optimizar pro verwijderen

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#1

Hoe kan ik Optimizar Pro van mijn computer afhalen.
Gebruikersavatar
Maaike
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1189
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:54
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Avira (free)
Contacteer:

#2

Hallo Antonleo,

Ik heb dit bericht verplaatst naar hulp bij virusinfecties, scan alvast met RSIT voor de helpers die u verder zullen begeleiden.

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Zoals wij van PC Web Plus u helpen met informatie, advies en oplossingen kunt u ons helpen aan meer leden en/of bezoekers.
Vertel een kennis, vriend of familielid over het forum van PC Web Plus en verhoog zo onze bekendheid.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#3

Hallo Maaike,

Bedankt voor je reactie.
Als ik alles goed gedaan heb, stuur hier de bestanden.

mvg Antonleo

extensie niet toegestaan?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#4

Hallo,

Kopieer en plak de inhoud uit het "Log.txt" bericht maar in je volgende antwoord :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#5

Ik hoop dat het nu lukt.
vr.grt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    {0E8A89AD-95D7-40EB-8D9D-083EF7066A01};c
    {3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C};c
    {3b2cb4c8-72ab-4b25-8fa1-219b36a60bed};c
    {A7A6995D-6EE1-4FD1-A258-49395D5BF99C};c
    {c8d5d964-2be8-4c5b-8cf5-6e975aa88504};c
    {EF5625A3-37AB-4BDB-9875-2A3D91CD0DFD};c
    {F1C81E40-2485-4DB6-8C9D-04BD596B281E};c
    {828DC97A-2277-4E10-92A9-4907FA0922A9};c
    {3004627E-F8E9-4E8B-909D-316753CBA923};c
    {97ab88ef-346b-4179-a0b1-7445896547a5};c
    C:\Windows\tasks\MySearchDial.job;f
    C:\Users\Antonio\AppData\Roaming\MYSEAR~1;fs
    C:\Windows\tasks\Speedial.job;f
    C:\Users\Antonio\AppData\Roaming\Speedial;fs
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Optimizer Pro"=-;r
    C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro;fs
    C:\Users\Antonio\AppData\Roaming\Optimizer Pro;fs
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#7

Hallo ABBS,

Ik doe mijn best en hoop dat het gelukt is.

gr. Antonleo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Netjes gedaan,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#9

Hallo ABBS,

Ik ben met je aanwijzingen gekomen tot en met Historie, kan het logboek bekijken maar kan het niet opslaan en dus ook niet als bijlage
naar je toezenden.
Overigens komt Optimizar Pro niet meer te voorschijn. Is het probleem dan opgelost?
Dat zou prachtig zijn.

Groeten, Antonio
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

Doen we nog één test;

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#11

Het blijft spannend.
Nogmaals bedankt voor al geweldige werk.

mvg Antonio
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Antonleo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:27
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 7
AV: avast
FW: windows

#12

Ik zie dat het bestand niet gedownload is.
Klopt dat?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#13

Hallo,

Dit waren de restanten, als er geen problemen meer zijn doe het volgende;

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”