Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Forumregels
Lees dit a.u.b. eerst!!!

In dit forum gedeelte worden diverse infecties en 'malware' varianten (individueel) besproken en toegelicht met achtergrond informatie.
Deze informatie & beknopte 'verwijder' instructies zijn geheel onafhankelijk van welke situatie dan ook, indien uw computer met één van deze 'malware' varianten is geïnfecteerd kunt u natuurlijk gebruik maken van de beschreven 'removal (verwijder) instructies', maar dit geeft geen garantie dat uw computer dan ook geheel 'malware' vrij is.

U kunt dan ook het beste een nieuw 'onderwerp (topic)' starten in dit forum gedeelte waarin u uw problemen voorlegt.
Door middel van de door uw geplaatste 'logfiles' zal er een analyse plaatsvinden, en aan de hand hiervan zal uw probleem ook 'individueel' behandeld worden door één van de 'leden' van het (security team)

Plaats aan de hand van dit stappenplan (klik) de verkregen logjes op het forum.

Via deze link >klik< kunt u een account aanmaken op het forum.
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Probleem met mijn PC

ma 18 dec, 2017 20:45:06

Goedenavond,

Ik heb eergisteren mijn pc goed afgesloten en leek er niets aan de hand. De volgende ochtend deed de WLAN en het geluid het opeens niet meer. Daarbij kwamen er behoorlijk wat foutmeldingen binnen toen ik o.a. systeemherstel wilde proberen. Dit kon niet gestart worden. Ik schrijf nu vanaf een laptop omdat mijn computer met geen mogelijkheid (behalve hopelijk jullie mogelijkheid) kan verbinden met internet.

Ik las al het e.e.a. over RSIT, deze bestanden zitten in de bijlage.
Hoop dat jullie mij hiermee willen en kunnen helpen :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 10:16:17

Hallo  :welkom:

Verwijder je oude Malwarebytes van kapotte pc, zet de nieuwe Malwarebytes op een USB-Stick  en voer die uit op de kapotte pc.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware op een USB-Stick, plaats daarna de USB-Stick in je kapotte pc en doe het volgende:

  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 12:02:54

abbs schreef:
Hallo  :welkom:


Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Hartelijk dank voor je snelle reactie. In de bijlage zit het bestandje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 12:30:10

Hallo,

Ik zie dat je aardig met spelletjes bezig bent ook illegaal komen de volgende items je bekent voor: Trojan.BitCoinMiner, RiskWare.GameHack
Ik wet niet of jij je bezighoud met het verkrijgen van BitCoins maar hierdoor zit je nu in de problemen.

Kijk of je nu weer op internet kan en voer de volgende twee stappen uit (lukt het niet om op internet te komen zet dan de programma's op een USB-stick en voer het uit)
Lees eerst alles door en voer het daarna uit!

Stap 1.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is verwijder niks en plaats ook niks in "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" sla dit bestand op b.v. je bureaublad en sluit EmsisoftEmergencyKit.
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage[/url] in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).


Stap 2.
Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 14:31:29

abbs schreef:
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).


Stap 2.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Hallo,

Laat ik voorop stellen dat ik mij zeker niet met illegale praktijken bezighoud (m.b.t bitcoins). Ik download inderdaad wel een hoop spellen via torrents en heb het e.e.a uitgezocht over bitcoins, maar niets wat strafbaar is daarover en al zeker niet het illegaal verkrijgen ervan. Ik heb werkelijk geen idee hoe het op mijn pc terechtgekomen is.

Ik waardeer je hulp overigens heel erg. Bedankt! Fijn dat er toch nog mensen zijn die een ander ergens mee willen helpen zoals jullie.
De bestanden zitten in de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 14:50:52

Hallo,

Dan word jou pc waarschijnlijk gebruikt om "bicoins te melken" (zo word dat genoemd).
In vele programma,s die je gebruikt zitten trojans en ik zie nog een hacktool voorbij komen.
Die en dat gaan we nu verwijderen dus hou daar rekening mee, lees de logjes maar door dan zie je wat allemaal.

Stap 1.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).


Start 2.
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 15:42:50

abbs schreef:
  •  post deze als bijlage in je volgend bericht.


Ja ik denk inderdaad dat mijn pc daarvoor gebruikt wordt, ik ben de enige gebruiker eigenlijk op mijn vrouw na.
Ik wist niet eens dat er zoveel zooi aanwezig was zonder het gemerkt te hebben.

In de bijlage zitten wederom twee bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 15:58:23

Hallo,

Lukt het al om met deze pc op internet te komen?

Stap 1.
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.


Stap 2.
Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
Zorg dat de optie "Addition.txt" is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 16:57:22

abbs schreef:
  •  post deze als bijlage in je volgend bericht.

Nee het lukt nog niet om op internet te komen (heb daarvoor een Wlan stick).
De pc herkent wel dat er iets aangesloten is maar installeert geen stuurprogramma's.
Geluid doet het wel, alleen kan ik deze niet bedienen via het toetsenbord. Windows Security Center kan ik niet opstarten en bij het starten van windows krijg ik nog een foutmelding: 0x80070426.

In de bijlage zitten de bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 17:14:07

Hallo,

De logjes geven aan dat je usb-poorten het niet doen, kan je de laptop bekabeld aansluiten.
Omdat er vele fouten staan in je logje raad ik je aan alle belangrijke dingen te backupen er bestaat een grote kans dat we Windows moeten gaan herstellen.
Kijk of  je bedraad interneert heb.


Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fixlist.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 17:45:43

De kabel is te kort om te trekken naar mijn pc. Ik zoek ondertussen een langere op zolder.
Ergens ligt ook een externe schijf, ik zal wel mijn bestanden voor zover dat mogelijk is overzetten.

Kan ik ondertussen wel de Farbar Recovery Scan Tool gebruiken om hopelijk draadloos internet terug te krijgen?
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 17:50:19

zeg_ik_niet schreef:
De kabel is te kort om te trekken naar mijn pc. Ik zoek ondertussen een langere op zolder.
Ergens ligt ook een externe schijf, ik zal wel mijn bestanden voor zover dat mogelijk is overzetten.

Kan ik ondertussen wel de Farbar Recovery Scan Tool gebruiken om hopelijk draadloos internet terug te krijgen?

Ja voer die maar uit, daarna kunnen we eens kijken of hij het via wifi doet.
Zo nee moet je in apparaatbeheer kijken of er gele vraagtekens staan bij USB.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 18:17:47

abbs schreef:
Zo nee moet je in apparaatbeheer kijken of er gele vraagtekens staan bij USB.


Er staan inderdaad gele vraagtekens.
WIFI doet het nog steeds niet. 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15638
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 18:29:42

Hallo,

Haal alles los van je USB- poorten.
  1. Klik op je vergrootglas > Typ devmgmt.msc en klik op OK. Apparaatbeheer wordt geopend.
  2. Vouw het item USB-controllers uit.
    Opmerking Wellicht moet u naar het einde van de lijst bladeren om dit item te vinden.
  3. Klik met de rechtermuisknop op de eerste USB-controller onder USB-controllers en klik op Installatie ongedaan maken om de USB-controller te verwijderen.
  4. Herhaal stap 4 voor elke USB-controller in de lijst onder USB-controllers.
  5. Start de computer opnieuw op. Tijdens het opstarten van de computer zoekt Windows automatisch naar gewijzigde hardware en worden de verwijderde USB-controllers opnieuw geïnstalleerd.
  6. Controleer of het USB-apparaat werkt.
Als het apparaat door de USB-poort wordt herkend en weer werkt, is het probleem opgelost.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
zeg_ik_niet
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 20:39:02
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: WIN, ANDROID
AM: MBAM

Re: Probleem met mijn PC

di 19 dec, 2017 19:37:03

De pc blijft hangen bij het verwijderen van; Intel USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 Microsoft en Samengesteld USB apparaat, USB apparaat voor massaopslag en USB hoofdhub (xHCI)
Ik moet dan geforceerd de pc uit zetten, toetsenbord en muis kan ik niet gebruiken, windows blijft wel draaien op de achtergrond, maar ik kan geen handelingen uitvoeren.

Er staan geen vraagtekens meer, maar als ik de USB WIFI adapter erin stop kan de pc 'm niet vinden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast