Windows verkenner blijft hangen

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#1

Sinds enige dagen blijft Windows verkenner met grote regelmaat hangen.
Enige oplossing is dan deze opnieuw opstarten, maar geopende Windowsschermen vallen dan logischerwijze weg, moeten dus weer opnieuw geopend worden wat zeer irritant is.
Zie: http://forum.breekpunt.nl/viewtopic.php ... 629#p20629" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7224
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#2

Hallo Ruud,

:welkom:

Jouw topic is verplaatst naar het juiste forum-onderdeel op PC Web Plus.
  • Voer het infectiestappenplan uit.
  • Plaats de opgeslagen de logbestanden in het volgende bericht als bijlage bij deze link waar verder hulp zal worden gegeven.
  • De malware specialisten zullen jouw computer dan grondig controleren.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#3

Hier is de HijackThis log file:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42378
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

Hallo en welkom op het forum,

Gebruik je van Emsisoft Anti-Malware de betaalde versie? En heb je ook de betaalde versie van Advanced SystemCare 6?

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
    C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft;fs
    {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#5

Ik gebruik enkel gratis versies, dus ook die van Emsisoft Anti-Malware en Advanced SystemCare.
Zoek.exe zal ik downloaden, uitpakken en laten draaien; vervolgens post ik het log hier wel.
Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42378
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#6

Hoi,

Dat is goed, ik zie het logje dan wel verschijnen. :good:
Wat betreft Advanced SystemCare is dit trouwens niet direct een programma wat ik zou aanraden om te gebruiken.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#7

Ik zie hier echt nergens hoe of waar ik een bijlage kan toevoegen; daarom plaats ik het log (na herstart) maar hier:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42378
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#8

Hoi,

Hoe bijlagen aan een bericht toegevoegd kunnen worden staat beschreven op de onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=7806" onclick="window.open(this.href);return false;

Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Ruud B\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\lq879ghu.default-1372752754277\extensions\speeddial@instair.net;fs
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#9

Hoi, dit schermpje (viewtopic.php?f=206&t=7806) zie ik dus nergens...
Dus hier maar weer het nieuwe log, ook nu na herstart:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42378
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#10

Hoi,

Dit scherm staat onder het berichtvenster als tabblad, waar de bijlagen toegevoegd kunnen worden.
Maar dit ziet er verder prima uit, voer ter controle het onderstaande nog eens uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Het logbestand wordt eveneens opgeslagen op de systeemschijf in de map C:\AdwCleaner als AdwCleaner[S0].txt.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
  • Dubbelklik op mbam-setup-x.xx.x.xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Wanneer u een beveiligingswaarschuwing van Windows krijgt klikt u op de knop "uitvoeren".
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Als de installatie gereed is staat de optie Start de gratis probeerversie van Malwarebytes Anti-Malware PRO aangevinkt.
  • Wanneer u hier geen gebruik van wilt maken, vink deze optie dan uit.
  • Klik vervolgens op "Voltooien" om de installatie af te ronden.
  • Vervolgens wordt er automatisch een update uitgevoerd, als dit gereed is klikt u op de knop "OK".
  • Malwarebytes Anti-Malware wordt nu gestart, klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop "bekijk resultaten".
  • Zorg ervoor dat alle items staan aangevinkt, als dit niet zo is klik dan met de rechtermuisknop op één van de items en kies "Selecteer alle objecten"
  • Klik vervolgens op de knop "Verwijder geselecteerde".
  • Wanneer de scan gereed is wordt er in kladblok een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in het volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden onder het tabblad logbestanden).
  • Bij de melding "DRINGEND! Je moet je computer opnieuw opstarten om alle actieve infecties volledig te verwijderen." klikt u op JA om de computer opnieuw op te starten.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#11

Hier is het log; ik zal nu Malwarebytes Anti-Malware laten draaien:

# AdwCleaner v3.006 - Report created 07/10/2013 at 00:36:21
# Updated 01/10/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 8 (64 bits)
# Username : Ruud B - RUUD
# Running from : C:\Users\Ruud B\Downloads\adwcleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****


***** [ Files / Folders ] *****


***** [ Shortcuts ] *****


***** [ Registry ] *****


***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16688


-\\ Mozilla Firefox v24.0 (nl)

[ File : C:\Users\Ruud B\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\lq879ghu.default-1372752754277\prefs.js ]


-\\ Google Chrome v30.0.1599.69

[ File : C:\Users\Ruud B\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted : urls_to_restore_on_startup

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [8130 octets] - [06/10/2013 12:36:52]
AdwCleaner[R1].txt - [1037 octets] - [06/10/2013 12:51:17]
AdwCleaner[S0].txt - [7894 octets] - [06/10/2013 12:45:44]
AdwCleaner[S1].txt - [962 octets] - [07/10/2013 00:36:21]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1021 octets] ##########
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#12

En dit is het MBAM-log:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
http://www.malwarebytes.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Databaseversie: v2013.10.06.05

Windows 8 x64 NTFS
Internet Explorer 10.0.9200.16688
Ruud B :: RUUD [administrator]

7-10-2013 01:06:30
MBAM-log-2013-10-07 (08-13-05).txt

Scan type: Volledige scan (C:\|)
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 594909
Verstreken tijd: 2 uur/uren, 57 minuut/minuten, 8 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 15
C:\Users\Ruud B\Documents\PCSUUpdate.exe (PUP.Optional.PCSpeedUp.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Downloads\vlc-media-player.exe (PUP.Optional.Softonic) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\apache-openoffice.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\autoscreenrecorder.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\avg-anti-virus-free.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\cdburnerxp.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\FreeYouTubeDownload.exe (PUP.Optional.OpenCandy) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\msn-messenger-8-5.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\opera 12.12.1964.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\opera_12.11.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\realtek-ac97-audio-driver.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\SoftonicDownloader_voor_tipcam.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\windows-live-messenger-2012.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\windows-movie-maker-2012.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Ruud B\Externe hd\downloads\YTDSetup (2).exe (PUP.Optional.BundledToolBar.A) -> Geen actie ondernomen.

(einde)
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42378
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#13

Hoi,

De items die door MBAM zijn gevonden kan je beter laten verwijderen, dit zijn namelijk allemaal installatiebestanden van Softonic die allemaal ongewenste software bevatten.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#14

Die heb ik ook verwijderd; het log is blijkbaar van voor de verwijdering.
ruudjansen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 okt 2013 21:10
OS: windows 8
AV: avg 2014
FW: windows

#15

Maar voor alle zekerheid laat ik MBAM nogmaals draaien.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”