Gesloten
1
Hallo,

Sinds vandaag is mijn Toshiba laptop van de ene op de andere dag ineens enorm traag.
Bij het opstarten duurt het enorm lang om alles te laden, bv spotify gaat na het opstarten pas na enkele minuten aan.
Het openen van programma's duurt lange tijd. Firefox loopt regelmatig vast, soms verdwijnen de pictogrammen in de taakbalk ineens even etc.

Gelukkig kan ik nog wel werken op mijn computer al gaat dat tergend langzaam. Ik ga ervan uit dat mijn computer besmet is maar heb weinig expertise op dit gebied.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?
2
RSIT bestand

Ik heb hier verder geen verstand van maar las in het stappenplan dat er een RSIT bestand nodig is, bij deze:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Yes I do, do you want the explanation of my problem of do you already have the solution, in English?
5
Hello and Welcome ,

my Name is Machiavelli and I will assist you with your problem.  The fixes are specific to your problem and should only be used for the issue on your machine! :alarm: 
 
I'm in the 'Malware Staff Team' and will provide you with advice:
To remove Malware on a computer can be very complicated. Malware (malicious software) is able to hide and so I may not be able to find it so easily. In order to remove Malware from you Computer, you need to follow my instructions carefully. Don't be worried if you don't know what to do. just ask me! Please stay in contact with me until the problem is fixed.
 
You must reply to posts within days. If you haven't replied within 4 days your topic will be closed. If you go away for some time please let me know. Communication is an important part here! If you are unsure about something - STOP - and ask me. No need to be afraid of asking - better ask than doing a mistake. Mistakes can lead to an unbootable PC! I would recommend to follow the topic by clicking on the Follow this topic button - you will get notified when I have replied to your topic.
 

 Below are a few tips :alarm:
  • Removing Malware is usually very difficult.
    We need to search and analyse a lot of files. As this is done in our free time, please be patient especially if I don't answer every day!
  • Please follow these instructions
    If you don't follow the instructions your computer may crash. If you fix your PC by yourself, this can be very risky!
  • Please stay in contact with me until your problem is resolved
    As Malware may not be totally removed in one session or in one day, please stay in contact with me until the problem is resolved.
  • Please don't run any other tools without consulting with me as this can complicate finding and removing all Malware
    Don't run any tools while I'm fixing your PC. That is counter productive and again, will only complicate finding and removing all Malware!
  • Read my post completely
    If you don't do so, you may make mistakes that could result in your System crashing by your own actions!

I'm a helper from Germany. Sorry, if you want another helper because of the language just tell me. ;)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 57&t=15487" onclick="window.open(this.href);return false;) raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Code: Selecteer alles

standardsearch;
torpigcheck;
installedprogs;
uninstall-list;
srinfo; 
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=7806" onclick="window.open(this.href);return false;). (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
~Machiavelli
6
Thanks for your help so far, it's easy to follow for me.

Here's my zoek.exe log:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
I also did an Malwarebytes anti-malware search, but the two infected files are not the problem I think.
I think both of them are from the same program: Mobogenie. That's just an program what connect my phone with my pc. I also have that program for a long time and the troubles are since yesterday
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hello,
Mobogenie is related to Adware, so I would recommend uninstalling it.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Code: Selecteer alles

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"mobilegeni daemon"=-;r
C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
autoclean;
emptyfolderscheck;
standardsearch; 
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=7806" onclick="window.open(this.href);return false;). (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
~Machiavelli
9
Done!

Pc did an automatically restart, I think I already feel the difference now.. Looks like everything is running smooth and fast.

Was this the last step, is it correct that everything is solved now? If that's true you're my hero! :pray:
But what did I do exactly :?: You're codes were cool but what did they do? :D

If we're really finished now: thanks a lot! :dank:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
We aren't finished. The script I gave you fixed Mobogenie and other adware entries.

1.

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
AdwCleaner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[S0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
~Machiavelli
11
Great, thanks!
Done!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Ga naar de site van de ESET Online Scanner
  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt
  • Kopieer en plak de inhoud van dit logje in je volgende bericht.
~Machiavelli
13
Done the ESET Scanner:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Please don't use cracks/keygens for the future. The most of them are infected.

How is your system running?
~Machiavelli
15
Thanks for your help! It was already running smooth yesterday and this morning so I think the problems are solved.

I'll be carefull with cracks, but the last one I downloaded was weeks ago, but only 2 days ago the problems started, how is that possible?
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”