Gesloten
1
Hi,

Ik gebruik Windows XP.

Omdat ik nogal wat gratis progjes (screenrecorders) heb geinstalleerd omdat ik wat wilde testen/vergelijken, kreeg ik ook wat rotzooi binnen.
(zie hier: http://www.pc-helpforum.be/f171/advies- ... ows-61458/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dit was onvermijdelijk, al let ik nog zo goed op waar ik op klik.

Mijn startpagina en zoekmachine in Firefox werden gewijzigd in snap.do.
Na het verwijderen van onbekende programma's in mijn appwiz.cpl, en na het updaten en runnen van MBAM en na het resetten van mijn Firefox about:config ben ik van de problemen verlost, maar zou het toch op prijs stellen als een deskundige op dit gebied er nog even naar kijkt.
Misschien zijn er wat restjes achtergebleven.

HitmanPro heb ik ook gerund, maar ik krijg geen logje.
Ik heb toch al altijd een naar gevoel als ik de naam 'Hitman Pro' hoor. Door die zakkenvuller, die maker van Hitman Pro.
Ik heb t gerund, is er nog ergens een logje van dat progje te vinden?

MBAM vond niets, maar voor de volledigheid is het logje ook toegevoegd als bijlage.

Ik heb eigenlijk geen problemen met deze computer, maar vind het toch fijn als een deskundige er even naar wil kijken.

Bij voorbaat mijn dank.
Duncan 'Chato'
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Zeg maar Duncan.
2
Hoi,

Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefults;
    {7b523e7c-f096-4e36-a0cb-7efeb5c675c1};c
    prio.dll;a
    prio.dll;z
    C:\Documents and Settings\Daniel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\e32n0hb8.default\searchplugins\Web Search.xml;f
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows;e
    C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data\Tarma Installer;fs
    C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data\cconttiNiUUetoosaavee;fs
    C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data\InstallMate;fs
    C:\Documents and Settings\Daniel\Application Data\NCH Software;fs
    ajl9luy6;s
    C:\WINDOWS\system32\drivers\ajl9luy6.sys;f
    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Sorry voor mijn late reactie.

In de bijlage vind je het logje van zoek.exe
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Zeg maar Duncan.
4
Hoi,

Geen probleem, op twitter gaf je aan goed gekeken te hebben of er geen rommel werd geïnstalleerd maar toevallig heb ik laatst een onderzoekje gedaan naar GOM player.
Hier wordt zonder te vragen de AVG toolbar geïnstalleerd, en dit zal wel met veel andere gratis software ook zo zijn dat er stiekem toch van alles op het systeem wordt geplaatst. :-\

Start Zoek.exe nogmaals.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Documents and Settings\Daniel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\3glqlwlq.default-1345575640421\extensions\plugin@getwebcake.com;fs
    anbibjmhcemkgemmapfciihdmopjnonj;chr
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Blijkbaar had ik ook Babylon op de computer staan. :evil:

Zie bijlage voor het logje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Zeg maar Duncan.
6
Ja er stond best wel een aardige verzameling Adware op de computer, laat ook AdwCleaner eens draaien die zal wellicht ook nog wel het één en ander vinden.

Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK
Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
:dank: voor je hulp

Zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Zeg maar Duncan.
8
Graag gedaan en volgens mij zijn we wel geheel gereed met cleanen.. :good:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Delfix.exe heb ik gerund.

Nogmaals bedankt voor je hulp en tijd.
:good:
Zeg maar Duncan.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”