ongewenste advertenties en trage computer

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#1

25 aug 2014 20:14

hallo, het maakt niet uit of ik chrome gebruik of internet explorer, mijn beeld springt vol met advertenties. ik heb microsoft essentials de boel laten scannen en cccleaner. nog steeds heb ik er last van. heb ook de popup-blokkering ingeschakeld, maar blijft voorkomen. klik ik bij marktplaats iets aan dan wordt evengoed een ongewenste pagina geopend. op jullie advies adwcleaner gedraaid, met als bijlage het log-bestand. hopelijk bieden jullie uitkomst! oja adblock heb ik ook geinstalleerd, zonder echt enorm veel resultaat.


heb alvast de tweede stap uitgevoerd die ik bij de andere meldingen tegenkwam, zie bijlagen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

25 aug 2014 20:39

Hallo :welkom:

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    C:\Windows\tasks\BetterMarkIt_wd.job;f
    C:\Program Files (x86)\-BetterMarkIt-soft;fs
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "PriceMeterW"=-;r
    C:\Users\Rob\AppData\Local\PriceMeter;fs
    standardsearch;
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "fst_nl_94"=-;r64
    "AnyProtect Scanner"=-;r64
    C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx;fs
    C:\Program Files (x86)\predm;fs
    C:\Users\Rob\AppData\Roaming\ap_logs;fs
    C:\ProgramData\IePluginServices;fs
    C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
    C:\Program Files (x86)\BrowseBurst;fs
    C:\Program Files (x86)\PC Speed Up;fs
    Update BrowseBurst;s
    Util BrowseBurst;s
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#3

25 aug 2014 21:18

gedaan. krijg alleen het programma zoek niet meer afgesloten, klopt dat?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

25 aug 2014 21:21

roewi schreef:gedaan. krijg alleen het programma zoek niet meer afgesloten, klopt dat?
Hallo,

Dit is nog de voortgang van de scan, je kan hem nog niet afsluiten omdat hij nog bezig is. Je krijgt vanzelf een melding dat je pc opnieuw moet worden opgestart. (dit kan wel 45 of langer duren)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#5

25 aug 2014 21:32

sorry. dacht dat hij al klaar was. had de computer opnieuw opgestart en schrok even. kreeg geen internetverbinding meer. kreeg een melding dat hij geen verbinding kon maken met de proxyserver. moet ik nu opnieuw het programma draaien? en bedoel je met 45, 45 minuten? dacht nl. dat hij klaar was omdat ik wel al een log-bestand tegenkwam.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

25 aug 2014 21:38

roewi schreef:sorry. dacht dat hij al klaar was. had de computer opnieuw opgestart en schrok even. kreeg geen internetverbinding meer. kreeg een melding dat hij geen verbinding kon maken met de proxyserver. moet ik nu opnieuw het programma draaien? en bedoel je met 45, 45 minuten? dacht nl. dat hij klaar was omdat ik wel al een log-bestand tegenkwam.
Ja je moet opnieuw je pc scannen, het kan 45min duren gelang de hoeveelheid malware op je pc.
Het log bestand staat er al omdat het programma die aan het maken is.
Als je met welk programma een scan uit voert is het beter om de pc niet te gebruiken dit beïnvloed de scan en de scan tijd.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    C:\Windows\tasks\BetterMarkIt_wd.job;f
    C:\Program Files (x86)\-BetterMarkIt-soft;fs
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "PriceMeterW"=-;r
    C:\Users\Rob\AppData\Local\PriceMeter;fs
    standardsearch;
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "fst_nl_94"=-;r64
    "AnyProtect Scanner"=-;r64
    C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx;fs
    C:\Program Files (x86)\predm;fs
    C:\Users\Rob\AppData\Roaming\ap_logs;fs
    C:\ProgramData\IePluginServices;fs
    C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
    C:\Program Files (x86)\BrowseBurst;fs
    C:\Program Files (x86)\PC Speed Up;fs
    Update BrowseBurst;s
    Util BrowseBurst;s
    resetIEproxy;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#7

25 aug 2014 23:11

keurig netjes gedaan, wordt wel een logbestand aangemaakt, maar heb net zoals hiervoor ineens geen internetverbinding meer, probleem met de proxyserver. heb wederom een systeemherstel moeten toepassen. bestand heb ik als bijlage toegevoegd. is er niet een andere oplossing?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

26 aug 2014 09:40

Hallo,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#9

26 aug 2014 18:51

hallo, had gisteren dit gedaan en hij vond iets van 111 infecties. heb deze laten verwijderen en heb toen de computer opnieuw opgestart. wederom bleek toen de internet verbinding niet te werken, kreeg wederom de opmerking dat er een fout was met de proxy-server. heb toen de computer terug laten zetten naar een eerder herstelpunt. Wat is wijsheid in dit geval?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

26 aug 2014 18:59

roewi schreef:hallo, had gisteren dit gedaan en hij vond iets van 111 infecties. heb deze laten verwijderen en heb toen de computer opnieuw opgestart. wederom bleek toen de internet verbinding niet te werken, kreeg wederom de opmerking dat er een fout was met de proxy-server. heb toen de computer terug laten zetten naar een eerder herstelpunt. Wat is wijsheid in dit geval?
Download ProxyFix naar het bureaublad.(doe er nog niks mee)

Voer weer mbam uit en doe dan het volgende na de herstart uit:
  • Klik met de rechtermuisknop op ProxyFix.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op "ProxyFix.exe" om de tool te starten.
    • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen ProxyFix als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Geef ik het keuzescherm de letter "D" op en druk op enter.
  • Plaat de inhoud van het kladblok bestand wat is geopend in het volgende bericht.
Plaats ook het mbam logje.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#11

26 aug 2014 22:32

Yes ! Fixprogramma zorgde ervoor dat het internet het na afloop weer goed doet! Heb ook mijn laptop op dezelfde manier gedaan. Had bijna 1200 infecties! Is het nog zinvol om de bestanden te plaatsen? Ben superblij in ieder geval met jullie hulp! :dank:
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#12

27 aug 2014 09:03

roewi schreef:Yes ! Fixprogramma zorgde ervoor dat het internet het na afloop weer goed doet! Heb ook mijn laptop op dezelfde manier gedaan. Had bijna 1200 infecties! Is het nog zinvol om de bestanden te plaatsen? Ben superblij in ieder geval met jullie hulp! :dank:
Laten we per pc/laptop één onderwerp houden, dus maak voor de laptop een nieuw onderwerp aan dan blijft overzichtelijker :good:

Plaats het logje van Mbam en doe het volgende.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#13

27 aug 2014 18:24

gedaan. wederom ontstond het probleem met de proxy-server. heb het fix programma 3 keer moeten draaien alvorens ik weer internet had. maar goed, werk nu standaard met herstelpunten, dus in geval van nood.... rapportje heb ik bijgevoegd.

hoor graag hoe nu verder.... heb nog wel de sweet pagina als tweede tabblad....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16070
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#14

27 aug 2014 18:36

Hallo,

Eerst een vraag gebruik je No-IP en zo ja waarvoor? http://www.marqit.nl/newsitem/13188/no- ... criminelen" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
roewi
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:02
OS: windows 10
AV: AVG
AM: Malwarebytes
FW: standaard binnen windows

#15

27 aug 2014 18:46

klopt. alleen werkte mijn account niet meer goed. gebruik dit account op het moment niet meer. was bedoeld voor mijn beveiligingscamera. slik... als ik het bericht lees wordt je er niet blij van. van mij mag het weg!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”