Plaats reactie
1
Hallo,

Sinds kort verschijnen er allerlei vervelende enquetewebsites en websites die aangeven dat ik een cadeaubon kan winnen voor een supermarkt terwijl ik hier niet om heb gevraagd. Ik heb eerst het programma CCleaner gebruikt, die vind wel het een en ander, maar daardoor verdwijnen de ongewenste websites niet. Ik heb zojuist d.m.v. ADWcleaner een scan uitgevoerd, zie hiervoor de bijlage. Kunnen jullie mij verder helpen om de ongewenste websites te verwijderen/ blokkeren?

Alvast dank!

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo Monique,

:welkom:

Ik zal je logje bekijken en je verder begeleiden bij het verwijderen van deze vervelende reclames.
Binnen enkele ogenblikken zal ik een nieuw bericht plaatsen met daarin vervolginstructies.

Tot dadelijk! ;)
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Hallo Monique,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  2. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  3. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  4. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn, of niet lukken geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Goed, aan de slag dus... :)
  1. Start AdwCleaner opnieuw op.

    AdwCleaner uitvoeren
    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scannen.
    • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
    • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  2. Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
    De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

    Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
    • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
    • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
    • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
    • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
    • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
    • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
    • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
    • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
    • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")
Fijn weekend,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
4
Dag Mako,

Bedankt voor je hulp! Hierbij de bijlage na het uitvoeren van AdwCleaner. Ik zal nu het anti-malware programma installeren.

Goed weekend

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo Mako,

Hierbij ook het log van de Emsisoft Antimalware. Helaas is het probleem nog niet helemaal verholpen. Ik krijg bijvoorbeeld op websites die ik bezoek ook een groen icoontje achter bepaalde woorden als ik met de cursor hier dan op ga staan geeft ie een advertentie weer in het klein staat eronder "Add by Beautydeals" is hier ook iets aan te doen, of heb ik iets niet goed uitgevoerd?

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo Monique,

Er lijkt iets niet helemaal goed gegaan te zijn met het Emsisoft Anti-malware scanlog.
Open Emsisoft Anti-Malware opnieuw en klik bovenaan op LOGS.
Er verschijnt nu een tweede selectiebar vlak onder de vorige waar je op Scan kan klikken.
Indien de scan goed gelukt is zie je hier het logbestand staan. Selecteer de meest recente scan en klik op Opslaan als...
Geef een (passende) naam en sla het bestand op op je bureaublad. Vervolgens kan je dit toevoegen aan je volgende bericht.
Afbeelding Staat er geen logbestand in de lijst dan is de scan niet (goed) uitgevoerd. In dat geval herneem je best de instructies uit mijn vorig bericht nog eens rustig door en probeer je de scan opnieuw.

Als er vragen zijn of als het niet helemaal lukt hoor ik dat graag :).

Fijn weekend,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
7
Hallo Mako,

Hierbij de scan. Hij geeft aan dat er 2 bestanden zijn verwijderd. Voor de zekerheid had ik al een 2e scan uitgevoerd en die geeft geen resultaten meer.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo Monique,

Oké, we gaan verder.
  1. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      chromelook;
      firefoxlook;
      torpigcheck;
      startupall;
      filesrcm;
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  2. Kan je me even laten weten welke bestanden verwijderd werden door Emsisoft Anti-Malware aub? Wanneer je via dezelfde procedure op de knop "Details bekijken" klikt krijg je de inhoud van de scan te zien. Plak de inhoud van het geopende kladblokbestand in je volgende bericht aub. Op die manier weet ik ook direct om welke bestanden het gaat.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
9
Hallo Monique,

Wil het een beetje lukken... :?:
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
10
Dag Mako,

Excuus, ik ben er deze week nog niet eerder aan toegekomen om weer achter mijn PC te gaan zitten. Ik heb zoek.exe zojuist uitgevoerd. Zie het logje in de bijlage. Daarnaast heb ik het logje met de bestanden die Emisoft eerder heeft verwijderd bijgevoegd.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo Monique,

Geen probleem hoor, ik wou gewoon even polsen als je er nog was of niet ;). Probeer wel de zaken vrij recent op te volgen zodat de kans op een eventuele nieuwe infectie niet groter wordt. Anders werk ik ook steeds met informatie die niet meer up-to-date is.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\ProgramData\quickpick;fs
    C:\ProgramData\gifter;fs
    C:\Windows\tasks\Registry Optimizer_DEFAULT.job;f
    C:\Windows\tasks\Registry Optimizer_UPDATES.job;f
    C:\Program Files (x86)\WinZip Registry Optimizer;fs
    beautydeals;ff
    autoclean;
    emptyfolderscheck;delete
    emptyclsid;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
12
Hallo Mako,

Ik heb zoek.exe uitgevoerd, zoals gevraagd. Alleen krijg ik geen logje te zien. Ook zoek.exe kan ik nu helaas niet meer openen. De snelkoppeling reageert niet, ook niet als ik mijn virusscanner tijdelijk uitzet. Desondanks lijken de problemen met de ongewenste websites wel verholpen :D
13
Hallo Monique,

Zie een logbestand staan op je C-schijf? Normaal gesproken worden daar de logbestanden van Zoek.exe opgeslagen.
Mako schreef:(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Indien je daar niks terug vindt kan je eens proberen de computer op te starten in Veilige Modus. Je kan dit doen door tijdens het opstarten meermaals op de F5 toets te drukken.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
15
Goedenavond Monique,

Het logje dat je hebt geplaatst is identiek aan het eerste Zoek.exe logje dat je plaatste. Laten we gewoon nog even de vorige stap met Zoek.exe herhalen, hopelijk krijgen we zo het logje te zien na de herstart van je computer. Download hiervoor wel Zoek.exe opnieuw naar je computer, op die manier sluiten we ook al e.e.a. uit. Mocht het logje toch niet automatisch openen kan je dit opnieuw terugvinden op je C-schijf. Het meest recente logbestand heet altijd Zoek-results.txt.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\ProgramData\quickpick;fs
    C:\ProgramData\gifter;fs
    C:\Windows\tasks\Registry Optimizer_DEFAULT.job;f
    C:\Windows\tasks\Registry Optimizer_UPDATES.job;f
    C:\Program Files (x86)\WinZip Registry Optimizer;fs
    beautydeals;ff
    autoclean;
    emptyfolderscheck;delete
    emptyclsid;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”