Gesloten
1
Hoi, ik plaats hier dit log op verzoek van Maxstar omdat ik problemen heb op oude XP-pc met het runnen van Mbam Premium, zie draad in het betreffende forum. Ik heb momenteel Mbam uitgeschakeld omdat ik anders niets kan met de computer.. er draait nu alleen Avast Free.
Ik heb als periode in Rsit gekozen voor een maand, hoop dat dat goed is.
RSIT info.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hm.. ik weet niet of ik het goede heb geupload... ziet er anders uit dan het origineel??
Ik probeer nogmaals, sorry.
log.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Hallo,

Laten we deze computer als eerste even opschonen, er zitten toch wat zaken in die er niet thuishoren.

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    resetieproxy;
    {10CA15EA-C0A5-7CAF-B9E9-B8B2A87EFE11};c
    {326E768D-4182-46FD-9C16-1449A49795F4};c
    {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0};c
    {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB};c
    {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E};c
    {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497};c
    {10CA15EA-C0A5-7CAF-B9E9-B8B2A87EFE11};c
    {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E};c
    {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829};c
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo Maxstar, hier is mijn zoek-resultslog..
zoek-results.log
groetjes, Arlynn :dank:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Ik wou hier nog even bij vermelden, dat er tijdens het runnen van het prog geen bijzonderheden waren.
Vlak na het posten van het log, deze pagina stond nog open, kreeg ik echter weer een venstertje "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)" /Windows Verkenner, en meteen daarna iets soortgelijks van explorer.exe.
Het boeltje bevriest dan tot ik de vensters gesloten heb.
Dit gebeurt regelmatig, dus is hier misschien toeval.
6
Goedemorgen,

Dit ruimt al aardig op, ik wil alleen nog even een controle met FRST en FSS uitvoeren.

1. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Farbar Recovery Scan Tool logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "FRST.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Het logbestand met de naam "Addition.txt" hoeft u niet te plaatsen, alleen wanneer hier specifiek om wordt gevraagd.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

2. Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Dubbelklik op FSS.exe om de tool te starten.
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Farbar Service Scanner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "FSS.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Goedemorgen,
Voordat ik met FRST en FSS aan de slag ga, heb ik eerst nog een paar vragen over zoek.exe.

1) ik kan mij niet herinneren dat ik vóór de run van zoek.exe de knop "all users" heb aangeklikt. Zo te zien heeft zoek.exe nu voornamelijk mijn eigen account opgeschoond? Er staan namelijk nog meer accounts op (zie bijlage s.v.p) dit is wat lastig uit te leggen, maar ik probeer het: er staat nog een oude tweede account van mijzelf met kortere naam, origineel uit 2006 die na een ernstige crash, en herstel daarna door computerzaak, is blijven hangen(?) en idem voor een oude account van mijn dochter. Daarbij moet nog eens vermeld worden dat mijn dochter haar recente account onlangs heeft verwijderd, maar volgens mij maar half want ook daarvan vind ik nog van alles...
Is het verstandig om zoek.exe eerst nog een keer te laten draaien en dan knop "all users" aan te klikken?

2) Avast! protesteerde vanochtend bij een scan alweer tegen zoek.exe, en wil die verwijderen. Reageert niet op mijn opdracht "niets doen". Als ik zoek.exe nu opnieuw moet runnen, is het huidige zoek.exe niet meer bruikbaar, neem ik aan?

Sorry voor de overlast, groetjes Arlynn (Rianne)

Bijlage over meerdere accounts: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q8LL7OE3WFY8.jpg
8
Hallo,

De gebruikersaccounts die niet meer toegankelijk zijn vormen in ieder geval geen probleem, al nemen deze wellicht wel onnodig schijfruimte in.
Je kan inderdaad Zoek.exe nogmaals uitvoeren met de optie "All Users", dan kunnen we dat logbestand ook nog even bekijken.

Wat betreft de melding van avast! over Zoek.exe is dat een False Positive, dit kan je negeren. Download voor het uitvoeren van Zoek.exe het bestand even opnieuw als avast! is uitgeschakeld.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo, hier is mijn 2e zoek-logje. Ik had all users aangevinkt, maar toen hij begon zag ik dat dat weer weg was. Alsnog aangeklikt.. Maar ik zie eigenlijk niets terugkomen van andere accounts, alleen helemaal onderaan wordt Stefanie's Temp nog even geleegd, maar dat deed ie de eerste keer ook al. Wat wel opvalt, is dat dit log veel korter is, dus hopelijk veel rommel weg.

Hier is het logje:
zoek-results.log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Nou, dat duurde even bij mij. Pc loopt niet echt lekker, wou vanochtend ook liever niet opstarten.. harde break gegeven, toen lukte het wel. Maar comp is t r a a g , alles gaat in de 5e versnelling. Afijn, heb FRST kunnen draaien (Online Armor protesteerde nogal) wou het log plaatsen, maar dacht eerst even opnieuw op te starten omdat ik bijna geen internetverbinding had en alles zo horterig ging. Chrome gaf ook al voor de 2e keer een "niet-reagerende pagina".
Na herstart kreeg ik meteen een schreeuw van Online Armor: "Mogelijke DLL-hijacking gedetecteerd!" Tja, dan durf ik even niet meer verder.
Heb internet afgesloten (printscreen gemaakt, voeg ik hierbij even toe) de 2 FRST logs op stick en nu op laptop, dan kan ik dat hier tenminste uploaden..
Ik hoop even te horen wat ik met de OnlineArmor-waarschuwing moet, want daarna kan ik pas verder met FSS.exe... dat Digital Media waar OnlineArmor over meldt, zag ik goed in het log dat dat mee opstart? Kan ik dat prog er niet beter afgooien?

Oh, en nog wat, we hebben inmiddels al flink wat gedaan, maar msconfig doet het ineens niet meer via knop Uitvoeren, en ook de Help-functie kan windows niet meer vinden..

Hier zijn de FRST-logs en PrtScr van OA:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SAQJJVCJ4ANF.jpg
FRST.txt
Addition.txt
Veel dank en groet, Arlynn
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Aaah, daar zeg je wat, Maxtor! Weet je dat dat mijn oorspronkelijke bedoeling was, nog vóór 8 april... om XP goed te krijgen, danwel in het uiterste geval er opnieuw op te zetten, en dan nog voor 8-4 opnieuw te updaten of zo.. is gewoon niet gelukt voor die datum. Ik weet niet of ik dat hier ergens eerder beschreven heb, maar omdat er op deze computer een VRACHT van 7 jaar documenten enz. staan die ik allemaal wil doorlopen, ordenen, kijken wat weg kan, enz. en ik dat op mijn gemakkie wil doen in XP, wilde ik nog een halfjaar lekker met XP doorwerken, en ook af en toe als het nodig is op internet kunnen. (Daarna kijken of ik ga overstappen naar W7/W8, kan alletwee draaien op deze pc, maarja blijft wel een oudje)
Het vervelende is, dat als ik mijn vracht documenten naar externe schijf kopieer, dat dan de oorspronkelijke datum van het doc wordt aangepast, en die wil ik juist kunnen blijven achterhalen.
Als het goed is, staat er ergens op de pc een Packard Bell programma, dat windows herstelt... maar ik ben als de dood dat ik mijn documenten kwijt ga raken, ook al zegt dat prog van niet...
14
Goedemorgen,

Wanneer je de Packard Bell recovery gebruikt zijn er wellicht verschillende opties, één die alleen Windows zal herinstalleren met behoud van programma's en bestanden en een mogelijkheid tot het geheel opnieuw installeren waarbij alles gewist zal worden.

Wat betreft het kopiëren van bestanden met behoud van de datum kan met bijvoorbeeld RoboCopy van Microsoft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robocopy" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”