Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Forumregels
Lees dit a.u.b. eerst!!!

In dit forum gedeelte worden diverse infecties en 'malware' varianten (individueel) besproken en toegelicht met achtergrond informatie.
Deze informatie & beknopte 'verwijder' instructies zijn geheel onafhankelijk van welke situatie dan ook, indien uw computer met één van deze 'malware' varianten is geïnfecteerd kunt u natuurlijk gebruik maken van de beschreven 'removal (verwijder) instructies', maar dit geeft geen garantie dat uw computer dan ook geheel 'malware' vrij is.

U kunt dan ook het beste een nieuw 'onderwerp (topic)' starten in dit forum gedeelte waarin u uw problemen voorlegt.
Door middel van de door uw geplaatste 'logfiles' zal er een analyse plaatsvinden, en aan de hand hiervan zal uw probleem ook 'individueel' behandeld worden door één van de 'leden' van het (security team)

Plaats aan de hand van dit stappenplan (klik) de verkregen logjes op het forum.

Via deze link >klik< kunt u een account aanmaken op het forum.

vwy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: norton
FW: norton

trojaans paard

do 22 mar, 2018 19:06:28

Hallo,
Heb een serieus probleem. Heb een chantagebrief gekregen waar ik binnen enkele dagen 500 euro moet betalen of ze maken de beelden die ze van me hebben openbaar. Blijkbaar is er een trojaans paard geinstalleerd op mijn windows 10 laptop. Heb mijn facebook al gedeactiveerd.  Hoe moet ik hiermee omgaan?

abbs
Security Helper
Security Helper
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Re: trojaans paard

do 22 mar, 2018 19:25:25

Hallo,

Deze e-mail is in de loop van de dagen een veel voorkomend probleem (ik heb al vele mensen er over gehoord)
Voorbeeld: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtop ... 34&t=40205\
Hier nog een voorbeeld: https://www.bndestem.nl/binnenland/sluw ... ~a2885086/

Verander als eerste al je wachtwoorden en maak en moeilijk wachtwoord.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

• Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding