Plaats reactie
16
Hallo Mako,

Ik heb zoek.exe van mijn PC verwijderd en probeer hem nu opnieuw te downloaden. helaas lukt dit niet, omdat de emisoft anti malware het programma blokkeert, plaatst het programma in quarantaine. Hij zegt dat er een trojan horse inzit??
17
Hallo Monique,

De melding van Emsisoft Anti-Malware is een foutieve melding (false positive). Dit komt omdat het een niet digitaal ondertekend programma is waarbij er al gauw wat alarmbellen afgaan bij dergelijke beveiligingssoftware. Dat is dan ook de reden dat we de gebruikers vragen om vooraf de beveiligingssoftware uit te schakelen... er is dus zeker niks mis met de download van Zoek.exe. Wel dien je eerst Emsisoft Anti-malware eventjes uit te schakelen. Hoe je dit kan doen lees je hier.
Mako schreef:Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
Met vriendelijke groeten en fijn weekend,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
18
Hallo Mako,

Ik heb de beveiligingssoftware tijdelijk uitgeschakeld, maar als ik zoek.exe nu wil downloaden en opslaan wordt er aangegeven dat het programma geen geldige Win32 toepassing is. Hierdoor kan ik het bestand niet tijdelijk opslaan op mijn harde schijf.

Monique
19
De door Mako gebruikte link werkt niet meer, ik heb de bovenstaande link even aangepast.
Echter wordt nu een zip-bestand gedownload, die dien je eerst even uit te pakken.

Groeten Smeenk :)
20
Dag,

Hierbij het logje van de nieuw uitgevoerde scan van zoek.exe.

Smeenk bedankt voor de juiste link.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
Hallo Monique,

Fijn dat het gelukt is :). Bedankt, Smeenk voor de correcte link!

Op zich ziet alles er wel al goed uit. Enkel het programma Freemake Video heeft een wat discutabele reputatie waardoor ik je zou adviseren om dit te verwijderen. Neem een kijkje via Start - Configuratiescherm - Programma's als je dit daar in de lijst terug vindt. Voer daarna nog even onderstaand Zoek.exe script uit aub.
Tot slot zou ik nog graag één scan doen ter controle zodat ik nogmaals een update heb van de actuele stand van zaken. Het laatste diagnostisch logje is alweer even geleden.
  1. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      autoclean;
      jbolfgndggfhhpbnkgnpjkfhinclbigj;chr
      C:\Program Files (x86)\Freemake;fs
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fijn weekend!
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
22
Hallo Mako,

Hierbij het nieuwe logje van zoek.exe. Ik heb het programma Freemake verwijderd. Ik zal nu het andere programma uitvoeren wat je gestuurd hebt.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
Hoi,

Prima, bedankt voor het Zoek.exe logje! Ik zie het FRST logje wel verschijnen van zodra de scan klaar is :good:
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
26
Hallo Monique,

Ziet er goed uit hoor! :goed:
Hoe gaat het momenteel met de computer?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
27
Hallo Mako,

Prima! Ik ben erg blij dat het gelukt is. De computer is weer een stuk sneller en de rare advertenties zijn weg. Heel fijn en heel erg bedankt!

Monique
28
Goedenavond,

Fijn te horen dat het opgelost is :).

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding
Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”