen opgeleverd.
.....:sorry: ....
3
Goedemorgen,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\tasks\Digital Sites.job;f
    C:\Users\Sandra\AppData\Roaming\DIGITA~1;fs
    C:\Windows\tasks\FoxTab.job ;f
    C:\Users\Sandra\AppData\Roaming\FoxTab;fs
    C:\Users\Sandra\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\cmkb7jgz.default\searchplugins\softonic.xml;f
    {86a3cdaa-9b25-480e-b73f-c2d359b87966};c
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "mobilegeni daemon"=-;r
    C:\Program Files\Mobogenie;fs
    @=-;r
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
    @=-;r
    "NextLive"=-;r
    Allin1Convert_8hService;s
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hi Maxstar,
Vanaf locatie van dochter Sandra bericht ik u de zoek-actie te hebben uitgevoerd.
Bijgaand zoek-results.log.
Graag weer uw advies en namens haar dank :dank:
Groet,
Godfried
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_USERS\S-1-5-21-3382993400-3027970608-683788057-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "NextLive"=-;r
    C:\Users\Sandra\AppData\Roaming\newnext.me;fs
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "NextLive"=-;r
    C:\Windows\tasks\FoxTab.job;f
    C:\Users\Sandra\AppData\Roaming\FoxTab;fs
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hi Maxstar,
Instructies (2e x Zoek) uitgevoerd.
Logbestand bijgaand.
Wacht uw nadere instructies (rerun adccleaner?) rustig af.
Groet,
Godfried namens Sandra
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

Dit ruimt al flink op, voer nu ook AdwCleaner en Emsisoft Anti-Malware eens uit op deze computer.

1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hi Maxstar
AdwCleaner gererund. Resultaat: bijgesloten.
Ga nu Emisoft-Anti-Malwaare draaien.
Ik hoor wel of AdwCleaner ons moet aanzetten tot nadere actie, waarvoor alvast bedankt.
Groet,
Godfried namens Sandra
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Hi Maxstar,
Namens Sandra:
-Emisoft.... gedraaid.
-resultaat a2scan..... bijgaand.
Er is maar 1 item aangetroffen: een Trojan en wel uw programma zoek.exe.
Graag uw reactie resp. advies over "hoe/wat verder"?
Met vriendelijke groet,
Godfried namens Sandra
PS:
Dit (zoek.exe) stond trouwens ook het onheillijstje van de scan op mijn laptop (onderwerp: nengine.dll perikelen.)
Maar dat vind ik niet gek. Het staat trouwens in quarantaine en kan er dus uit als het moet.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hi Maxstar,

De oorspronkelijke klacht was het van tijd tot tijd bij boot optreden van de nengine.dll melding.
Dat is tot nu toe niet meer gebeurd. Maar ja...., dat is binnen 24 uur.
De komende tijd (b.v.week) zal het moeten leren.
Ik zal u dat over een dag of 10 melden, tenzij..... dan eerder natuurlijk.

Iets anders, wat ik niet gemeld heb, is, dat er af en toe een BSOD optreedt.
Sandra heeft geen foutparameter noch foutcode kunnen noteren.
Ik heb haar geïnstrueerd hoe ze er voor moet zorgen, dat de laptop direct en kort na verschijnen BSOD niet weer opstart.
Dan maakt ze een screenfoto.
Het is maar zeer de vraag of deze BSOD tot de door ons behandelde nengine.dll perikelen behoort. :offtopic: ?
Zo ja, dan zal ik dat eveneens rapporteren over een dag of 10,

Niettemin voor het moment,
Heel veel dank :dank:
en
vriendelijke dank,
Godfried namens Sandra
12
Hallo,

Het "nengine.dll" probleem zal niet meer optreden, de items die deze foutmelding veroorzaakte zijn verwijderd.
Wat betreft de BSOD kunnen we de informatie en foutcodes ook op een andere manier verkrijgen, voer hiervoor de onderstaande tool eens uit.

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hi MaxStar,

Sandra heeft me het resultaat van BlueScreenView als tekst in het tekstveld van een gewone email toegestuurd.
Deze heb ik gecopiëerd en m.b.v. Kladblok als bestand BlueScreenView BSOD Minidumps Sandra.txt opgeslagen.
Dit voeg ik nu hierbij.

Ik heb 'ns naar info gekeken (o.a. Microsoft) over de Stop Codes (Buck Check Codes) van deze BSOD's (het zijn 2 verschillende), maar de oplossing lijkt me niet eenvoudig.
Gisteren heb ik ze wel een controle op RAM laten doen met GeheugenProblemen van uw computer vaststellen in het configuratiescherm (Systeembeheer). Een defaultrun en een uitgebreidere. Hierbij is niks fouts gebleken.

Heeft u suggestie(s)?

Alvast dank en
vriendelijke groet,

Godfried namens Sandra
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Hallo,

Upload de onderstaande minidump bestanden eens in één ZIP bestand naar http://www.filedropper.com" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats hier de downloadlink.

Code: Selecteer alles

C:\Windows\Minidump\Mini120214-01.dmp
C:\Windows\Minidump\Mini111114-01.dmp
C:\Windows\Minidump\Mini110814-01.dmp
C:\Windows\Minidump\Mini102814-01.dmp
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”