Gesloten
1
Hallo allemaal,
Deze pc is traag, veel sites "hangen"of starten helemaal niet op. Vaak helpt (gaat ook langzaam) de computer opnieuw opstarten. Maar dit is in de praktijk niet echt handig.
Pc - besturing Windows 7. 32 bits.
AVG antivirus
Windows Firewall.

Heb RSIT, Hitman Pro en Mbam gedraaid.
Zie logjes.

Graag hulp. Wat kan ik nog meer doen.

m.vr.gr. Marjan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bij deze de log van zoek.exe.
(Weet niet zeker meer of ik hem heb laten scannen als administrator, hoop dat het goed gegaan is. Duurde erg lang.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Je heb het goed geprobeerd maar ik had gevraagd om een script in zoek.exe te plakken dus we gaan het nogmaals uitvoeren :good:
Lees de instructies goed door en bekijk de handleiding dan kom je er wel uit ;)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Sorry, niet goede gelezen. Eigen schuld....
Nieuw log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Netjes zo :good:

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Helaas, vreemd en rommelig.
bv. Een site opent zo traag dat de melding komt dat de site te traag reageert om te openen en op dat moment opent hij zich.
Gewoon Google zoekpagina opent veel te langzaam.
bv. Online luisteren naar radio stopt iedere keer na ongeveer 10 seconden.
Wanneer site hangt tijdens bankieren (heb ik nu niet uitgeprobeerd) is dat voor mijn ega beangstigend.
Vandaar deze acties.
Conclusie nog niet denderend.
Vindt u/jij iets bijzonders in de logjes?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Oh ja en dat tergend traag draaiende blauwe of grijze wieltje bovenin je site.
Dan weet je eigenlijk al dat het soep is.
9
Tijdens het wachten heb ik het volgende geprobeerd...
Speedtest via Ookla - site laadt helemaal niet.
Speedtest via Internetsnelheid-testen.nl en via KPN site starten wel maar geven allebei de melding.
Test Timed Out.
En geen resultaten.
Moeten we het in een heel andere hoek zoeken?

Ik verzin maar wat. :(
10
Uiterlijk van deze site was helemaal veranderd.
Leek op een logbestand.
Ga uitloggen en opnieuw opstarten.
11
Heb KPN gebeld.
Krijg nieuwe router opgestuurd.
Hopelijk wil dat werken.
Dus.... wordt vervolgd.

Voor nu dank voor het begeleiden van alle tests.
13
Ben ik weer.
Nieuwe router/switsch van de KPN opgestuurd gekregen.
Probleem bleef hetzelfde.
Heb toen een volledige reset van modem en switch uitgevoerd.
Internet gaat nu beter !!!!
Maar op de switch blijft 1 lampje (van kabel naar 2de PC) oranje branden.
KPN vindt dat geen probleem - als het internet het toch doet !?
Als er helemaal geen internet is op 2de PC wordt aangeraden kabel te vervangen.
Speedtest geeft aan; down - 19,5 Mbps up - 36,5 Mbps.
Vindt KPN niet vreemd, is handig als ik iets moet uploaden. (Doe ik dus bijna nooit!)
Maar al met al, alles doet het dus weer.

@ abbs.
Kunt u aangeven hoe ik alle gedownloade programma's weer moet verwijderen?

TIP : Bij sommige scan's stopte deze als mijn screensaver aan sprong.
Misschien handig te melden deze uit te zetten.

Bij deze weer heel veel dank.
doei Marjan.
14
Hallo,

Dat is mooi om te horen,

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.
  • Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.
  • Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken met uw probleemomschrijving, en eventueel verwijzen naar dit gesloten topic.
  • Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”