Gesloten
1
Hallo,

Mijn computer is heel erg traag :welkom: Opstarten duurt ongeveer 5 minuten. Afsluiten duurt ruim een half uur of langer.
Ik heb HitmanPro en Malwarebytes eroverheen laten gaan (zie bijgaande logjes.
RSIT heb ik wel opgestart maar die blijft draaien en ik krijg verder geen schermpjes.
Ik werk met windows 7

Frans.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Probeer de onderstaande tool eens als alternatief voor RSIT.

Download Afbeelding OTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Ook hier blijf ik alleen een ronddtraaiend cirkeltje zien.
als ik de computer "hard"afsluit krijg ik even een mededeling dat er veel 16 bits programma's actief zijn(de rest kan ik niet lezen) maar er staat helemaal niets open behalve dan RSIT of OTL.

Frans
5
Goedemiddag,

In de veilge modus is het eindelijk gelukt.
Ik heb zowel RSIT als OTL gedaan.
Zie de bijlagen

Frans
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Goedemorgen,

Het is een tijdje geleden begonnen. Wanneer is onduidelijk.
Ik heb eens gekeken naar mijn laatste installaties van programma's en zie eigenlijk alleen een installatie van Spotify in oktober en verder alleen up dates van programma's die ik al langer gebruik.
Het gekke is dat ik na dat ik nu een paar keer de computer geforceerd heb uitgezet het probleem verdwenen lijkt te zijn.

Ik kon bijvoorbeeld niet normaal selecteren(de laatste letter pakte de muis niet. Typen ging heel langzaam maar nu gaat dat weer normaal.

Frans
8
Hallo,

Mooi dat het probleem verholpen lijkt te zijn, maar voer ter controle nog eens de schijfcontrole van Windows uit.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo Maxstar,

Het heeft even geduurd maar ik heb twee keer de schijfcontrole laten uitvoeren.
Ik dacht dat ik een log bestand zou krijgen maar dat bleek niet het geval te zijn.
Omdat het allemaal nogal lang duurde heb ik de eerste keer dit niet gezien.
Ik kon de schijfcontrole alleen opstarten vanuit de veilige modus. Gewoon via de verkenner liep alles gelijk vast. Ik kon de computer allen maar geforceerd uitzetten want gewoon lukt ook niet meer.
Heb dit dus twee keer via de veilige modus gedaan. De laatste keer gaf de PC aan dat er geen problemen waren met de schijf.
Probleem lijkt (gedeeltelijk) verholpen.

Frans
11
Ik heb geprobeerd om AVG te verwijderen maar ook nu loopt de de computer vast en moest ik hem geforceerd afsluiten.
Toen in de veilige modes opgestart en AVG verwijderd maar ook nu laat AVG zich niet verwijderen.
ik kon nu echter de computer wel bij start afsluiten.
12
Nog even een aanvulling.
AVG blijft zichtbaar in het configuratiescherm. Als ik echter AVG open staat er dat ik niet beschermd ben omdat er geen stuurprogramma te vinden is.
Verder heb ik vanmiddag een update van Basecamp (garmin) geïnstalleerd. Het gekke is dat ik in het configuratiescherm zie dat het is geïnstalleerd maar ik kan het niet openen omdat de computer zegt dat er al een basecamp programma geopend staat. Dit is echter niet het geval.
Er blijft dus ergens iets hangen.

Frans
14
AVG is nu verwijderd maar het probleem niet.
De computer kan ik alleen nog maar geforceerd afsluiten, na normaal afsluiten heb ik een half uur gewacht maar er gebeurt niets.
Base-Camp start nu na gewoon opstarten weer op.

Bij het verwijderen van AVG heb ik twee logjes gekregen zie hier bij.

Frans.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Een malware probleem en AVG als oorzaak kunnen we wel uitsluiten, en wellicht zal de oorzaak in een corrupte installatie van Windows gezocht moeten worden.
Maar voer de System File Checker van Windows eens uit.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”